Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Heerlijke dip? Omdat het nergens op gebaseerd is* en dus de-facto-korting. Ik ben dol op sinterklaaskadootjes.
(van de premies van vorige week en vandaag weer 6 aandelen in mijn schoen laten vallen)
Wel jammer dat ik over t weekend die geschreven calls niet durfde laten staan..

[Edit] en ja ik heb ook eerder geschreven over markten die langer irrationeel kunnen blijven dan wij liquide, dus ik hou nog best wat margin over. Daalt de koers tegen alle logica in nog veel verder dan ga ik bijvoorbeeld weer doorrollen naar achteren en omlaag. Vooralsnog maak ik me nog geen zorgen.

* Daling is 5x die van de nasdaq, zelden vertoond..
[/Edit]
 
Last edited:
Ik sta in de plus met m'n butterfly. Geen spectaculaire bedragen maar winst is winst. Laag risico ook.

Ik leun achterover en zie wel waar de koers naartoe gaat.

Ik zal zo de reactie met m'n positie nog even posten zodat iedereen mee kan kijken.
 
Ik ga nu toch m'n butterfly openbreken. Ik heb nu:

1 TSLA C210
-2 TSLA C230
1 TSLA C250

Expiratie 16-12-2022

Ik koop 1 TSLA C175, verkoop 2 TSLA C190 en koop 1 TSLA C250 met gesloten knip waardoor m'n positie er als volgt uit komt te zien:

1 TSLA C175
-2 TSLA C190
1 TSLA C210
-2 TSLA C230
2 TSLA C250

Oorspronkelijke butterfly kostte 340 dollar.

Mocht ik hocus pocus schrijven of zijn er onduidelijkheden, vragen zijn welkom :)
Deze dus.
 
  • Informative
Reactions: Nick-m
-7% komt niet door FUD dat dezelfde dag al ontkracht is. Er is wat anders aan de hand vrees ik.
Elon selling is ook een mogelijkheid (20 miljoen boven daggemiddelde)
Al met al zijn we de 180 wel lekker aan het aanstampen en wellicht dempen we die gap-up en passant ook nog eens deze week (maar ik denk dat die 170 voor deze week te ver weg ligt)
op uurbasis:
Schermafbeelding 2022-12-06 om 00.20.23.png
 
  • Informative
Reactions: Nick-m
Waarom laat hij de leveringen van de laatste maand van elk kwartaal weg?
Ik gok dat het niet is om een extra betrouwbaar beeld te geven.

Om de eerste twee maanden te vergelijken omdat we nu pas die data van Q4 hebben 😂

Het maakt inzichtelijk hoe het huidige kwartaal zich ontvouwt in relatie tot de voorgaande.

Werkelijk geen idee waarom dat onbetrouwbaar zou zijn en waarom je daar iets achter zou zoeken.

The Accountant is juist een zeer betrouwbare retail analyst, TMC member.
 
Last edited:
Om de eerste twee maanden te vergelijken omdat we nu pas die data van Q4 hebben 😂

Het maakt inzichtelijk hoe het huidige kwartaal zich ontvouwt in relatie tot de voorgaande.

Werkelijk geen idee waarom dat onbetrouwbaar zou zijn en waarom je daar iets achter zou zoeken.

The Accountant is juist een zeer betrouwbare retail analyst, TMC member.
Sla het handboek how to lie with statistics er eens op na.

Tesla heeft een gewijzigd uitleveringsbeleid waarbij er minder druk is om in de laatste maand van een kwartaal zoveel mogelijk auto’s de deur uit te krijgen. Dus wordt er meer uitgeleverd in de tweede maand van een kwartaal. Maar deze cijfers zeggen echt helemaal niets over de langere termijn.
 
Sla het handboek how to lie with statistics er eens op na.

Tesla heeft een gewijzigd uitleveringsbeleid waarbij er minder druk is om in de laatste maand van een kwartaal zoveel mogelijk auto’s de deur uit te krijgen. Dus wordt er meer uitgeleverd in de tweede maand van een kwartaal. Maar deze cijfers zeggen echt helemaal niets over de langere termijn.
Hoeveel verwacht jij dan ongeveer dat er geleverd word van Shanghai?
 
Sla het handboek how to lie with statistics er eens op na

Lekker badinerend hoor, chapeau.

Tesla heeft een gewijzigd uitleveringsbeleid waarbij er minder druk is om in de laatste maand van een kwartaal zoveel mogelijk auto’s de deur uit te krijgen

Exact. En een rampende Giga Berlin.


Maar deze cijfers zeggen echt helemaal niets over de langere termijn

Nee, natuurlijk niet. Data kijkt altijd achteruit, en nu zien we dus een aanzienlijke toename in de leveringen in de eerste twee maanden van het kwartaal.

hou me daar eerlijk gezegd helemaal niet mee bezig. Geen idee dus

Ik zal je even op weg helpen, er is een record aantal schepen op weg naar Europa in dit kwartaal. Q4 gaat een klapper worden. Of dat zich gaat vertalen in een hogere SP is afwachten.