Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
oh, je noemt dit gokken? ja dan kan je van alles roepen natuurlijk. Ik zit er al vanaf 60 dollar presplit-adjusted in en long term is dit natuurlijk eerder "weten wat er gebeurt" dan gokken.
Was niet de bedoeling om je aan te vallen oid, hou van een gezonde discussie: Tesla geeft niet heel veel dividend. Dus als je nu nog instapt of niet uitstapt, dan ga je er van uit dat er nog wat meer koerswinst in het vat zit. En dat kan ik gewoon niet bevatten. Net als de Rivian koers overigens. Of Fastnet. Het lijkt een beetje op de IT-bubble. Oververhitte economie, inflatie, geldpers staat op volle kracht aan, rente negatief etc.

En niemand durf de rente te verhogen want dan flikkert de hele bende om. Maar als dat wel gebeurt:

Screenshot 2021-11-17 at 18.41.31.png


Genoeg mensen die met geleend geld aandelen kopen. Met negatieve rente hoef je nooit wat terug te betalen. Maar als onderstaande grafiek (Euribor) weer uit het negatieve komt, zal dit een behoorlijke impact hebben op de aandelenkoersen. En aandelen met veel fantasie worden als eerste gedumpt. Want iedereen stapt weer over naar saaie cyclische bedrijven met een proven trackrecord en lage K/W.

Screenshot 2021-11-17 at 18.46.26.png
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Ik ben vooral benieuwd wanneer de 1865, 2170 en de 4680 gehaald worden 🥳
je vergeet de 420,69 post-split. En ook daarna blijven we splitsen dus 2170 en 4680 worden nooit gehaald.
Oorzaak (en dat vergeet iedereen) is dat Tesla medewerkers na een jaar ook goedkope opties krijgen en ook de kans moeten hebben de bijbehorende aandelen te kopen. In een recent interview dat iedereen inmiddels wel gezien zal hebben legt een voormalig Tesla employee uit hoe dat werkt en hoe dat motiveert om ZONDER ENGIE VORM VAN MANAGEMENT) de productie te stimuleren. Als je direct baat hebt bij een hogere aandelenprijs en je hebt een goed volautomatisch kwaliteitsmanagementsysteem doe je echt heel veel om die groene lampjes te zien. Meer groene lampjes = meer money.
Dus ja, als je Tesla met een normaal bedrijf vergelijkt is de waardering misschien vrij hoog en in de ogen van sommigen zelfs absurd. Maar het is geen normaal bedrijf en daar komt steeds meer mensen wel achter, na mensen die zich wat meer verdiepen en dit al vroeg hebben begrepen. Naast al heel lang long in aandelen zit ik soms met max 10% van de portefeuille long in turbo's, zoals nu met degene die ik kort na de eerste dip van vorige week woensdag te vroeg heb gekocht en ook toen de koers onder de 1000 zakte heb gehouden. Inmiddels op winst dus en ik hou ze nog wel een tijdje ook. Turbo's is overigens wel iets meer gokken, @arri maar met die beperking tot een hefboom van max 5 loop je niet echt snel tegen een stopniveau aan en dat helpt mij meer dan ik had verwacht de kalmte te bewaren. Ik behandel ze inmiddels zelfs bijna net als de aandelen, gewoon houden, ook als het even zakt en spaargeld omzetten in aandelen als de koers hoog is (dan heb je geen last van de hefboom bij daling) c.q. in Turbo's als de koers laag is, dan helpt de hefboom het meest. Dus geen beslissingen meer "om 16:00 uur" zoals ik met de scherpe turbo's deed.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: Maurice1 and Hbrink
BTW geen SEC Form4-filing over gisteren nog en gezien de trend van de afgelopen dagen (direct na verkoop opbiechten)is dat absoluut opvallend. Nou mogen ze daar twee dagen mee wachten, maar ik denk dat het iets bijzonders is. Volume gisteren was flink hoger en als dat vandaag en morgen weer gebeurt denk ik dat er morgen nabeurs 3 filings tegelijk komen, Elon klaar is met zijn handel, "wat positief nieuws" plaatst en weer lekker gaat twitteren zodat de shorts het hele weekend hebben om zich te verbijten wat ze maandag in godsnaam moeten doen met al dat nieuws.
Kan zijn dat het toch iets langzamer gaat en dit een scenario is voor een weekend verderop.
 
Denk überhaupt dat olie langzaam op zn retour is. Ik zeg niet binnen een paar jaar, maar het wordt wel steeds minder
Meeste voorspellingen geven een stijgende dinosap-verbruikslijn aan tot 2040. Misschien heeft het te maken met de populariteit van de SUV. Of de verslaving aan Action rommel die in grote getalen met containerschepen komt aandrijven. Als je door Corona niet in de plaatselijke kroegen kunt; je kunt wel een vliegtuig pakken naar Amerika. Geen stress.
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
Denk überhaupt dat olie langzaam op zn retour is. Ik zeg niet binnen een paar jaar, maar het wordt wel steeds minder
Ik denk dat de Dinosap en scheetjes prijzen eerder zullen stijgen dan dalen. De vraag is er en zal nog best lang blijven. Het boren naar en produceren van aan land wordt door de publike opinie steeds lastiger. Het zelfde verhaal voor windmolens, zonnevelden en geothermie.
Dezelfde mensen die zeggen we willen schone energie zeggen ook niet in mijn omgeving. Dat laatste remt de overgang en helpt de vraag naar sap en scheetjes hoog te houden.
 
Hoe dan ook is dinosap slechter voorspelbaar dan Tesla. Ik denk nu een daling, dan nog een flinke stijging, dan een langdurige daling vanwege afnemende vraag en daarna wordt het een verschrikkelijk duur niche-product, dat niemand meer rendabel in grote hoeveelheden kan produceren. Maar tegen die tijd rijdt niemand meer op dinosap.
NB er zijn nogal wat bijproducten van olie, die we langdurig nodig zullen hebben. Die bijproducten gaan (als ze niet goed vervangbaar zijn) de prijs van olie bepalen
 
  • Like
Reactions: fivari
Hoe dan ook is dinosap slechter voorspelbaar dan Tesla. Ik denk nu een daling, dan nog een flinke stijging, dan een langdurige daling vanwege afnemende vraag en daarna wordt het een verschrikkelijk duur niche-product, dat niemand meer rendabel in grote hoeveelheden kan produceren. Maar tegen die tijd rijdt niemand meer op dinosap.
NB er zijn nogal wat bijproducten van olie, die we langdurig nodig zullen hebben. Die bijproducten gaan (als ze niet goed vervangbaar zijn) de prijs van olie bepalen
Eerst hebben we een coronadipje gehad, nu weer rap omhoog en dan de overgang naar bio-sap. Waarom zou je de voedselproblemen in de wereld oplossen als je het even makkelijk kunt opbranden in je slee.
 
NB er zijn nogal wat bijproducten van olie, die we langdurig nodig zullen hebben. Die bijproducten gaan (als ze niet goed vervangbaar zijn) de prijs van olie bepalen
Ik zou plastics niet bepaald een bijproduct noemen.
Vraag mij af hoe die in prijs zullen evolueren als de vraag naar brandstof weg valt en dus niet meer mee betaald aan het oppompen en raffineren.