Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Wat een simpele tweet van elon doet
1665674543562.png
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ach ja mensen, het lijkt er toch nog steeds op dat de 216 als slot weer intact zal blijven PLUS we hebben intraday de vorige bodem (206) aangetipt. En ik zit op de lijn van die stinkerd met nog iets meer aandelen dan ik, HODL-ing and catching a lot of knies. MOAW coming to a resolution (on the upside, i might hope to add...)
Ik zit mezelf al even rijk te rekenen, upside crossing zit misschien nog wel onder de 340. Bodem 206 Max 417 is een delta van 211. Tel dat op bij het kruispunt aan de bovenzijde die nog moet komen, voor het gemak even die 340, dan zouden we binnen een half tot een heel jaar maximaal de 551 kunnen gaan zien. (Niet verder vertellen, dan kun je nog goedkoop bijkopen). En we moeten n eerst die 216 slotstand blijven houden de komende dagen, dat zal tot woensdag het moeilijkst zijn (dit weekend komt er weer allerlei geluid uit de Ustated Nights of America, dat behoorlijk de koersen zou kunnen gaan beïnvloeden)
MAAR DUS ALLEEN ALS DE OPWAARTSE LIJN HET HOUDT, het is nu echt te vroeg om erop te acteren. Zodra we de 240 passeren is het in ieder geval een stuk veiliger en bij 260 heb je het uitbodemen wel gehad schat ik in. Mochten we wel op dagbasis door de 216 zakken is er nog steeds geen man overboord (maar sluit ik wel wat optiecontracten) en breng ik de wycoff methode in herinnering die ik hier eerder uit de doeken heb gedaan. Dan start de accumulatiefase na de capitulatie. (Again... met dank aan Poetin en Elon voor de afgelopen s..t)
 
Ach ja mensen, het lijkt er toch nog steeds op dat de 216 als slot weer intact zal blijven PLUS we hebben intraday de vorige bodem (206) aangetipt. En ik zit op de lijn van die stinkerd met nog iets meer aandelen dan ik, HODL-ing and catching a lot of knies. MOAW coming to a resolution (on the upside, i might hope to add...)
Ik zit mezelf al even rijk te rekenen, upside crossing zit misschien nog wel onder de 340. Bodem 206 Max 417 is een delta van 211. Tel dat op bij het kruispunt aan de bovenzijde die nog moet komen, voor het gemak even die 340, dan zouden we binnen een half tot een heel jaar maximaal de 551 kunnen gaan zien. (Niet verder vertellen, dan kun je nog goedkoop bijkopen). En we moeten n eerst die 216 slotstand blijven houden de komende dagen, dat zal tot woensdag het moeilijkst zijn (dit weekend komt er weer allerlei geluid uit de Ustated Nights of America, dat behoorlijk de koersen zou kunnen gaan beïnvloeden)
MAAR DUS ALLEEN ALS DE OPWAARTSE LIJN HET HOUDT, het is nu echt te vroeg om erop te acteren. Zodra we de 240 passeren is het in ieder geval een stuk veiliger en bij 260 heb je het uitbodemen wel gehad schat ik in. Mochten we wel op dagbasis door de 216 zakken is er nog steeds geen man overboord (maar sluit ik wel wat optiecontracten) en breng ik de wycoff methode in herinnering die ik hier eerder uit de doeken heb gedaan. Dan start de accumulatiefase na de capitulatie. (Again... met dank aan Poetin en Elon voor de afgelopen s..t)

<off topic>
Ik lees je analyses en "doorkijkje in de toekomst" altijd met belangstelling.
DANK DAARVOOR!
<on topic>
 
Vandaag een belangrijke dag, gaan we positief of negatief vooruitlopen op de kwartaalcijfers? Deze week heb ik al de long legged doji genoemd, die nu wel eens voor de week tevoorschijn kan gaan komen en zeker als die groen is (bij een slot vandaag van boven de 224 en een beetje) ziet dat er voor het aandeel aardig uit (los van macro gedoe.......) Een grotere stijging vandaag die de daling van een paar dagen zou goedmaken is natuurlijk nog meer welkom en overtuigender (bullish engulfing). Ik kijk nogal wat financiële kanalen en vele daarvan zeggen dat we macro nog heel ver van de bodem af zitten omdat het echte effect van de inflatie nog moet komen (en er zijn ook genoeg verschijnselen die erop duiden dat het aan alle kanten piept en kraakt) Maar ik kijk dan iets verder en vraag me af: als wereldwijd alle verkopen van alles gaan inzakken (en dat is ook de bedoeling van de renteverhogingen), welk bedrijf maakt dan meer kans te overleven? Een bedrijf dat qua deliveries in een uptrend zit (Tesla, heel veel chinezen) of al die bedrijven die het nu al zwaar hebben hun producten te verkopen . Van de grootste auto bedrijven in beurswaarde ziet dat (James Stephenson) er zo uit.
1665754389439.png



