Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben jullie dit weekend ook de stream gezien over grote jongens die Tesla op illegale wijze, waaronder belastingvrij winsten makend, shorten? Dat zou de hoge volumes deels verklaren (de rest komt dan door de resulterende margin calls, deze lieden verder helpend). Als het waar is, is het gewoon diefstal van degenen die in paniek (soms vanwege margin zelfs wel moeten) verkopen.
[Edit] Deze
[/Edit]
 
CPI woensdag en dat kan alle kanten opgaan (positief volgens meetKevin maar ik heb zo mijn twijfels)
En de opening sloeg op het vuurwerk omhoog, dat voorbeurs al te zien was. Hoog volume, maar dat zullen de afnemers van de koopjesjagers van vorige week wel zijn (die ook hun winst pakken, gezien het feit dat we de 120 niet makkelijk doorkruisten.)
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: Maurice1
En alweer een half dagvolume in een half uur. Ik ben maar weer met opties aan het daytraden geslagen want ik vertrouw het voor geen meter, zolang we onder de 150 zitten. Durf 's nachts voorlopig niks aan te houden, behalve de calls 123 voor vrijdag die ik vorige week had geschreven en misschien nog door moet rollen. De puts '98 kon ik voor een kwartje sluiten, dus dat maar even gedaan, waarna ik puts 118 kon openen en weer sluiten. De winsten blijven nog even veilig in kas.
My 2 cents? $135-145 zou kunnen deze week, maar $98 blijft wat mij betreft in beeld, als het woensdag tegenvalt (hogere CPI dan verwacht). Mocht dat meevallen kunnen we die $135-145 gaan zien zolang als het macro rustig blijft. In die financiële wereld valt het eerste halfjaar nog steeds hetzelfde onheil te verwacht, gezien de geopolitieke situatie. Rusland gaat opschalen en heeft de mobilisatie (wettelijk, want dat is een voorwaarde) nooit beëindigd. Poetin mag niet verliezen en laat daarom Medvedev c.s. het vuile propagandawerk opknappen, om de voortzetting van de mobilisatie te laten slagen. De volgende 500.000 schietschijven zijn onderweg, maar de kat zit in het nauw.
De olieprijs loopt op (dus de inflatie ook), mede door de val van de dollar.
China schaakt simultaan met zijn eigen inwoners, Rusland, India, Pakistan en Sri Lanka en heeft bovendien veel geld nodig om de vastgoedcrisis in toom te houden. Secundaire sancties dreigen bovendien voor het pappen en nathouden van de russische connectie. De handelsrelaties met het westen mogen niet verloren gaan en dat valt ook al niet mee.
Vix te laag, fear&greed te hoog gebleven. Ik denk dat we er nog lang niet boven zijn, maar dat ligt dan eens niet aan het Twitter-debacle.
Voor Tesla denk ik aan nog iets anders (MAAR NIET NADER ONDERZOCHT!!!!) . Een risico kan zijn dat  of Saudi Aramco een vijandig overnamebod gaat doen, dat door niemand zal worden tegenhouden, maar de verliezen van degenen die boven 250 euro zijn ingestapt niet gaat afdekken.
.
Ah daar is de @123 al, ik laat t nog even oplopen om die calls een weekje door te rollen op een flink hoger level, mochten we die kant overtuigend opslaan.
.
Ik heb deze week veel andere zaken aan mijn hoofd, dus zal vermoedelijk weinig meer posten.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Nick-m
Ben weer ingestapt (120... was iets te laat), gewoon om de evt. boot niet te missen. Op lange termijn geloof ik er wel in en correctie is tot nu toe erg fors geweest. Maar zou me niks verbazen als we alsnog eerst nog wat omlaag moeten. Goedkoop is het aandeel nog steeds niet (market cap is nog steeds erg hoog.... prima zolang ze blijven groeien).
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and Nick-m
en er wordt voor de derde keer op de deur van 123 geklopt (is een heel oude steun, nu dus weerstand, stond in mijn eerder geposte grafieken al als rode lijn opgetekend.
Ook de vierde keer was het doorbreken van de 123 niet overtuigend, dus zullen gunstige CPI cijfers woensdag het moeten gaan doen. (voor vandaag lijkt het een Bearish vlagpatroon)
 
Hebben jullie dit weekend ook de stream gezien over grote jongens die Tesla op illegale wijze, waaronder belastingvrij winsten makend, shorten? Dat zou de hoge volumes deels verklaren (de rest komt dan door de resulterende margin calls, deze lieden verder helpend). Als het waar is, is het gewoon diefstal van degenen die in paniek (soms vanwege margin zelfs wel moeten) verkopen.
[Edit] Deze
[/Edit]
Bij deze reactie wil ik graag wat kanttekeningen plaatsen.

Op een beurs vindt handel plaats.

Shorten is het tegenovergestelde van long gaan. Met andere woorden, een belegger die short gaat neemt hetzelfde risico als een belegger die long gaat. Daar wil ik graag bij aantekenen dat je short en long kunt gaan op vele manieren, zeker d.m.v. derivaten.

Ik heb het YT filmpje bekeken. Warrig verhaal, veel aannames en theorieën die niet gestoeld zijn of bewezen worden door de werkelijkheid c.q. feiten. Komt bij, als je vermoedens hebt van marktmisbruik of illegale handel, doe dan aangifte bij de SEC. Dat doen de heren in het YT filmpje dan weer niet.

Als laatste de margin call. Zoals ik al eerder postte ben je daar zelf bij. Een margin call krijg je alleen als je scherp aan de wind zeilt. Dan neem je bewust een risico met als doel een hoge winst. Dat kan goed uitpakken en dan ben je de koning. Het pakt vaak ook niet goed uit en dan moet je in mijn ogen niet klagen, je neemt bewust het risico.

Als voorbeeld neem ik m'n eigen positie. Ik schreef maart 100 puts op 10,90, ik kocht januari 70 puts op 0,78. Als ik die januari 70 niet had gekocht had ik nu een hogere winst gehad. Maar als de koers nog verder was gedaald had ik dankzij die gekochte puts januari 70 de regie geheel in eigen hand en niet te maken gehad met "moeten vanwege margin".
 
Lijkt er toch op dat de koers van TSLA in wat rustiger vaarwater terecht gekomen is, consolidatie noemde ik een paar dagen geleden. De "Twitter storm" lijkt achter de rug en Elon lijkt vooralsnog klaar met verkopen.

Volgens mij is de US CPI pas donderdag. De laatste paar keren leverde dat behoorlijk vuurwerk op vanwege de inflatie en daarmee angst voor forse renteverhogingen. Dit keer zou het wel eens een non-event kunnen worden verwacht ik. Dat we dit jaar nog meer renteverhogingen krijgen lijkt mij onvermijdelijk. Alles valt of staat echter met het tempo en de grootte van die renteverhogingen. Renteverhogingen zijn slecht voor aandelen als TSLA die geen dividend uitkeren. Aan de andere kant werkt het zuiverend voor aandelen met te hoge verwachtingen.

Ondanks dat Tesla nog steeds noteert op een forse K/W ben ik er van overtuigd dat die K/W gerechtvaardigd is gezien de diversiteit van TSLA. Het is niet sec een autofabrikant. Daarbij komt nog dat TSLA bewezen heeft succesvol te kunnen zijn als autofabrikant, met dank aan met name de M3 en MY. Ik heb daarom ook de overtuiging dat TSLA op de andere gebieden waar ze werkzaam zijn hetzelfde succes kunnen boeken.