Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Weer geen SeC form4 filing... , gisteren wel een lager volume. Wat verkocht Elon woensdag? Vandaag moet het duidelijk worden.
Helemaal niks schijnbaar, want een SEC F4 van gisteravond onthult alleen dat Zach Kirkhorn er een paar heeft verkocht. Weinig getallensymboliek of je moet in 1250 zien dat in week 50, in december iets te gebeuren staat... ;-) Maar Zach is niet degene die seintjes mag geven.
 
...Elon klaar is met zijn handel, "wat positief nieuws" plaatst en weer lekker gaat twitteren zodat de shorts het hele weekend hebben om zich te verbijten wat ze maandag in godsnaam moeten doen met al dat nieuws.Kan zijn dat het toch iets langzamer gaat en dit een scenario is voor een weekend verderop.
Dat zal 'm wel worden dan, want 17/12 was de enige dag waar een grote verkoop van Elon ingepast had. De pauze heeft de koers doen herstellen, dus we kunnen nog wel een daling tegemoet gaan zien. Vermoedelijk nog wat Elon-trades gedurende de komende beursdagen.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Een goede start.
1637572509076.png
 
Gaan we deze week door de 1250 heen? Of komt er nog een dip? Ik heb altijd kooporders staan voor een onverwachte grote dip, maar eerlijk gezegd zie ik daar momenteel weinig aanleiding voor. Kleine dipjes van 50-100 dollar kan altijd, maar gezien koersverloop van vorige week is zelfs dat niet echt waarschijnlijk. Ik gok dus op het doorbreken van de 1250 :cool:
 
Ik vind de voorbeurskoers veel te hoog, zonder nieuws. Turbolongs voor 50% afgebouwd en als het nog verder oploopt gaat de andere helft ook.
Elon moet er nog een hoop kwijt en als dat allemaal voor het weekend nog moet gaan gebeuren; Iets zegt me dat ik nog voorzichtig moet zijn en ik volg dat gevoel maar even. Verrassend nieuws zal wel op een verrassend moment komen. Zat naast een stock split ook nog te denken aan (conversie naar) company X, waar een tijdje geleden veel speculaties over waren (o.a. Dave Lee publiceerde daarover, evenals Gallileo, waarop Musk toen in positieve zin reageerde). Maar nieuws van dat kaliber volgt echt pas als Elon gedaan heeft wat hij heeft aangekondigd, want een pump en dump zou zeer slechte publiciteit zijn na deze goed doordachte campagne. Dus ik denk deze week stabiel, en misschien eerder negatief de komende dagen en daarna weer omhoog richting vrijdag. (En ik zeg erbij dat ik er op de korte termijn te vaak naast zit om hierop ook maar 1 transactie te baseren. Voor de middellange termijn ben ik bullish. En dan bedoel ik richting 3 januari en 27 januari ongetwijfeld sprongetjes te verwachten.)
Maar de bovenkant van dit Nasdaq-trendkanaal in combinatie met allerlei Covid-lockdowns, stijgende rente en in China een dalende vraag naar zo'n beetje alles mede als gevolg van de grote problemen op de onroerend-goed-markt maakt dat ik zo langzamerhand denk dat een macro-dip echt onvermijdelijk is en dan gaat, hoe goed het nieuws ook is Tesla mee. De rebound zal dan voor Tesla des te harder zijn zoals we ook na de eerste Covid Golf al zagen. Mogelijk dat Tesla daaraan voorafgaand niet zoals de vorige keer het snelst de trap afrolt, als het nieuws uit Grünheide en Shanghai positief blijft.
Nasdaq, de langste run-up in de geschiedenis:
Schermafbeelding 2021-11-22 om 11.04.05.png

Maar niet de steilste: (let ook op de grote volumes: te veel particulieren stappen met hun Covid-spaarpotten in, dus grote beleggers gaan bij de minste of geringste tegenslag winst nemen. Als de consumptie weer aantrekt en de aandelenkoersen dalen, verdwijnt dat geld weer voor langere tijd uit de aandelen.)
Schermafbeelding 2021-11-22 om 11.20.05.png
 

Altijd leuk om wat laag in te zetten en te kijken of er wat onevenwichtigheid in vraag/aanbod zit <grin>

Meestal zit er naast (maar dat kost niets), maar enkele keer pak je iets tegen een leuke prijs mee...
Bedoel je met laag inzetten dat je een laag bod op die Turbo long 958,18 hebt uitstaan?

Ik lees in jou post: 63% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in turbo’s met deze aanbieder. Gelukking weet ik uit ervaring dat de volgers van dit draadje tot de 37% behoren. :)

 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Bedoel je met laag inzetten dat je een laag bod op die Turbo long 958,18 hebt uitstaan?

Ik lees in jou post: 63% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in turbo’s met deze aanbieder. Gelukking weet ik uit ervaring dat de volgers van dit draadje tot de 37% behoren. :)

Klopt! Bij turbo's altijd de kritieke koers goed in de gaten houden...