Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb wel securities lending aangezet bij Binck, dat geeft toch weer wat extra rendement.
Het je een indicatie wat het ongeveer oplevert?
Wat zijn de nadelen en risico's van securities lending ?
Ik zie op de website van Binck dat je het juridisch eigendom overdraagt en het economisch eigendom behoudt. Als ik het goed heb vervalt toegang aandeelhoudersvergadering. Ook lees ik in de handleiding iets over faillissement risico's als Binck failliet gaat. Zijn er nog andere nadelen?
Securities Lending | Extra rendement op je effecten | BinckBank
https://www.binck.nl/docs/libraries...r/algemeen/handleiding_securities_lending.pdf
 
Het je een indicatie wat het ongeveer oplevert?
Wat zijn de nadelen en risico's van securities lending ?
Ik zie op de website van Binck dat je het juridisch eigendom overdraagt en het economisch eigendom behoudt. Als ik het goed heb vervalt toegang aandeelhoudersvergadering. Ook lees ik in de handleiding iets over faillissement risico's als Binck failliet gaat. Zijn er nog andere nadelen?
Securities Lending | Extra rendement op je effecten | BinckBank
https://www.binck.nl/docs/libraries...r/algemeen/handleiding_securities_lending.pdf
Die link is ook alle info die ik heb gelezen, ze gaven een voorbeeld met uitlenen door binck voor 2% jaarrente, waar ik dan de helft van krijg.
Je kan het op elk moment weer uitzetten. Binck heeft een stichting opgericht met staatsobligaties erin als garantie bij het failliet gaan van Binck zelf.
 
Ik heb wel securities lending aangezet bij Binck, dat geeft toch weer wat extra rendement.
Ik werd gebeld door Binck of ik dat wilde aanzetten ivm met mijn aandelen Quantumscape, daarvan waren er kennelijk niet zoveel beschikbaar voor uitlenen.
Twijfel twijfel want je stimuleert toch shortsellers evt negatieve berichtgeving rond te zingen. Als het koersdrukkend effect groter is dan de opbrengst van het uitlenen schiet je jezelf in de voet.
 
Ik werd gebeld door Binck of ik dat wilde aanzetten ivm met mijn aandelen Quantumscape, daarvan waren er kennelijk niet zoveel beschikbaar voor uitlenen.
Twijfel twijfel want je stimuleert toch shortsellers evt negatieve berichtgeving rond te zingen. Als het koersdrukkend effect groter is dan de opbrengst van het uitlenen schiet je jezelf in de voet.
Je faciliteert wel short selling, maar die ‘negatieve berichtgeving rond te zingen’ snap ik niet.
 
Ik werd gebeld door Binck of ik dat wilde aanzetten ivm met mijn aandelen Quantumscape, daarvan waren er kennelijk niet zoveel beschikbaar voor uitlenen.
Twijfel twijfel want je stimuleert toch shortsellers evt negatieve berichtgeving rond te zingen. Als het koersdrukkend effect groter is dan de opbrengst van het uitlenen schiet je jezelf in de voet.
Kun je dan een keuze maken welke aandelen wel en welke niet? Of geldt het automatisch voor de hele portefeuille?
 
Heb het uitlenen een jaartje of twee actief gehad. Sporadisch werden aandelen Tesla uitgeleend. Bracht rond de $ 10 per dag op. (Paar duizend aandelen pre-splt). Maar omdat het toentertijd niet te combineren was met effectenkrediet (nodig voor geschreven putopties) heb ik weer uit gezet. Inmiddels kan dat wel samen, dus zou ik het weer aan kunnen zetten.
Maar zijn er überhaupt nog wel structurele shorts in het aandeel Tesla? Volgens mij zien we vooral kortlopende naked shortposities bij de market makers.
 
#metoo vierkante oogjes en ik had me deze week bijna vergaloppeerd door een klein deel tijdelijk te verkopen (op 741) en geholpen door een aantal gekkies in het Capitool in een dipje rond 21:30 op de 6e januari de schade kunnen beperken door op 758 toch weer in te stappen want er zat veel kracht in de stijging een paar uur daarvoor. Zeer beperkt leergeld, maar ik heb me wel voorgenomen dat niet meer te doen, zoals ik hier wel eerder heb bepleit richting de collega beleggers alhier o_O. Zeker vandaag heb ik daar geen spijt van want de schade zou nu 9 keer zo groot zijn geweest. Never bet against Elon! Don't be a donkey, zoals chickengenius altijd afsluit. .

Deze post #235194 van forumlid Phlier kan ik ook wel goed gebruiken als tegengif tegen tegendraadse gedachtenspinsels versus Buy and Hold strategie :)
 
Ik heb per ongeluk een keer goed gegokt en hoopte op een monday morning dip om terug te kopen na de donderdag vrijdag gekte.
net terug gekocht op 828. Toch weer een paar aandeeltjes meer.
ik had nog meer geluk ....
Fondsnaam Tesla Inc
Limiet USD 824,00
Tijdsconditie dagorder
Deze order is volledig uitgevoerd tegen een (gemiddelde) koers van USD 823,28.
Datum 11-01-2021
Tijdstip van uitvoering 15:53
 
en dan te bedenken dat een aantal van ons het achteraf jammer vond om de 695 piek van de vrijdag voor S&P inclusion als verkoopmoment gemist te hebben. Buy and hold indeed. Er zal ook nog wel weer een split* aankomen en we weten nog hoe dat de vorige keer afliep...
Verder zou ik een verdere kapitaaluitbreiding ook niet uitsluiten om de batterijcapaciteit te verhogen, want zo'n Model Y SR kan toch alleen maar nodig zijn vanuit batterijtekorten. (NB tevens de grootste reden om NIO te mijden, zeker na de stijging van gisteren, want als je per auto ook nog eens meer dan 1 battery-pack nodig hebt...)
[* ik stel voor 1:10]