Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Nog erg vroeg maar Tesla lijkt EV marktaandeel in Europa terug te winnen:


View attachment 917827


Vorig jaar is afgesloten op 15%. Mooie ontwikkeling als dit zich doorzet.

Bron:


Op 18.8% ondertussen. In alleen de ‘daily updated’ landen zelfs 20.3%.

We kunnen wel concluderen dat de prijsverlagingen hun werk doen.

Benieuwd naar de uiteindelijke P&D en vooral de cijfers of de marges nog oké zijn.
 
Op 18.8% ondertussen. In alleen de ‘daily updated’ landen zelfs 20.3%.

We kunnen wel concluderen dat de prijsverlagingen hun werk doen.

Benieuwd naar de uiteindelijke P&D en vooral de cijfers of de marges nog oké zijn.
Zie ook: Personenauto Kentekenregistraties

Model Y is de bestverkochte auto tot nu toe in maart (niet besteverkochte BEV, maar auto in totaal).
 
Op zich ben ik allergisch voor ongedekte puts zonder negatieve delta in calls. Aangezien ik nu een butterfly in de calls heb gekocht die een positieve delta heeft ga ik een put kopen die de 170 dekt.

April 140 put gekocht voor 215 dollar.

1 april C190
-2 april C210
1 april C230
-1 april P170
1 april P140

575 dollar betaald voor deze positie.
Ik ben bullish, zeker gezien het nieuws wat @Dikkie Dik bracht. Obligaties investment grade. Alhoewel ik rating agencies niet vertrouw, ik ga mee in de flow :).

Put 170 terug gekocht en de put 190 geschreven. USD 610 voor gekregen. Positie is dus nu als volgt:

1 april C190
-2 april C210
1 april C230
-1 april P190
1 april P140

35 dollar gekregen voor deze positie. Die 35 dollar schrijf ik wel weg als transactiekosten gedurende de looptijd tot april.

Belangrijk is nu dat ik een gratis butterfly heb. Risico ligt aan de downside. Dat risico neem ik omdat ik bullish op Tesla ben.
 
Last edited:
Zat net ook even te kijken naar de Nederlandse cijfers voor de Y.

Voor Q1 hebben we nog iets van een kleine 400 Y’s nodig en we gaan Q4 ‘22 voorbij. Dat zou uitstekend zijn.
Als ik de vrachtwagens volgestouwd met Y's elke dag zie voorbij denderen, wordt een mens enkel maar gelukkig. (wat is die cherry kleur toch knap)
In België gaat het ook relatief hard. Ik zie zelfs de meest verstokte anti-ev'ers overstag gaan.

De vraag is, wat brengt het allemaal op voor de koers. Ik begrijp het soms niet goed.
 
Als ik de vrachtwagens volgestouwd met Y's elke dag zie voorbij denderen, wordt een mens enkel maar gelukkig. (wat is die cherry kleur toch knap)
In België gaat het ook relatief hard. Ik zie zelfs de meest verstokte anti-ev'ers overstag gaan.

De vraag is, wat brengt het allemaal op voor de koers. Ik begrijp het soms niet goed.
Heb je al zo'n Cherry Red in België gezien?
 
Terug naar aandelen, Tesla probeert veel te verkopen voor 1 April. Gaan zeker mooie cijfers worden.
Echter met de bankencrisis denk ik dat na bezit van de zaak het einde van het vermaak er ook tijdelijk is.
De bankencrisis gaat de hele beurs naar beneden trekken. Wat weer mooie koopkansen gaat bieden.