Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Maar er is wel een punt te maken, want als $TSLA van de EOQ pieken afwil zal naarmate het volume aan leveringen stijgt het aantal auto's onderweg navenant groter worden en zullen we dus een groeiend verschil zien tussen productie en levering, totdat het aantal (leveringen) stabiliseert (en dat zal voorlopig niet gebeuren... hopelijk..) dus ook dit kwartaal heeft dat effect op deliveries. Nu die koers is ingezet zou het erg dom zijn om alsnog eenmalig een extra grote EOY push te maken, want dat bezuur je EOQ1. Begrijp me niet verkeerd, de golfbeweging blijft hetzelfde maar de koppen van de golven worden wat vlakker.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Ondertussen zijn we toch al een mooi eind richting de 170 Gap-up geweest, veel sneller dan ik verwachtte. Dat-ie een keer zou komen was voor de hand liggend (en gememoreerd) dus laat t vandaag of morgen dan maar zijn, dan hebben we die ook gehad. Ik merk op dat enkele goeroes voor de S&P een dip richting ongeveer 14 december hebben voorzien in hun glazen bol, waarna de traditionele christmas-rally zou worden ingezet. (ook in USA mid-term-jaren). Ik ben nu margin-vullend puts aan het schrijven en hou de centjes vast tot 170, in de hoop dat we niet een nieuwe low gaan krijgen, want dat zou redelijk desastreuze gevolgen kunnen hebben.
 
Maar er is wel een punt te maken, want als $TSLA van de EOQ pieken afwil zal naarmate het volume aan leveringen stijgt het aantal auto's onderweg navenant groter worden en zullen we dus een groeiend verschil zien tussen productie en levering, totdat het aantal (leveringen) stabiliseert (en dat zal voorlopig niet gebeuren... hopelijk..) dus ook dit kwartaal heeft dat effect op deliveries. Nu die koers is ingezet zou het erg dom zijn om alsnog eenmalig een extra grote EOY push te maken, want dat bezuur je EOQ1. Begrijp me niet verkeerd, de golfbeweging blijft hetzelfde maar de koppen van de golven worden wat vlakker.

Zeker, maar de groei in de eerste twee maanden van Q4 puur toeschrijven aan het afvlakken van ‘the Wave’ is factueel onjuist, slechts een gedeelte daarvan wordt daardoor veroorzaakt, dat was mijn punt.

Overigens zal het golfpatroon hier in Europa vooral door de lokale productie van Berlijn afvlakken denk ik.

Ik zie op dit moment ook nog geen boten die nog in transit zullen zijn einde kwartaal dus het lijkt er nu vooralsnog op dat Tesla alsnog gaat voor zoveel mogelijk uitleveren in het kwartaal zelf.
 
Vandaag weer openen in het rood.
In China bieden ze bepaalden modellen met korting aan.
Is er dan toch een lagere vraag naar Tesla modellen. Blijft niet gunstig voor de markt.
Uitsluitend voor voorraad modellen.

Als een legacy fabrikant de staatssubsidie zelf weggeeft als de pot leeg is dan is dat geen korting maar omdat ze zo aardig zijn. 🤦‍♂️

Tesla ontkent de 20% productie reductie maar heeft het dan uitsluitend over de MY en noemt expliciet niet de M3.
In Fremont gaan ze in december productielijnen upgraden, volgens geruchten voor de nieuwe M3.
Het zou zomaar kunnen dat de productie voor de M3 ook in Shanghai wordt stilgelegd om vanaf 1-1-2023 ook daar de nieuwe M3 te maken.
De subsidies in de VS starten voor leveringen in 2023 dus wil je geen stilliggende fabrieken in 2023.

Ja, dit is volledige speculatie maar het zo het één met het ander verklaren en je wilt niet dan men dan nu massaal de huidige leveringen gaat cancellen omdat ze dan een nieuwe versie van de M3 willen.
Legacy fabrikanten stampen dan ook de oude versie er nog uit met wat korting dus lijkt het net of ook Tesla met dezelfde dynamiek te maken krijgt.
Lijkt mij iig een plausibelere verklaring dan drop in demand. Immers de de huidige verkopen breken nog steeds records.
Wel kan het zijn dat de stijging in China minder hard zal gaan zijn. Alleen als het Tesla is, is alles altijd negatief.
 
Uitsluitend voor voorraad modellen.

