Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn verwachtingen:

  • Veel vraag naar ludicrous mode
  • Refferal programma is fantastisch ontvangen was volgens elon ECHT niet nodig om sales te boosten maar puur om dealership probleem te omzeilen… , production constrained yada yada
  • Geld wordt nog steeds uitgegeven alsof het water is maar Elon beloofd beterschap einde q4,
  • Model X on track voor deliveries binnen 2 maanden wordt volgens elon beste SUV ever,
  • Autopilot, laatste edge cases, eind augustus als public beta goed verloopt een update
  • Gigafactory loopt voor op schema
  • Situatie in china is uitdagend maar eerdere problemen zijn opgelost, nog steeds potentieel grootste markt
  • Nog steeds weinig vraag naar battery swap, niet nodig voor ZEV credits
  • Model 3 on schedule
  • Vragen over aantrekken extra kapitaal worden omzeild.


volgende dag aandeel 5% omlaag
 
Ik ben wel benieuwd wat de chinese beurs voor invloed gaat hebben op het vertrouwen dat Tesla heeft in China als afzetmarkt....
Aan de andere kant zijn de inkomensverschillen daar zo groot dat de potentiële kopers dit wellicht niet voelen.

Ik geloof dat de luxe merken het in Europa ook erg goed gedaan hebben in de afgelopen paar crisisjaren (zo van ... een nieuw vakantiehuis van een paar miljoen zit er niet in, dan maar een Ferrari om het komende jaar wat lol te hebben:wink:)..
 
Ik heb een account aangemaakt bij de Binck bank, naar mijn mening heel gebruiksvriendelijk en met de mogelijkheid tot Amerikaanse aandelen. En de koste zijn ook nog is laag.

Ik moet er wel bij zeggen dat tesla een risicovol aandeel is, maarja dat zijn alle aandelen. :frown:
 
Ik ben totaal onervaren met aandelen kopen, nu wil ik graag wat aandelen tesla kopen, voor lange termijn, waar kan ik dit het beste doen?

Interactive Brokers, steep learning curve dus niet vanzelfsprekend als je weinig ervaring hebt maar wel veel sneller en goedkoper dan de lokale brokers.
Interactive Brokers heeft een Nederlandstalige helpdesk en Nederlandstalige webinars ook.
Je account zal in de UK geopend worden maar alles loopt via het web dus waar wat precies zit maakt niet uit.
Vele locale brokers gebruiken het internationale netwerk van Interactive Brokers om hun transacties uit te voeren.
Laat ons zeggen dat ze niet met dealers werken wat ons weer on topic brengt bij Tesla. :cool:
 
Interactive Brokers, steep learning curve dus niet vanzelfsprekend als je weinig ervaring hebt maar wel veel sneller en goedkoper dan de lokale brokers.
Interactive Brokers heeft een Nederlandstalige helpdesk en Nederlandstalige webinars ook.
Je account zal in de UK geopend worden maar alles loopt via het web dus waar wat precies zit maakt niet uit.
Vele locale brokers gebruiken het internationale netwerk van Interactive Brokers om hun transacties uit te voeren.
Laat ons zeggen dat ze niet met dealers werken wat ons weer on topic brengt bij Tesla. :cool:

Interactive brokers (IB) is de goedkoopste per transactie. De grafiekmogelijkheden met Technische Analyse zijn enorm. Het is ook bliksemsnel en past de koersen constant real-time aan. Er zijn heel wat optieconstructies mogelijk en bij elke transactie wordt de extra margin berekend.
De aankoop op margin is voor mij ook meteen het gevaarlijke van IB. Je koopt met geleend geld en bij een margin call krijg je niet de kans om te wachten tot een storm op de markt gaat liggen. Je wordt er gewoon uitgeflikkerd.
 
Interactive brokers (IB) is de goedkoopste per transactie. De grafiekmogelijkheden met Technische Analyse zijn enorm. Het is ook bliksemsnel en past de koersen constant real-time aan. Er zijn heel wat optieconstructies mogelijk en bij elke transactie wordt de extra margin berekend.
De aankoop op margin is voor mij ook meteen het gevaarlijke van IB. Je koopt met geleend geld en bij een margin call krijg je niet de kans om te wachten tot een storm op de markt gaat liggen. Je wordt er gewoon uitgeflikkerd.

With great power comes great responsibility...