Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Maar koers blijft dalen ...


De markt is irrationeel en wordt momenteel voornamelijk gestuurd door macro-gedoe. Ik kijk sowieso met een lange termijn blik, mijn horizon ligt op 2030-2035.

Het enige wat ik interessant vind is hoe Tesla zijn doelen aan het behalen is, dus 20 miljoen auto’s in 2030 en 3TWh aan accuproduktie en al de goodies die er nog bij gaan komen.

Koersfluctuaties zijn voor mij ruis.
 
Het is stillekes in dit deel van het forum..... ;)

Ik vraag mij af: waarom sloot de koers gisteren +1.54% nabeurs na de hele dag dik onder water te hebben gestaan?

En squawksquare kondigde gisteren aan met margin aandelen TSLA te hebben gekocht, de reden zou nog volgen. Waar doelt hij op denken jullie?

Scherm­afbeelding 2023-08-19 om 23.03.42.png
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Klaas and robertvg
Gewoon 136% winst, dus deel verzilverd. Maar te vroeg dus....... nu 10% hoger (na beurs), goede cijfers.
Wat ik niet begrijp: waarom zou je actief verkopen bij een stijgende koers? Je kunt toch ook een stop-loss zetten? Blijft hij stijgen (zoals nu) dan pik je wel de stijging mee maar daalt hij dan verzilver je mooi al je winst.
 
Wat ik niet begrijp: waarom zou je actief verkopen bij een stijgende koers? Je kunt toch ook een stop-loss zetten? Blijft hij stijgen (zoals nu) dan pik je wel de stijging mee maar daalt hij dan verzilver je mooi al je winst.
Ik koop en verkoop op de klassieke manier (wel dag limit erop), maar dat had ik ook kunnen doen (soms gewoon luiheid.....hup eruit en klaar). Ik handel niet echt veel.... en winst zit alweer ergens anders in en dat ging ook omhoog.
 
Last edited:
Wat ik niet begrijp: waarom zou je actief verkopen bij een stijgende koers? Je kunt toch ook een stop-loss zetten? Blijft hij stijgen (zoals nu) dan pik je wel de stijging mee maar daalt hij dan verzilver je mooi al je winst.
Volgens mij omdat een stop loss niet garandeert dat je aandelen voor een goede prijs weggaan. Je kan al 'n flinke daling te pakken hebben. Zeker bij een aandeel wat flink beweegt. En je wil ook wat ruimte voor daling inbouwen, zodat niet bij ieder beetje tegenwind je aandelen de deur uitvliegen.
 
Voor de echte ervaringsdeskundigen; haak vooral aan.

Maar er moet wel voldoende vraag zijn, als je wil verkopen in een stevig dalende markt is het lastig verkopen tegen een prijs die dichtbij je stop loss zit.
Ik heb daar echt nog nooit problemen mee gehad (meerdere keren gedaan om te kopen of verkopen), maar dan waren het mogelijk net relatief rustige koop of verkoopmomenten. Het zat er hooguit €0,30 per aandeel naast.