Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Met alle respect, dat zegt niks. Heb ik al vaker uitgelegd.
Het zegt inderdaad niks, maar, deels geholpen door de prijsdaling is de SP niet voorbij de 130 geholt.

Voor volgende week is het beetje koffiedik kijken. Wat call activiteit op 120-125-130, en een stevige call wall op 100. De hoge aantallen open interest liggen vooral omdat dit een optieweek op lange termijn is met veel legacy opties. Ik denk dat verkochte 100 puts veilig zullen zijn, en de koers ook niet voorbij de 130 gaat hollen tegen het einde van de week. Meer van hetzelfde dus.

1673624205271.png
 
  • Like
Reactions: SebastienBonny
Het zegt inderdaad niks, maar, deels geholpen door de prijsdaling is de SP niet voorbij de 130 geholt.

Voor volgende week is het beetje koffiedik kijken. Wat call activiteit op 120-125-130, en een stevige call wall op 100. De hoge aantallen open interest liggen vooral omdat dit een optieweek op lange termijn is met veel legacy opties. Ik denk dat verkochte 100 puts veilig zullen zijn, en de koers ook niet voorbij de 130 gaat hollen tegen het einde van de week. Meer van hetzelfde dus.

View attachment 895270
Misschien terug 130 cc verkopen als de koers nog wat stijgt vandaag.
 
Nou, de COGS (inkoopprijs van de verkopen) is volgens mij door de inflatie (denk alleen al aan hogere lonen) ook best hoger en effectief gaat een lagere verkoopprijs altijd ten koste van de marge en of dat helemaal goedgemaakt wordt doordat Austin en Grünheide "iets" meer produceren valt voorlopig nog wel even te betwijfelen.
Veel winst x weinig omzet
Of
Weinig winst x veel omzet

Het tweede zou rendabeler kunnen zijn.

De berekening zal wel gemaakt zijn.
Met veel omzet, krijg je ook nog eens meer exposure en dus nog meer omzet, meer service opbrengst, meer SuC opbrengst, webshop…

…En dien je ook nog eens de concurrentie een slag toe
 
  • Like
Reactions: RobsEV and Maarten
Veel winst x weinig omzet
Of
Weinig winst x veel omzet

Het tweede zou rendabeler kunnen zijn.

De berekening zal wel gemaakt zijn.
Met veel omzet, krijg je ook nog eens meer exposure en dus nog meer omzet, meer service opbrengst, meer SuC opbrengst, webshop…

…En dien je ook nog eens de concurrentie een slag toe
En dan zit je bij Tesla nog met potentiële FSD-klanten, merchandising, abonnementskosten connectivity,…
Ik begrijp dus absoluut waarom er zou gekozen worden voor schaal i.p.v. winst, gezien het eerste het laatste wel zal meebrengen.
 
  • Like
Reactions: Nick-m and Phil V
Calls gesloten @SpeedyEddy ?
Bij opening zat ik boven 60% winst op één dag dus 130 CC voor volgende week meten gesloten.
Net niet, ik kon niet achter de knoppen, dus had een prijs berekend en ingesteld die net niet gehaald is, maar ik verwacht niet dat de 125 uitgetikt wordt, zolang de S&P niet boven 4000 weet te sluiten. Kort weekje, dus ik zal goed opletten.
Ik wacht nog steeds op een $97 in de komende weken om toe te slaan en heb nog wat kruit droog. Niet alleen omdat die gap-up nooit gesloten is, maar ook omdat dat tevens het laatste fibonacci level is. Als we de 150 zouden doorkruisen, geloof ik pas dat 102 echt de bodem is geweest en heb ik die kans ten onrechte gemist (kon ook die dag niet handelen en 102 was voor mij op zich wel goed genoeg geweest, daarna ging het te vlot omhoog).
 
Nog wat 130 calls erbij geschreven, ondanks de upgrades van diverse analisten. macro gaat t echt fout eerdaags, dus ik ga e.e.a. indien nodig doorrollen.
[Edit] SPY 400 wordt (door  geruchten over groot nieuws binnenkort...)ook zwaar op de proef gesteld als weerstand, maar geeft nog geen krimp, is wel een kritisch level, een slot daarboven zou kopers flink kunnen aanmoedigen [/Edit]
 
Last edited:
SPY blijft onder de 400, $TSLA stijgt, dus wat moet je met je geschreven calls 125?
Misschien de domste actie van 2023 (het jaar is nog jong) maar ik heb ze toch bij een koers van 131 maar doorgerold naar -c131 volgende week in de hoop ze onder een euro ergens deze of volgende week te sluiten, evenals de 130, dan zou ik er toch nog positief uitspringen.
 
  • Like
Reactions: SebastienBonny
Gaat Tesla prijscorrecties de eerste slachtoffers eisen (Carvana, Lucid en Rivian):

Geen idee, maar zie wel mensen om me heen plots een Tesla gaan bestellen (vanwege de stuk lagere prijs).

Ik heb z'n flauw vermoeden dat ze heel veel gaan verkopen dit jaar en daar zullen andere absoluut last van krijgen. Niks doen: marktverlies, en prijsdaling is financieel verlies.
 
Ik liep deze middag een frituur binnen en er zaten drie heren over Tesla te praten. Nog nooit gezien 😂. Stond ook geen Tesla op de parking, dus geen idee waarvan ze het hadden, maar ze hadden het wel over de lagere prijs en dat dat toch wel een nette auto is en verder en sneller gaat dan een BMW iX3.
 
Voorlopig geen spijt van de (40) verkochte calls 150 exp. 27 januari (dinsdag doorgerold vanaf 138 en 140 exp. 20 januari, gemiddelde doorrolpremie $1,10 per stuk). Toen we twee dagen geleden voorbeurs boven de 137 zaten vreesde ik wel even dat het niet goed zou aflopen, maar nu zitten we alweer op 125. De markt oogt nog steeds niet echt sterk.
Ik heb dat ook gedaan, gisteren, maar iets te vroeg. Kon t verlies vandaag goedmaken met wat daytrades van -/-ATM calls, die ik terugkocht bij een daling. Was allemaal heel transparant en voorspelbaar. Morgen weer omhoog, dus ik heb nog wat -/-puts 125 voor morgen uitstaan. Bij slot (of op een top) schrijf ik weer calls tegen mijn laatst aangekochte aandelen, want de opties suggereren een hogere slotstand morgen dan de opening maandag. Het is te duur om het morgen al te laten zakken, en NFLX helpt het doel te halen.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred