Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla’s groeiplan is bekend, 20 miljoen auto’s in 2030.
Marges zijn nu al ongekend en zullen dat blijven imo door marktleidende produktie-efficiëntie en kostenverlaging bij dalende verkoopprijzen.

Voeg daarbij 3TWh aan eigen batterijproduktie, energy, software, AI en AGI, Robotaxi’s en project Optimus, allemaal sectoren die groter zullen zijn dan de autotak.

Mijn 2 centen 🙂
Voeg daarbij 3TWh aan eigen batterijproduktie, energy, software, AI en AGI, Robotaxi’s en project Optimus, allemaal sectoren die groter zullen zijn dan de autotak.

Volkomen mee eens. De kracht en waarde van Tesla ligt m.i. niet zozeer in de autoproductie en masse, meer in innovatie.

Daarom denk ik dat niet zozeer gefocust moet worden op aantallen gefabriceerde auto's. Ik noemde niet voor niks het voorbeeld Porsche. Geen massaproducent maar toch een winstmachine. Ik zie dezelfde rol voor Tesla zij het dat Tesla naast autoproducent ook een innovatiemachine is in segmenten waar een enorme vraag naar is.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Slecht "nieuws" uit Shanghai. Productie zou met 20% teruggeschroefd worden in december.

Valt nog te bekijken of we het onder FUD kunnen catalogeren, maar zo'n zaken hebben op korte termijn meestal meteen invloed op de koers.
 
Inderdaad. Was ook mijn eerste gedacht, maar je weet wat de koers doet bij zo'n artikels.
Natuurlijk komt het nieuws uit november nu uiteraard welgekomen.
Mjah, echt al het nieuws uit China de laatste tijd is positief, dus geen idee waarom ze de ‘DeMaNd!1!!’ trommel nog slaan.
Bovendien kan Tesla die produktie ook gewoon exporteren heh.
 
Mjah, echt al het nieuws uit China de laatste tijd is positief, dus geen idee waarom ze de ‘DeMaNd!1!!’ trommel nog slaan.
Bovendien kan Tesla die produktie ook gewoon exporteren heh.
inderdaad:
"In June, Tesla launched Model Y orders for Singapore, Japan, Australia, and New Zealand, where deliveries started just weeks ago."
 
Even roulettevraagje: gaan we het jaar uit met 200+?

Wat overigens nog steeds een halvering is van de koers van 1200 die in 2022 is aangetikt.
Volgens mij zullen we daar wel afsluiten. De huidige koers lijkt mij qua vooropgestelde groei en winstvooruitzichten ook vrij representatief.
Ik zou niet direct naar die koers begin 2022 kijken. Dat leek mij, zeker toen, toch wel serieus overgewaardeerd.
Als we die koers eind 2023 of begin 2024 ongeveer bereiken met een EPS van 7 à 8, dan lijkt dit mij stabieler te zijn.
We weten natuurlijk nog niet wat 2023 macrogewijs zal geven.
 
Even roulettevraagje: gaan we het jaar uit met 200+?

Wat overigens nog steeds een halvering is van de koers van 1200 die in 2022 is aangetikt.
Ik stem voor en heb zojuist in die heerlijke dip weer met veel plezier wat puts bijgeschreven voor deze week (172,50) in de wetenschap dat het weer gratis geld gaat opleveren. (Sta verbaasd hoeveel beleggers in al die FUD trappen, dus ik kan me de tweet van Teslaboomermama wel voorstellen. Echter zou zo'n functionaris of PR-afdeling alleen iets kunnen doen aan de aandelenkoers, en daarover staat niks in Tesla's missie, dus daar gaan ze echt nooit geld aan uitgeven als alle auto's verkocht worden. Sterker nog, om te voorkomen dat iedereen een Tesla wil (die ze dan never kunnen leveren) komt die FUD voorlopig nog heel erg goed uit. Betere PR zou alleen maar de prijs van de auto's opdrijven en dat komt het imago niet ten goede.)

Verder kom ik als ik zelf al iets FUD-derigs kan bedenken op de volgende theorie: Elon gaat eerdaags weer onderhandelen over zijn beloning, waarin gegarandeerd weer aandelenkoersdoelen zullen zijn opgenomen waarvan iedereen zegt: onmogelijk (maar als het zover is steen en been klaagt dat hij zo'n puissant rijke man is). Heb je dan als belanghebbende meer aan een lage of aan een hoge koers op dit moment? Hij gaat dus niks tegen FUD doen; het houdt de autoprijzen acceptabel en de koers laag.
 
  • Like
Reactions: Klaas and Maurice1