En als we naar andere "gezondheidskenmerken" zoals de Altman Z score kijken wie gaat er dan eerst omkiepen? Toch niet degene met de beste rapportcijfers? (NB S&P rating van Tesla is zoals bekend inmiddels groen, anders dan de grafiek van @Teslaboomermama nog aangaf in haar pleidooi)


Dus als Tesla overduidelijk niet omkiepert (zolang er geen fabrieken gesloten of platgebombardeerd worden) wie staat er dan na de komende 6 "DESASTREUZE"maanden nog fluitend auto's te verkopen, energiecrises op te lossen en tussendoor AI te gebruiken en licenseren?
En als je wél overeind blijft en de concurrentie gaat langzamerhand failliet, stijgt dan als de ellende over is de vraag naar jouw producten of die van de concurrentie die om genade smeekt bij hun lokale overheid groter?
Ok wat ik doe met opties is misschien wel erg riskant, maar de aandelen nu houden en als ik kan uitbreiden kun je toch moeilijk onnadenkend noemen?
En ook als het gruwelijk misgaat met van alles heb ik toch liever aandelen van een bedrijf met geld op de bank, dan één met grote schulden (zeker met stijgende rente). Dat het aandeel zo laag staat is belachelijk, maar ik heb (niet alleen in dit forum) altijd gezegd dat ik hoop dat ik ie nog een tijd zo laag blijft staan, zodat ik ze nog goedkoop kan inslaan bij iedere gelegenheid dat er wat geld is. Het duurder kopen is overigens ook nog steeds niet erg, maar laat ik graag over aan de faint-of-hearts die eerst alle traditionele parameters op orde willen zien. Dat komt over een jaar of twee ook wel. Dan wil ik een aantal van de mijne wel aan hen verkopen.
 
Last edited:
Toch vreemd, met al die positieve cijfers uit de tabel, dat de rating agencies zich zo verkijken op Tesla. Nochtans zijn dat experten met zicht op alle informatie. Zou er dan toch een risico zijn dat zij wel en de opstellers van de tabel niet zien?
Heb je zelf een verklaring voor die lage rating van de Moody's et al.?
 
Toch vreemd, met al die positieve cijfers uit de tabel, dat de rating agencies zich zo verkijken op Tesla. Nochtans zijn dat experten met zicht op alle informatie. Zou er dan toch een risico zijn dat zij wel en de opstellers van de tabel niet zien?
Heb je zelf een verklaring voor die lage rating van de Moody's et al.?
Rating bedrijven en kredietverzekeraars zijn vriendelijker voor je als je zelf een goed betalende klant van ze bent.
Dat is hun manier van klantenwerving en binding. De motivaties voor een lage rating raken dan altijd kant nog wal.

Ik heb daar zelf bewust nooit aan meegewerkt voor de bedrijven waar ik ooit voor gewerkt heb en ook niet voor mijn eigenbedrijven.
Het voelde als een vorm van afpersing bij mij. Ik gok dat de reactie van Elon niet anders is.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Toch vreemd, met al die positieve cijfers uit de tabel, dat de rating agencies zich zo verkijken op Tesla. Nochtans zijn dat experten met zicht op alle informatie. Zou er dan toch een risico zijn dat zij wel en de opstellers van de tabel niet zien?
Heb je zelf een verklaring voor die lage rating van de Moody's et al.?
Moody's? Als ex-Moody's analist Alexandra Merz zulke domme antwoorden van Moody's krijgt op heel normale vragen over het hoe en waarom van het achterblijven van een investmentgrade rating? Ze hebben zichzelf goed belachelijk gemaakt en zullen heel rap met investmentgrade komen. (voordat dit kwartaal over is)
 
Rating bedrijven en kredietverzekeraars zijn vriendelijker voor je als je zelf een goed betalende klant van ze bent.
Dat is hun manier van klantenwerving en binding. De motivaties voor een lage rating raken dan altijd kant nog wal.

Ik heb daar zelf bewust nooit aan meegewerkt voor de bedrijven waar ik ooit voor gewerkt heb en ook niet voor mijn eigenbedrijven.
Het voelde als een vorm van afpersing bij mij. Ik gok dat de reactie van Elon niet anders is.
Ik denk niet dat het zo werkt. De rating is een verplichting voor een bedrijf dat zijn obligaties bij institutionele beleggers kwijt wil. Dan volgt een audit en de rating. Dat is idd betalend. Het is logisch dat de rating niet kan 'gekocht' worden. Het zou het systeem alle credibiliteit doen verliezen. Omgekeerd moet de auditor zijn rating verantwoorden. Te weinig betalen voor andere diensten wordt niet als argument aanvaard. Dat lijkt me eerder het excuus van wie vindt een te lage rating te krijgen.