Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan wel tegen een plagerijtje @Stijntje en kan waarderen dat je er zo mee omgaat!
Even serieus: Denk dat de bodem na het nieuws van hemzelf dat Elon nu klaar is echt wel op deze niveau's blijft en zodra iedereen dat gelooft, de koers gaat opveren, want het is nogal wat procentjes meer gezakt dan de Nasdaq. (altijd hoger % Delta , maar dit is volgens mij zwaar overtrokken.)
 
Ja, verdorie, dat hadden we kunnen weten als Elon zegt dat ie 11 miljard belasting betaalt in 2021 betekent dat dat hij zijn verkopen beëindigd heeft want dat was voor meer dan 13 miljard. De rest is leefgeld bij gebrek aan salaris ;-) en een leuke ranch bij Giga Texas inclusief T.I.T.S.
Texas Institute of Technics & Science
Ik hoop het, maar Gary geeft aan: Total $10.8B en Elon geeft aan: I will pay over $11 billion in taxes this year.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Focus niet te veel op de dagelijkse ruis. TSLA zit massaal in de indexbeleggingen. De indexen stijgen nu 12 jaar, bijna non-stop, afgezien van de paniekverkoop in maart 2020.
Er zijn tekenen dat de drijvende kracht achter die rally, de geldinjecties van de centrale banken, stilaan eindigt vanwege stijgende inflatie. De rente zal opgetrokken worden om dat te counteren. De kans is reëel dat de indexen toch flink zullen terugvallen en dat TSLA, dat naar de meeste maatstaven toch 'flink' gewaardeerd is, niet als enige zal blijven stijgen.
En die indexdaling is niet eens begonnen:
1640024371371.png
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Zeer interessant. Heeft gisteren nog verkocht, dus dat zou willen zeggen dat dit zijn laatste verkoopsessie was en dat de berekeningen die circuleerden niet geheel klopten. Hij kan ook "rond de 10%" van zijn aandelen bedoeld hebben natuurlijk. Zo staat het ook in dat artikel te lezen.

Er is nog maar 1 formulier gepubliceerd (van Elon Musk toch) waar staat dat er nog een aanvulling volgt (maximaal 30 lijnen transacties op een formulier en er volgt er nog eentje met 20 lijnen). Zie SEC FORM 4.
 
Door de daling van de aandelen is zijn hoeveelheid die aan hogere prijs verkocht is misschien voldoende om 10% te halen (10%, berekend op de huidige waarde).
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Gezien de verwachte vlucht naar voren vandaag... Jammer van die 12ct <grin>
als je die had uitgegeven (en kunnen uitgeven, want zo'n dip duurt natuurlijk maar heel kort) waren dat de best renderende 12 cent ooit geworden.
Vandaag is dan, iets later dan ik verwachtte de dag dat Tesla en Nasdaq ieder hun eigen weg kiezen.
Fruitautomaat: Ik heb gisteren de 1/3 shorts Nasdaq met flink verlies even omgeruild voor louter longs Tesla en overweeg op dit moment nog of ik dat weer terugdraai (voor 1/5). Die hefboom is toch wel lekkerder, olie in de min. Daartegenover kijkt de markt een half jaar vooruit en weegt dan hogere rente en tapering af tegen het (vrijwel) verdwijnen van corona. Korte termijn flinke omicron piek met druk op de ziekenhuizen in de states door te verwachten giga-piek met procentueel weliswaar veel minder ZH/IC-opnames echter komen die allemaal in zeer korte tijd en zeer ongelegen. (lage vaccinatiegraad, vooral in GOP-area's).
Maar goed: winsten moet je laten doorlopen, dus ik denk dat ik het zo laat en misschien rond 16 uur een draai maak.