Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Aftermarket alles weer koel, en als je uitzoomt is er qua nasdaq niks groot aan de hand.

Nee, ik deel je pessimisme niet.

Anderzijds zie ik voor 2022 voor TSLA wat er elk jaar gebeurt: na een goeie Q4 krijg je een dip na januari waarvan je misschien kan profiteren.
We gaan het zien.
Mijn argumenten vind ik best sterk. Boven in het trendkanaal zitten (welk kanaal op zich al veel te lang duurt) is op zich al reden om te dalen. Als dan ineens alle media tegelijk over interest beginnen, de 10Y yield in een week ongeveer 0,1% punt stijgt (7% van de 1,53% die het vorige week was) dan betekent dat veel voor DCF. Dus als alles zakt zal de Nasdaq het hardst gaan en Tesla misschien gered worden door een stock-split.
 
We gaan het zien.
Mijn argumenten vind ik best sterk. Boven in het trendkanaal zitten (welk kanaal op zich al veel te lang duurt) is op zich al reden om te dalen. Als dan ineens alle media tegelijk over interest beginnen, de 10Y yield in een week ongeveer 0,1% punt stijgt (7% van de 1,53% die het vorige week was) dan betekent dat veel voor DCF. Dus als alles zakt zal de Nasdaq het hardst gaan en Tesla misschien gered worden door een stock-split.
Als je op jaar, maand en weekniveau kijkt zie je niks uitzonderlijks.

1637665252567.png

1637665334806.png

1637665309041.png
 
Inmiddels heb ik een (bijna?) 100% hedge van de aandelenportefeuille door turbo shorts in mijn speculatieve portefeuille te nemen, Kortom ik heb noch last, noch plezier van koersbewegingen. Bij een forse daling zal ik in december de dan enorm in waarde gestegen turboshorts omruilen voor longs en uiterlijk eind januari de dubbele winst omzetten in aandelen (want dat wel met @wooter eens, er zal een dipje zijn na eind januari, maar wel tot een aanzienlijk hoger niveau dan waar we nu zitten)
Bijzondere stap @SpeedyEddy. Je bent dus eigenlijk (per saldo) geheel uitgestapt uit TSLA...
Wat als er plotseling door Elon nieuwe positieve ontwikkelingen worden gemeld, bijv. split ?

Is alles omzetten in cash en schrijven opties dan niet meer rendabel ? Zoals in post #6,466 van @Right_Said_Fred wordt bespoken.
 
Bijzondere stap @SpeedyEddy. Je bent dus eigenlijk (per saldo) geheel uitgestapt uit TSLA...
Wat als er plotseling door Elon nieuwe positieve ontwikkelingen worden gemeld, bijv. split ?

Is alles omzetten in cash en schrijven opties dan niet meer rendabel ? Zoals in post #6,466 van @Right_Said_Fred wordt bespoken.
Bij Degiro kan ik niet in Amerikaanse opties handelen. Eigenlijk dek ik vooral het koersrisico omlaag af en reken ik erop dat Elon Woord zal houden en nog miljoenen aandelen gaat verkopen. Mocht dat (vrijwel) afgerond zijn heroverweeg ik mijn shortpositie. Ook een stijging tegen de NASDAQ-stroom in (wat TSLA wel vaker liet zien)kan tot een heroverweging leiden. Tot nu toe heb ik me met mijn speculatieve portefeuille niet al te diep ingegraven, dus ik weet niet wanneer mijn vingers teveel gaan jeuken. Ik hou jullie op de hoogte. (En ben een Lynx-portefeuille aan het openen om de optiemogelijkheden te kunnen benutten inderdaad)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Hbrink
12 jaar omhoog met een paar dipjes van minder dan 25 % en één van 30% is in mijn ogen zeer uitzonderlijk
Klopt!
Men pompt dan ook al 12j geld in het systeem. En bij elke daling van enige betekenis, stond zowat elke centrale bank klaar met verklaringen of bijkomende injecties om de daling te stoppen. Tot op heden schijnbaar ongestraft maar nu lijkt de inflatie toch op te lopen. Volgens mij niet eens door de geldinjecties, maar eerder door een haperende aanvoerketen. Men zal die geldinjectie dus mogelijks moeten afbouwen. De vraag is hoe de markten daarop reageren. Hoe een rentestijging de actuele waardering van bedrijven beïnvloedt (voor zover fundamentals er toe doen op dit moment) en hoe schuldenaars (staten, bedrijven en particulieren) zo'n renteverhoging kunnen overleven.
 
  • Like
Reactions: arri
Tussentijds koersdoel omlaag ruimschoots overtroffen TurBoshorts gelost
koers gaat voorlopig omhoog onbekend waarheen maar veel hoger dan nu. Turbolongs weer. (Je ziet als het harder gaat dan ik denk ga ik met mijn speculatieve portefeuille uit een ingenomen positie en keer ik ‘m om)
[Edit} WARNING MAYBE THIS IS A DEAD CAT, BOUNCING
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Klaas
Denk dat de Nasdaq een W gaat neerzetten vandaag, dus over een paar minuten bij de tweede dip rond 15.600maar eens voorzichtig gaan denken aan gefaseerd sluiten van de shorts. (Wil eigenlijk Tesla niet serieus shorten, maar nu moet ik mijn portefeuille toch wel wat beschermen (door het geswitch is dat maar ten dele gelukt))
 
Maxpain op ongeveer 940 (voor vrijdag).. zou 't echt een Black Friday worden dan?

Oeps, dan hebben mijn stoploss orders mij er voor een deel uit gegooid als dat gebeurt. Fijn dat je hiermee een gegarandeerde exit en zekere winst hebt, maar je zal net zien dat hij direct daarna weer omhoog schiet. Na de lange en diepe dip van dit voorjaar ben ik wat voorzichtiger geworden om 'rustig te blijven zitten en alles mee te maken', ik verzilver nu toch graag een hap van de winst.