Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was tot op heden een superpositivo qua Tesla aandelen. Ik begin mij nu af te vragen of ik niet te veel in een bubbel leef. Van high 1200 zijn we nu bijna gehalveerd! En dat met elke keer lijstjes van al het moois: productiecijfers, winstcijfers, fsd ontwikkelingen, split, verhoogde rating enz.

Ik weet dat er macro aardig wat aan de hand is in de wereld, maar dit is mi uit proportie.

Ik ga mij eens goed bedenken.
Je weet wat ze zeggen als zelfs bulls pessimistisch worden 🤡
 
Uit proportie?

7F89436B-B940-49FA-9A0C-3DA654F4C022.jpeg


TSLA is nog iets verder gedaald, 44%. Laten we wel wezen, de hele markt is een drama, behalve misschien de olie- en wapenindustrie 😅
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ik verwacht vandaag die 216 en hoop dat het dan eindelijk klaar is met herhaaldelijk inprijzen van telkens weer (dus te vaak) hetzelfde.
- Inflatie en Rentestijging
- Twitter "overhang"
- Oorlogsdreiging Europa.
Als mensen als wij (@Hbrink is een voorbeeld) het gaan opgeven (oftewel de greed/fearindex verder daalt), de markt ver oversold raakt (VIX boven 40) is er sprake van capitulatie en de vermoedelijke bodem.
Ik wacht daar niet op, want die fase duurt heel kort en het echte superdal is onmogelijk te voorspellen. Tom Nash heeft gisteren een kort filmpje over je opties geplaatst. Advies is moeilijk en hangt af van je overtuiging, maar na een bijna 50% daling vanaf de top, twee keer ruim uit elkaar vind ik toch wel een dubbele bodem, maar ook dat kun je alleen achteraf zien. Dat patroon voltooien wijst op maar één richting.
Ik vind zelf dat het "nog even doorbijten" is.
De kansen op een "stijging morgen" worden met iedere dollar daling hoger (redeneer dat alleen maar eens rechtlijnig door naar 0. Bij een koers van 0 is die kans 100% zelfs bij een compleet failliet bedrijf).
Ik zie geen probleem met het bedrijf dat een veel lagere waardering kan funderen. Bedenk dat we momenteel onder de koers zitten die al in 2020 opwaarts werd doorkruist. Staat het bedrijf er slechter voor dan destijds en waarom vind je dat?
t is dat al mijn geld er al in zit, dus ik was te vroeg met het omlaag brengen van de gemiddelde aankoopprijs. Ik alleen nog opties kan schrijven om geld te creëren en dat doe ik dus ook en echt alleen puts want er zijn teveel katalisatoren die een plotselinge grote beweging omhoog kunnen inluiden.
(ik ga die niet herhalen, maar bekijk de sticky tweet van Gary Black)
Ja, de markt kan langer irrationeel blijven dan ik liquide. Vooralsnog klopt mijn MOAW-grafiek hierboven echter nog en ergens (indien we blijven dalen mogelijk al heel dichtbij) krijgt die ruzie met het dalende trendkanaal van @pvkeep dus we gaan t zien wie daarin een punt heeft. Een eerdaagse stijging zal vrij lang moeten duren voordat we het volgende conflicterende punt bereiken, dus momenteel heeft Paul de beste papieren.
 
Ik was tot op heden een superpositivo qua Tesla aandelen. Ik begin mij nu af te vragen of ik niet te veel in een bubbel leef. Van high 1200 zijn we nu bijna gehalveerd! En dat met elke keer lijstjes van al het moois: productiecijfers, winstcijfers, fsd ontwikkelingen, split, verhoogde rating enz.

Ik weet dat er macro aardig wat aan de hand is in de wereld, maar dit is mi uit proportie.

Ik ga mij eens goed bedenken.
Haha, zelfde gevoel hier. Het stomme is dat je dan redeneert vanuit de emotie van het negatieve sentiment op dit moment. Stiekem weten we best dat het op wat langere termijn altijd wel weer goed komt met TSLA. Maar het geduld wordt wel zwaar op de proef gesteld dit keer. Toch blijf ik maar mooi zitten. Tegen de huidige koers verkopen vind ik een nog onaantrekkelijker optie.
 
Voor de duidelijkheid: ik verkoop natuurlijk geen enkel aandeel. Maar bijkopen doe ik ook even niet meer.

En turbo's zijn helaas door ondergrens gegaan. Dat doet even pijn.
Ik denk dat de meeste kleine investeerders zoals wij inderdaad behoorlijk vasthoudend zijn en dat zal de daling ook uiteindelijk stoppen. En dan niet vanuit een blind "diamond-handing" maar vanuit al het fundamenteels.
[Edit] en na wat geschuif met opties ook weer aandelen bijgekocht op 220,57
 
Last edited:
Dat is een aanzienlijke blootstelling in deze onzekere tijden. Het geloof moet groot zijn.
Elk contract vertegenwoordigt 100 aandelen, toch? Dus gemiddeld zo'n 25.000€ per optie.
Vrees je niet voor margin call en gedwongen verkoop van aandelen als het nog wat verder dipt?
 
Dat is een aanzienlijke blootstelling in deze onzekere tijden. Het geloof moet groot zijn.
Elk contract vertegenwoordigt 100 aandelen, toch? Dus gemiddeld zo'n 25.000€ per optie.
Vrees je niet voor margin call en gedwongen verkoop van aandelen als het nog wat verder dipt?
Op zich zijn de contracten die enkele maanden of jaren ver liggen makkelijk te managen hoor, die kunnen gerust gerold worden aan lagere strikes.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Ik zie 5 contracten die binnen 2 maanden aflopen.
En doorrollen kan idd, maar wat doe je als het aandeel nog twee jaar als een jojo op en neer gaat? Over- en weerrollen?
Alleen maar goed als het aandeel jojoot, hoog sluiten, laag weer schrijven, en door de tijd en "$TSLA gaat vanaf nu per saldo hoger" (waar ik toch wel vanuit ga) verdien je altijd met het schrijven van puts. Als het blijft dalen en doorrollen zal ik door margin-calls eens of misschien zelfs meermalen gevangen gaan worden en de meest dichtbije positie(s) moeten sluiten en daarna een verre put-optie moeten schrijven en in het ergste geval zelfs een paar aandelen moeten verkopen. Maar na een (zeer voor de hand liggende) komende take-off-and never-look-back zullen alle posities vanaf enig moment waardeloos aflopen of goedkoop gesloten kunnen worden. Daarbij zitten we dan ook in de fase dat ik wekelijks kortlopende ATM puts ga schrijven om dat eindspel te spelen. Vervolgens stop ik als ik het wel genoeg vindt om dan alleen nog far OTM calls en puts te schrijven en van die premies leuke extra dingen te doen.
Een korte sterke dip kost even veel geld, een lange dip hakt er wel in, maar nogmaals ik ben long term bullish. Ik kan voorlopig alles naar de verre toekomst doorrollen (2025 en dat schuift telkens weer een maand op.) Als het dan met de koers nog steeds niet goedgekomen is heb ik een probleem.
Mocht er een optie uitgeoefend worden door de koper betekent dat instant verlies nemen en daartegenover de hele premie incasseren door de aandelen meteen te dumpen. Bij een heeeeeeeeeeeel langdurige bearmarkt voor het aandeel Tesla gaat het vervelend worden.
My money is where my mouth is.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Klaas