Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Geruchten gaan de ronde dat de stock split 20/1 zou zijn.
Dat plaatst een daling van 100 dollar (of dus 5 dollar post-split) wel wat in perspectief.
Nou, nee. Je moet wel naar percentages kijken en dat verandert met een stocksplit niet.

Enige voordeel van een stocksplit is dat aandelen 'betaalbaarder' worden en dat dat meestal een positief effect op de koers heeft.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Nou, nee. Je moet wel naar percentages kijken en dat verandert met een stocksplit niet.

Enige voordeel van een stocksplit is dat aandelen 'betaalbaarder' worden en dat dat meestal een positief effect op de koers heeft.
Absoluut, klopt, maar je kan niet ontkennen dat een daling van 5 dollar psychologisch een groot verschil maakt met een daling van 100 dollar. Als Tesla 5 dollar daalt na de stock split, ga je heus niet zo veel animo krijgen dan 100 dollar nu. Ook al is dat natuurlijk procentueel identiek.
 
…bij mensen die niet kunnen rekenen.
De 1000€ die je er in gestopt hebt is evenveel minder waard. En dat is toch wat telt.
Werkt jouw redenering bij een stijging ook?
Het gaat gewoon over het psychologische aspect hoor. Als Tesla na de split 5 dollar zal stijgen gaat dat eveneens anders onthaald worden door de media dan een stijging van 100 dollar nu. Natuurlijk komt dit voor ons op hetzelfde neer, maar ik ben er zeker van dat er niet zo veel van gemaakt zal worden na een split. Heeft imo niets te maken met niet kunnen rekenen, gaat gewoon over een psychologisch aspect doordat de bedragen lager zijn.
 
Ik had, na de daling van gisteren, toch wel weer een correctie naar 900+ verwacht.

Maar helaas. Het leek er even op, maar zakt nu weer terug.

Als @Papafox gelijk heeft en de oorzaak zit hem in het niet zeker weten hoe EM Twitter financiert, hoop ik dat daar snel duidelijkheid over wordt gegeven.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Ik had, na de daling van gisteren, toch wel weer een correctie naar 900+ verwacht.

Maar helaas. Het leek er even op, maar zakt nu weer terug.

Als @Papafox gelijk heeft en de oorzaak zit hem in het niet zeker weten hoe EM Twitter financiert, hoop ik dat daar snel duidelijkheid over wordt gegeven.
Geen idee wat de drop op dinsdag veroorzaakte, maar het aflopen op woensdag was omdat Bloomberg foute Q1 cijfers over FB gaf. AM vallen die mee, dus reden dat de markt weer stabiliseert.

Vanavond zijn er nog de Apple Q1 earnings.
 
Wat betreft de rest van deze week...

1651123057628.png


Max pain op 960.

Die call wall op 1000 zal wel veilig zijn. Kleinere put-walls op 950, 900 en 850 maar wel heel wat volume, wat betekent dat men niet zeker weet hoe laag we gaan. Hoogste put wall is 850. Dus goed nieuws, we gaan tegen vrijdag ergens eindigen tussen 800 en 1000!
 
Wat betreft de rest van deze week...

View attachment 798338

Max pain op 960.

Die call wall op 1000 zal wel veilig zijn. Kleinere put-walls op 950, 900 en 850 maar wel heel wat volume, wat betekent dat men niet zeker weet hoe laag we gaan. Hoogste put wall is 850. Dus goed nieuws, we gaan tegen vrijdag ergens eindigen tussen 800 en 1000!
Simpeler kan niet. op 800 kopen en 1000 verkopen 🤪