Voeg daarbij 3TWh aan eigen batterijproduktie, energy, software, AI en AGI, Robotaxi’s en project Optimus, allemaal sectoren die groter zullen zijn dan de autotak.Tesla’s groeiplan is bekend, 20 miljoen auto’s in 2030.
Marges zijn nu al ongekend en zullen dat blijven imo door marktleidende produktie-efficiëntie en kostenverlaging bij dalende verkoopprijzen.
Voeg daarbij 3TWh aan eigen batterijproduktie, energy, software, AI en AGI, Robotaxi’s en project Optimus, allemaal sectoren die groter zullen zijn dan de autotak.
Mijn 2 centen
Volkomen mee eens. De kracht en waarde van Tesla ligt m.i. niet zozeer in de autoproductie en masse, meer in innovatie.
Daarom denk ik dat niet zozeer gefocust moet worden op aantallen gefabriceerde auto's. Ik noemde niet voor niks het voorbeeld Porsche. Geen massaproducent maar toch een winstmachine. Ik zie dezelfde rol voor Tesla zij het dat Tesla naast autoproducent ook een innovatiemachine is in segmenten waar een enorme vraag naar is.