Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, gaat weer 'erg leuk'. En de Euro tov US$ veranderingen hielpen ook 'erg leuk' :)

Al denk ik wel dat het vooral nog iets herstellende oilprijzen zijn waardoor we nu omhoog gaan.

Ik zie dan ook erg uit naar wat er gaat gebeuren als binnenkort de Model-X event aankondiging volgt en wat later de website bestellingen actief worden.
 
Last edited:
Eerst maar eens het Earnings Report over 2014 Q4 overleven, denk ik.
Gaat waarschijnlijk tegenvallen t.o.v. torenhoge verwachtingen (door Tesla zelf gewekt, ja).

Inderdaad Paul, ik ben ook reuzebenieuwd welke witte konijnen ze uit hun hoed gaan toveren tijdens de conf call want wat die analysten vertellen is 1 ding, wat we sinds begin december hebben gezien en gehoord is niet altijd even rooskleurig geweest. Tesla speelt met vuur op verschillende fronten tegelijk. Ik wacht geduldig een brandje af. Aandelen genoeg die aan zeer lage valuaties staan momenteel met minstens vergelijkbare mogelijkheden tot stijgen.
 
Donderdag raakte de grafiek het neerwaards trendkanaal en is vervolgens weer de andere richting beginnen uitgaan. Voorlopig dus nog geen spannende verderzetting van de remonte richting 228,50. In de aanloop van de resultaten woensdag verschijnen nu toch wel wat minder positieve analyses. De resultaten zouden een 'coin flip' zijn. Het kan dus alle richtingen uit gaan. Ten slotte nog 2 elementen die het negatievere sentiment zuurstof hebben gegeven: Barclays verlaagde het koersdoel van $220 naar $200 en er was het bericht dat GM wel eens 2 jaar vóór Tesla een 200 mile EV voor de massa (de Bolt) op de markt zou kunnen hebben. Dit laatste zou het potentieel voor Tesla om winst te maken tegen 2020 onderuit kunnen halen.

Tesla koersverloop voorbije 6 maanden 20150207.jpg
 
Donderdag raakte de grafiek het neerwaards trendkanaal en is vervolgens weer de andere richting beginnen uitgaan. Voorlopig dus nog geen spannende verderzetting van de remonte richting 228,50. In de aanloop van de resultaten woensdag verschijnen nu toch wel wat minder positieve analyses. De resultaten zouden een 'coin flip' zijn. Het kan dus alle richtingen uit gaan. Ten slotte nog 2 elementen die het negatievere sentiment zuurstof hebben gegeven: Barclays verlaagde het koersdoel van $220 naar $200 en er was het bericht dat GM wel eens 2 jaar vóór Tesla een 200 mile EV voor de massa (de Bolt) op de markt zou kunnen hebben. Dit laatste zou het potentieel voor Tesla om winst te maken tegen 2020 onderuit kunnen halen.

View attachment 71624
Dat er weerstand zou ontstaan aan de bovenkant van het kanaal was natuurlijk te verwachten. Nu is het zaak te bekijken hoe diep de terugval is, als ie boven de pakweg 200 blijft, dan is er goede kans op uitbraak naar boven (of tenminste een zijwaartse gang). Wat belangrijk daarvoor is, zijn de verwachtingen die Tesla voor 2015 gaat scheppen (de cijfers over 2014 boeien niet zo, dat is toch al verleden tijd).

Tsja dan die laatste opmerking 'Dit laatste zou het potentieel voor Tesla om winst te maken tegen 2020 onderuit kunnen halen.' Ik hoop dat je dat als quote ergens vandaan hebt overgenomen en dat dit niet jouw mening is...
Stel, je geeft de gewone man de keuze om een Tesla Model 3 te leasen of een Chevy Bolt... Welke auto zal men het meest interessant vinden, gezien het aura dat zich intussen rond Tesla heeft ontwikkeld (ook qua service)? Welke van de twee bedrijven zal het meest zijn best doen om een zo goed mogelijke auto in de markt te zetten met zoveel mogelijk customer satisfaction?
Los hiervan, zou er echt niet genoeg ruimte zijn op deze nieuwe markt voor meerdere partijen?

 
Ik vraag me af waar dat getal vandaan komt. Deze week worden de cijfers pas gepubliceerd. Dat het totaal tegen zal vallen geloof ik ook wel. Maar zolang je nog iedere auto verkoopt die je kunt produceren, geloof ik nog niks van een verminderde vraag als oorzaak. Dat ligt m.i. aan de diverse (opstart)problemen rondom de D productie.
 
Dat getal komt niet van Tesla, maar van EV sales blogspot en InsideEVs


Short-Term TSLA Price Movements - 2015 - Page 164

"EV sales Blogspot blog. Here's a link. Also, the EV blogspot blog also has this 31,623 number since it uses InsideEVs estimates for US and registration data and estimates for everywhere else."

Veel belangrijker is hoeveel -S en -X Tesla er in 2015 denkt te kunnen produceren. De vraagt lijkt nog steeds ruimschoots de productie te overtreffen, en dan er nog een grote backlog on Model-X 'bestellingen'.

Maar interessant zal het de 11e worden :)


Voor wat betreft de Bolt, niet alleen is het nog maar de vraag of deze in überhaupt productie komt, daarnaast heeft GM reeds aangegeven dat het dan om relatieve lage prodctieaantallen zou gaan. Op zich te verwachten, aangezien er waarschijnlijk niet genoeg accu's zullen zijn voor GM om er meer te KUNNEN maken.
 
Ik kan TheStreet ook aanbevelen. Niet voor de artikelen, die zijn meestal nogal kortzichtig, maar het liveblog is prima!

Overigens, net daarvoor is de lancering van een spacex raket, een ander Musk projectje. Is al een aantal keren uitgesteld. Die lancering is nog daar aan toe, maar het wordt de tweede poging om de eerste trap weer te laten landen op een drijvend dok. Nogal een huzarenstukje als het werkt. Te volgen rond 23:00 op de spacex site.
 
Last edited:
Zijn er nog andere liefhebbers voor de Shareholder meeting van vanavond?

Ik ga het via een liveblog volgen denk ik, die live stream is nogal saai....

Nu pas klaar met werken. Ook een lancering gehad vanavond voor mijn eigen dot.com. :wink: Tijd om eens in de resultaten van Tesla te duiken... Als ik enigszins kan volg ik de live call van de analysten. Liefst the real thing voor mij.
 
Koers op 208,50 after hours. Valt nog mee momenteel. Even afwachten wat er tijdens de conf call gaat verteld worden maar de financiële berichten "on the street" liegen er niet om. Er hebben veel shorters bloed geroken blijkbaar. Laat ze maar doen, levert ons misschien een goed instapmoment op.