Als een legacy fabrikant de staatssubsidie zelf weggeeft als de pot leeg is dan is dat geen korting maar omdat ze zo aardig zijn. 🤦‍♂️

Tesla ontkent de 20% productie reductie maar heeft het dan uitsluitend over de MY en noemt expliciet niet de M3.
In Fremont gaan ze in december productielijnen upgraden, volgens geruchten voor de nieuwe M3.
Het zou zomaar kunnen dat de productie voor de M3 ook in Shanghai wordt stilgelegd om vanaf 1-1-2023 ook daar de nieuwe M3 te maken.
De subsidies in de VS starten voor leveringen in 2023 dus wil je geen stilliggende fabrieken in 2023.


Ja, dit is volledige speculatie maar het zo het één met het ander verklaren en je wilt niet dan men dan nu massaal de huidige leveringen gaat cancellen omdat ze dan een nieuwe versie van de M3 willen.
Legacy fabrikanten stampen dan ook de oude versie er nog uit met wat korting dus lijkt het net of ook Tesla met dezelfde dynamiek te maken krijgt.
Lijkt mij iig een plausibelere verklaring dan drop in demand. Immers de de huidige verkopen breken nog steeds records.
Wel kan het zijn dat de stijging in China minder hard zal gaan zijn. Alleen als het Tesla is, is alles altijd negatief.
Die link had ik meteen gelegd.
Waarom zouden ze de M3 in Shanghai nog volop produceren als er vernieuwingen op komst zijn...
Eens die vernieuwingen (wijzigingen aan voor- en achterzijde zijn toch belangrijk voor huidige bestellers) bekend geraken, zullen mensen toch liever de nieuwste versie in ontvangst nemen. Lijkt me dat Tesla dan zo weinig mogelijk "oude" modellen wil.

Volgens mij zit jij dus 100% juist.
 
Die link had ik meteen gelegd.
Waarom zouden ze de M3 in Shanghai nog volop produceren als er vernieuwingen op komst zijn...
Eens die vernieuwingen (wijzigingen aan voor- en achterzijde zijn toch belangrijk voor huidige bestellers) bekend geraken, zullen mensen toch liever de nieuwste versie in ontvangst nemen. Lijkt me dat Tesla dan zo weinig mogelijk "oude" modellen wil.

Volgens mij zit jij dus 100% juist.
Ik denk dit vooral omdat bekende Bulls op Twitter allemaal Elon uitdagen om op price cuts een reactie te geven.
De enige reactie is een meme en daar zijn ze niet blij mee.

Elon kan niet gaan zeggen dat de price cuts alleen zijn voor pre-update stock modellen omdat ze een nieuwe update gaan geven.
Dat zou direct betekenen dat mensen de huidige versie gaan weigeren en dan zit Tesla met duizenden oude versie in voorraad.
Zou mij zelfs niets verbazen dat je een stock met korting niet kan teruggeven zoals dat normaal wel is met Tesla's.
Waarschijnlijk weten wij pas dat er nieuwe M3's zijn als ze op de kade staan in januari.
 
Ik denk dit vooral omdat bekende Bulls op Twitter allemaal Elon uitdagen om op price cuts een reactie te geven.
De enige reactie is een meme en daar zijn ze niet blij mee.

Elon kan niet gaan zeggen dat de price cuts alleen zijn voor pre-update stock modellen omdat ze een nieuwe update gaan geven.
Dat zou direct betekenen dat mensen de huidige versie gaan weigeren en dan zit Tesla met duizenden oude versie in voorraad.
Zou mij zelfs niets verbazen dat je een stock met korting niet kan teruggeven zoals dat normaal wel is met Tesla's.
Waarschijnlijk weten wij pas dat er nieuwe M3's zijn als ze op de kade staan in januari.
Jullie horen t bevestigd zo gauw ik bericht heb ;-) 😉
 
  • Like
Reactions: RobsEV
127-134 😱 Hou me hart vast.
Ik kan het me niet voorstellen. Dat word lang op de blaren zitten.
Misschien deze maar eens kijken (gaat over Palantir maar); geeft goede informatie voor beleggers (vs. traders) Ik beschouw mezelf als belegger, maar mijn meeste posts gaan over traden met opties (en dat is voor mij een mogelijkheid om wat extra's te verdienen en dat gaat meestal, maar niet altijd goed.) Als je geen tijd hebt om op te letten: wordt of blijf belegger. Laag kopen, nog lager: nog meer kopen, voorlopig niet verkopen.
(als een aandeel over 5 jaar op 700 staat, wat maakt dan nu 170 of 134 uit....)