Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Saxo is wel even wennen t.o.v. Binck... 😂
Wel 1 geweldig voordeel is dat ik nu voor het eerst 'geautomatseerd/gelijktijdig' een geschreven optie kon doorrollen! :) Dat was in het verleden niet te doen vlak voor sluitingstijd, als je zelf separaat moet terugkomen en verkopen.
Dit geeft ook snel veel meer informatie hoe ver je bij bijvoorbeeld 1 week doorrollen met de expiratiekoers nog naar beneden kunt zonder bijbetaling.
 
IXIC heb ik het raden naar maar terug naar 10000 is een terugtrekking die we nog nooit hebben gezien. Zelfs terugtrekken naar 13000 is vergelijkbaar met voorjaar 2020 of de 2000 crash.
Dat zie ik door COVID niet meer gebeuren. Ik ben zelfs erg optimistisch geworden over de veerkracht en ervaring die deze pandemie ons heeft gebracht. Deze hele pandemie staat mijns inziens wel erg hoog op de ranking van economische worst case scenarios. Dat bleek voorjaar 2020 ook wel uit de beursreactie. Maar wereldwijd is de ergste economische schade grotendeels hersteld, op overheidsniveau na dan. Nu schrikt de beurs van die Omicron variant maar ik voorspel dat deze dip kleiner en korter zal zijn en dat onvermijdelijke toekomstige varianten ook steeds kortere schrikreacties op de beurs gaan geven. 'Been there. done that, learned from it', zoiets.
 
Het blijft allemaal een beetje gokken, persoonlijk verwacht ik dat begin januari, wanneer zogenaamde analisten erachter komen hoeveel auto's er gebouwd zijn er een kleine shockwave komt, dan bij de verkoopcijfers weten ze het even niet meer want die zijn ditmaal niet nagenoeg 100%. In 2022 krijgen die Amerikanen 7,5k dollar bij het kopen van een elektrische auto (ik denk ook dat dit de reden is dat er van Elon niet meer gepushed hoeft te worden eind 2021). Bij de financiële cijfers van Q2 of Q3 2022 verwacht ik opnieuw een shockwave, omdat er dan geen schulden meer over zijn om af te betalen en dan vliegt de hoeveelheid cash plots in de lucht (mogelijk worden er weer bitcoins oid gekocht). Verder ben ik onder de indruk hoe snel autopilot zich de laatste maanden in Amerika ontwikkeld heeft, eerst was er geen rit veilig, maar inmiddels wordt er steeds minder ingegrepen, op deze snelheid kan het hele autopilot verhaal binnen enkele jaren nagenoeg volledig opgelost zijn, zeker met die supercomputer e.d.
Hoe dan ook, ik kan niet wachten en verwacht dat de stock nog een keer of 4 over de kop gaat de komende paar jaren.
 
Ik leer hier graag over bij hoor. Ik dacht echt dat het gaat over verkoop gebaseerd op MNPI. Dus als je informatie hebt dat de stock kan dalen, mag je niet verkopen. Als je informatie hebt dat de stock kan stijgen, mag je niet kopen. De eerste dingen die ik terugvind over US regelgeving wijzen ook in die richting ('on the basis of).
Dit zou wel een mooie reden kunnen zijn waarom EM gestopt was: Tesla Stock Slides On Report of SEC Probe Into Whistleblower Complaints Linked To Solar Panel Risks
 
Ik zie op dit moment wel groene cijfers... TSLA ;)

Als dat zo blijft tot de close dan wordt deze op de dag van ontvangst al voor het eerst gebruikt!

IMG_8493.jpeg
 
Ik hou nog steeds rekening met die oude 910 gap-up (920 bodem should do) my speculative money is long Tesla, short nasdaq (vandaag dus flink verlies)
Kun je het meganisme van Gap traiding kort toelichten ? Ik lees: een gap is een prijsgebied in de grafiek waar geen handel heeft plaatsgevonden. Deze gaps worden vaak, maar zeker niet altijd gesloten. Sommige traders zweren er bij dat dit altijd moet gebeuren, en andere vinden deze theorie maar flauwekul.

Vraag: Dat ze vaak wel worden gesloten, is dat eigenlijk alleen maar een 'self fulfilling professie' omdat veel daytraders (en koers analyse software) daar zo sterk op gefocust zijn (in lijn met steunlijnen)? Ik heb namelijk niet het idee dat de koers zelf een entiteit is die zich druk maakt om een te dichten Gap. ;)
 
Berlijn 2021 ligt er uit, en op 09-12 gaat er volgens Musk zelf ook niets gebeuren. Jammer, maar er zijn nog events genoeg de komende maanden.
Voor 9/12 is niets zeker: amusante conversaties op Twitter :cool:.
We zullen het pas op de dag zelf weten, zou natuurlijk wel onwaarschijnlijk geweest zijn, mocht hij in een interview doodleuk gezegd hebben dat er iets staat te gebeuren en nog beter wat.
 
Kun je het meganisme van Gap traiding kort toelichten ? Ik lees: een gap is een prijsgebied in de grafiek waar geen handel heeft plaatsgevonden. Deze gaps worden vaak, maar zeker niet altijd gesloten. Sommige traders zweren er bij dat dit altijd moet gebeuren, en andere vinden deze theorie maar flauwekul.

Vraag: Dat ze vaak wel worden gesloten, is dat eigenlijk alleen maar een 'self fulfilling professie' omdat veel daytraders (en koers analyse software) daar zo sterk op gefocust zijn (in lijn met steunlijnen)? Ik heb namelijk niet het idee dat de koers zelf een entiteit is die zich druk maakt om een te dichten Gap. ;)
Historisch is het nou eenmaal zo dat (en daar komt de onzekerheid) BIJNA iedere gap-up redelijk kort na het ontstaan gesloten wordt.
Hoe langer geleden, des te kleiner de kans en bij#TSLA worden wel vaker alleen de laatste 2 gesloten als er 3 waren (zoals ook deze keer zou kunnen zijn, maar nu we intraday een paar keer onder de laatste 2 gap-ups zitten zou de derde van 910 nog wel eens gesloten KUNNEN worden. Gisteren was zo'n dag. Vandaag ziet het er veel meer bullish uit.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Voor 9/12 is niets zeker: amusante conversaties op Twitter :cool:.
We zullen het pas op de dag zelf weten, zou natuurlijk wel onwaarschijnlijk geweest zijn, mocht hij in een interview doodleuk gezegd hebben dat er iets staat te gebeuren en nog beter wat.
EM heeft letterlijk gezegd dat er niets gaat gebeuren en dat het een meme is waarvan hij niet weet waar het vandaan komt (rond 21:00):

Gezien er nogal wat volk hard inzette op fantastisch nieuws op 12 december, ben ik heel benieuwd wat dit 'nieuws' vandaag gaat geven.
 
  • Like
Reactions: JanG007