Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Er wordt voor morgen nogal zwaar geschut in stelling gebracht voor een koers van maximaal plm 197,5. Benieuwd of we inderdaad een "sell the news" krijgen op de Semi reveal (en wat zou daar dan toch uit komen rollen? Iets anders dan anders en deze keer eens geen koersdaling na afloop? Franz doet anders nooit interviews...)
 
  • Like
Reactions: Klaas
puppy powerrrrr against the grain..
[Edit] helaas, het was een leuk kwartier...
Wellicht toch sell the news en die werkgelegenheidscijfers doen de rest, daarom: Maar weer even wat calls voor volgende week (9 dec) 210 geschreven, met het doel die bij minimaal 50% winst weer te sluiten. [/Edit]
 
Last edited:
Maar weer even wat calls voor volgende week (9 dec) 210 geschreven, met het doel die bij minimaal 50% winst weer te sluiten
bijna 50% was op 191 ook wel genoeg om te sluiten. Wil over het weekend niets short hebben. Heb naast aandelen alleen nog geschreven puts. Ook 167‘s over 2 weken.. Reden: het nieuws dat we nog NIET hebben gehad. Nieuwe Producten, buyback, productie, nieuwe GF
 
  • Helpful
Reactions: Klaas
Ik denk dat het voor de toekomst van Tesla belangrijk gaat worden welke strategie ze gaan kiezen. Gaan ze de concurrentie aan met de Koreanen en Chinezen en heeft Tesla de ambitie om de grootste elektrische autoproducent ter wereld te worden? Of gaat Tesla een soort elektrische Porsche worden die gaat opereren in het premium segment?

Ikzelf denk dat de laatste de beste keuze zou zijn voor Tesla. Dat betekent wel dat Tesla nog behoorlijk wat stappen moet zetten op het gebied van kwaliteit. De techniek van Tesla is nog steeds onovertroffen. Gadgets en beleving is ook dik in orde. Blijft over de bouwkwaliteit. Daar zullen ze zich op moeten richten.

Dat gezegd hebbende, ik rijd zelf een M3 LR AWD met acceleratie boost. Als ik dan zie dat Kia met een EV6 GT is gekomen met 585 PK wil ik niet zeggen dat ik de overstap zou maken naar een Kia, maar toch. Ook denk ik niet direct dat Kia met een concurrent van de MS of MX zal gaan komen.

Maar goed, volgens mij is het Kia gelukt om de M3 Performance uit te dagen.

Gelukkig hebben de Duitsers in de vorm van Porsche, Mercedes, BMW en Audi vooralsnog de slag gemist op het gebied van EV. Ik denk dat het voor Tesla zaak is om die voorsprong te behouden en zich te richten op de ontwikkeling van het Premium segment waar de beste marges te halen zijn.
 
heeft Tesla de ambitie om de grootste elektrische autoproducent ter wereld te worden

Tesla’s groeiplan is bekend, 20 miljoen auto’s in 2030.
Marges zijn nu al ongekend en zullen dat blijven imo door marktleidende produktie-efficiëntie en kostenverlaging bij dalende verkoopprijzen.

Voeg daarbij 3TWh aan eigen batterijproduktie, energy, software, AI en AGI, Robotaxi’s en project Optimus, allemaal sectoren die groter zullen zijn dan de autotak.

Mijn 2 centen 🙂
 
Last edited: