Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Bon, nog even wachten is dus de boodschap. Bedankt Jan!

Tesla is zeer onvoorspelbaar maar ik zou idd wachten tot de mist wat opklaart begin 2016. Op dit moment is de downside kans volgens mij groter dan de upside kans. Mensen die posities op lange termijn hebben, en beseffen wat ze in handen hebben, kunnen rustig long blijven. Ik verwacht echter nog hele woelige momenten en dat is leuk voor mensen die wachten op een goed instapmoment.
 
Ik heb een kooporder op 185, daar zijn we nog niet. Maar goed, met dit commentaar gaat het ook niet lukken om de koers weer omhoog te krijgen ;)

René, waarom geen 185,1? Ik gebruik nooit ronde cijfers omdat er daar meestal te veel orders op een hoop liggen. Ideaal is de L2 in de markt checken op waar de volumes zitten en er dan net boven of onder kruipen. :rolleyes:

- - - Updated - - -

Vergeet verder niet dat je via TSLA in dollars belegt. De US$ staat nu op € 0,895
Dat kan ook zo maar weer anders worden. (alle kanten op)

Ik doe de FX transactie nooit samen met de aankoop of verkoop van de aandelen. Beide zijn inderdaad belangrijk om in de gaten te houden en ieder moet zich ook bewust zijn van de marge waarmee de broker gaat lopen bij een FX transactie.
 
René, waarom geen 185,1? Ik gebruik nooit ronde cijfers omdat er daar meestal te veel orders op een hoop liggen. Ideaal is de L2 in de markt checken op waar de volumes zitten en er dan net boven of onder kruipen. :rolleyes:

Goed punt. Ik vrees dat ik een beetje verwend ben met het Tesla aandeel. Ik had eigenlijk wel verwacht dat het zou doordalen. Ik doe niets (meer) in losse aandelen, maar de vorige keer heb ik bij mijn bestelling van de S (in 2011) een fors pak aandelen gekocht voor nog geen $30. Die heb ik op $150 verkocht begin 2014. Naar bleek nog te vroeg, maar soms moet je ook tevreden zijn. :) Dus, 185 leek mij wel een mooi instapmoment om een paar jaar op te blijven zitten. Voor de korte termijn heb je meer kans op winst in Las Vegas dan in Fremont.

Overigens ben ik het met je analyse hierboven wel eens. Het is een bedrijf met fysieke assets, geen on-line unicorn. Het zal al moeilijk genoeg zijn om het huidige optimisme in de koers waar te maken. Dat zal ook wel de reden zijn dat hij maar beperkt reageert op de kwaliteitsaantijgingen. En, voorlopig zijn ze nog steeds production constained, voor auto's en accu's. Luxe probleem.
 
Overigens ben ik het met je analyse hierboven wel eens. Het is een bedrijf met fysieke assets, geen on-line unicorn. Het zal al moeilijk genoeg zijn om het huidige optimisme in de koers waar te maken. Dat zal ook wel de reden zijn dat hij maar beperkt reageert op de kwaliteitsaantijgingen. En, voorlopig zijn ze nog steeds production constained, voor auto's en accu's. Luxe probleem.

Inderdaad, zo lang ze zonder probleem aan voldoende cash kunnen komen om hun zware investeringen in bvb de Model III en de Gigafactory te financieren is er geen probleem. Ik heb de dot-com crash meegemaakt in NY in een tech startup. Toen was het snel over wanneer de bronnen opdroogden. En de kroonjuwelen werden dan verkocht aan de grote jongens voor een habbekrats. Tesla heeft een lange termijn strategie die fantastisch is. Alleen heeft Tesla veel randfactoren die de uitvoering ervan in gevaar kan brengen niet in handen. Ik vind het heel goed om in TSLA te investeren maar het is belangrijk te beseffen wat de risico's zijn. Dit is alles behalve een goedehuisvader aandeel.
 
Binnenkort gaan we ze in Belgie sowieso langer moeten bijhouden.
Ze hebben een nieuwe melkkoe gevonden.
Wat houdt de speculatietaks in | Bolero

Dat lijkt heel erg op de Amerikaanse Capital Gains Tax. Dat is een vermogensrendementsheffing die ook volop omzeilt wordt, en daar zijn ze over het algemeen in België ook wel handig in :)

Kun je verliezen op de beurs ook aftrekken? Dan zou ik voorstellen om retroactief de aandelen Fortis nog verrekenbaar te maken, dan heb je een hoop supporters.

Genoeg grappen voor de dinsdagavond. Waar zijn ze toch mee bezig?
 
Natuurlijk niet, we worden waarschijnlijk het enige land in de wereld waar ze enkel meerwaarden gaan belasten zonder de mogelijkheid minwaarden te verrekenen. Wat een grapjassen die Belgische politici.

Idee om een "vermogens BV" in te richten?
Daar de winst in maken, die dan idd ook belast wordt, maar als onderneming is verlies dan toch ook te boeken?
@ De boekhouders / fiscalisten op het forum, hoe zien jullie dat?
 
Idee om een "vermogens BV" in te richten?
Daar de winst in maken, die dan idd ook belast wordt, maar als onderneming is verlies dan toch ook te boeken?
@ De boekhouders / fiscalisten op het forum, hoe zien jullie dat?

In een vennootschap eerst 33% belasting betalen op de meerwaarden en daarna 25% liquidatiebonus als je het geld ooit terug privé wenst te gebruiken...

De nieuwe "speculatietaks" voor natuurlijke personen geldt enkel als je binnen de 6 maanden aandelen opnieuw van de hand doet (met winst). Als je vertrekt van een lange termijn visie valt het dus nog mee. Ik doe al een tijdje niet meer aan daytraden en dat is door deze nieuwe belasting in de toekomst eigenlijk niet meer doenbaar.
 
Dat is van de regen in de drup, de Nederlandse belastingen weten de klepel ook wel hangen.
Gezondheidszorg, bijtellingen enz...

Dat valt nog wel mee. De belastingdruk in Nederland is ongeveer 37%, terwijl België bij de toppers hoort, met 56%. Dat zijn OESO cijfers die naar het hele spectrum kijken. Niettemin, het mag wel een beetje minder, maar dat heeft er vaak ook mee te maken waar de druk, wordt gelegd.

Enfin religie en politiek zijn onderwerpen die je moet mijden in discussies, en dat kun je belastingen beter aan toevoegen :)

Belastingdruk Nederland: rijke alleenstaande de klos, bijstandsmoeder is weinig kwijt