Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
De speedy in zn nickname staat er niet voor niks... 21 oktober... dat is bijna een jaar geleden in Eddy termen! intussen heeft hij al zeker 3 keer doorgerold ;)
nee alle gekheid op een stokje hij zal vast een paar puts ITM zijn maar volgens mij zit hij er meer bovenop als die mannen die aan tafel zitten bij RTL Z... die verliezen veel teveel tijd aan al dat gezwets
genau, (@Vova) ik ben snel, zo heb ik zojuist bij opening de laatst geschreven puts weer met dikke winst gesloten, misschien te vroeg, maar winst is winst.
Puts heb ik alleen nog '23Januari 160, februari 170 , juni '24 386,67 jan '25 220 geschreven staan.
Zoals dutchneon weet trade ik op dagbasis opties. Long term (en als dekking voor een stukje van die trades) heb ik een paar aandelen, waar ik verder vanaf blijf. Daaruit blijkt ook dat ik long term (en vooral vanaf deze stand enorm) bullish ben.
 
Dat geldt ook voor schrijven van opties.

Optiehandel is voor professionals, niet voor particulieren.
Ik begin me nu echt af te vragen wat je hier dan zit te doen, dacht even dat je 't begon te snappen. Wij klooien wat aan, de meesten hier hebben alleen een pakje aandelen, enkelen met turbo's en sommigen met Opties. Als je niet goed tegen ons amateurisme kunt post dan niks. We zijn (vrijwel) allemaal Teslarijders, onder de indruk van het product, uit dien hoofde gedacht hebbend: jeetje die gasten kunnen wel wat en "waarom staat dat aandeel dan zo laag" de meesten in '17-'19 ingestapt en nu dikke winst. Wat spielerei waarbij echt niemand zijn hele portfolio in de waagschaal zet. Doorgaans HODL-ers en we houden elkaar scherp om de bigger picture te blijven zien (ik zeg Energie, AI, Cybertruck, Model "2", Teslabot) en never grote pakken aandelen te verkopen, want daar zijn de big boys op uit, ons uit te roken en nog eens 7 tot 70x de koers van nu als winst te pakken (en daar mag je me in 2030 aan herinneren, eerder niet). JA wij zijn zo gek..
 
Last edited:
Ik begin me nu echt af te vragen wat je hier dan zit te doen, dacht even dat je 't begon te snappen. Wij klooien wat aan, de meesten hier hebben alleen een pakje aandelen, enkelen met turbo's en sommigen met Opties. Als je niet goed tegen ons amateurisme kunt post dan niks. We zijn (vrijwel) allemaal Teslarijders, onder de indruk van het product, uit dien hoofde gedacht hebbend: jeetje die gasten kunnen wel wat en "waarom staat dat aandeel dan zo laag" de meesten in '17-'19 ingestapt en nu dikke winst. Wat spielerei waarbij echt niemand zijn hele portfolio in de waagschaal zet. Doorgaans HODL-ers en we houden elkaar scherp om de bigger picture te blijven zien (ik zeg Energie, AI, Cybertruck, Model "2", Teslabot) en never grote pakken aandelen te verkopen, want daar zijn de big boys op uit, ons uit te roken en nog eens 7 tot 70x de koers van nu als winst te pakken (en daar mag je me in 2030 aan herinneren, eerder niet). JA wij zijn zo gek..
De post van mij die je quote is inderdaad wat te dik aangezet door mij, excuus.

Maar... Ik ben wel van mening dat enige voorzichtigheid m.b.t. opties geboden is. Vooral voor diegenen die er weinig ervaring mee hebben.

Jij post hier regelmatig over je geschreven puts. De post waar ik in het begin op reageerde bevatte een lijstje met behoorlijk wat diverse looptijden en uitoefenprijzen. Vandaag lees ik dan weer dat je meer daghandelaar in opties bent. Ik kan dat niet rijmen, sorry.

Hoewel opties mijn vak en hobby zijn ben ik van mening dat men gewaarschuwd moet worden voor de risico van opties.

Eerlijk gezegd plaats ik vraagtekens bij de succesverhalen van je beleggingen in opties op dit forum.

Voor de duidelijkheid, ik ben ook Tesla rijder en ik bewonder de technologie en innovatie van Tesla. Neemt niet weg dat een kritische houding en gezond nadenken vaak meer rendement oplevert dan blind geloven.
 
  • Like
Reactions: Paco and fivari
Goed nieuws zeker. Positie nieuws in aantocht wat dan hopelijk weer de beurs doet stijgen. Ben vooral beniewd naar de eerste levering van de Tesla semi truck.
En gaan we nog een buy back krijgen dit jaar? Zou nu natuurlijk een goed moment zijn met de koers zo laag.
Voor nu al lang blij dat we gestopt zijn met zakken. Begon toch wel iets angst te krijgen met -25%. Gelukkig zijn jullie er om de moed er in te houden.
 
Overigens bijzonder hoe in het algemeen Twitter als een 'handicap' wordt gezien. Het idee van 'X' als een one-stop plaats blijkt in China te werken en ik geef het ook een goede kans in de RoW. Dat facebook het niet gelukt is, zegt meer over facebook dan het principe.

Musk zet nu in om zo snel mogelijk de financiële (bank) structuur operationeel te krijgen. En als ik denk aan zijn achtergrond met PayPal, heb ik er wel vertrouwen in.

Ander leuk berichtje wat ik voorbij zag komen is de aankondiging van ZOOM versie voor in de Tesla met behulp van de interieurcamera.... Ik heb het nog niet hele beeld compleet, maar er gebeurt achter de schermen blijkbaar een heleboel...

Laat onverlet dat ik treurig ben dat van 1200 pré split we bijna de 150 (after split) hebben aangetikt. Ik word pas weer echt een 'blij ei' als ik 400 als koers zie....
 
  • Like
Reactions: Xfrank and Nick-m
551927B7-6A0E-4401-8AF8-814929947D12.png
Deze is hopelijk speelbaar. 📈 laten we een mooie run naar boven krijgen richting eind jaar.
 
  • Funny
Reactions: Maurice1
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Blijkbaar heeft Elon dus verkocht om twitter draaiend te kunnen houden. Kunnen we in de toekomst nog vaker verwachten ben ik bang...
Hij had nooit aan heel die twitter ellende moeten beginnen
Zou ook deze kant op kunnen gaan: