Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Weet niet hoe realistisch dat plaatje zal zijn maar ik verwacht idd wel meer scherpe vouwen/lijnen in een update van de X en S.
Scherpe vouwen en lijnen hinderen al heel gauw de aërodynamica. Dat beperkt Tesla heel sterk in de mogelijkheden om een hoekiger model te maken. Die hoekiger modellen van de andere merken bewijzen dat je zomaar 100 km range kwijt raakt. Ik denk dat Tesla dat nooit gaat doen.
 
Scherpe vouwen en lijnen hinderen al heel gauw de aërodynamica. Dat beperkt Tesla heel sterk in de mogelijkheden om een hoekiger model te maken. Die hoekiger modellen van de andere merken bewijzen dat je zomaar 100 km range kwijt raakt. Ik denk dat Tesla dat nooit gaat doen.

Eens hoor, maar de trend is wel in die richting ; misschien een compromis zonder de aerodynamica al te veel geweld aan te doen ? We gaan t zien ;-)
 
De markt, en ik overigens ook, was niet onder de indruk van de show van gisteravond.
We hebben het hier over Tesla, waar bleef “oh, and one more thing”? De Blade Runner pick-up, semi, roadster?
Niks van dat al, gewoon een beetje saaie en degelijke SUV waar straks honderdduizenden soccermoms hun kroost in naar school gaan brengen..
Wall street wil spanning, sensatie, vuurwerk! Toch?
 
  • Like
Reactions: CL600
We hebben het hier over Tesla, waar bleef “oh, and one more thing”? De Blade Runner pick-up, semi, roadster?
Niks van dat al, gewoon een beetje saaie en degelijke SUV waar straks honderdduizenden soccermoms hun kroost in naar school gaan brengen..
Wall street wil spanning, sensatie, vuurwerk! Toch?
Geduld. Koers eerst wat laten zakken zodat bevriende geldschieters fors en goedkoop kunnen opkopen (zie de volumes).
Straks doen ze dan alsnog een bod op alle aandelen, maar het zal niet aan 420$ zijn.

Neen, ik weet het ook niet, ben zelfs heel wantrouwig, maar dit is wel wat ik hoop.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Geduld. Koers eerst wat laten zakken zodat bevriende geldschieters fors en goedkoop kunnen opkopen (zie de volumes).
Straks doen ze dan alsnog een bod op alle aandelen, maar het zal niet aan 420$ zijn.

Neen, ik weet het ook niet, ben zelfs heel wantrouwig, maar dit is wel wat ik hoop.
Sorry maar dit lijkt mij niet de juiste redeneertrant. Alsof Musk naar believen de koers kan laten dalen en stijgen...
 
Daag hem niet uit. Is met 1 tweet zo gebeurd.

Neen serieus, als de markt de vorige keer enthousiast reageerde wegens ‘one more thing’, dan weet je op voorhand dat de markt dit nu ook verwacht en dus ontgoocheld zal zijn als er geen ‘one more thing’ is.
Ofwel doe je dat met een reden, ofwel trek je je er niets van aan.
Beide zijn goed voor mij.
Ik geloof niet dat hij dat doet uit onvermogen. Want zelfs met cash problemen kan je als Tesla toch wel iets interessant uit je mouw schudden, of had hij de snellader voorstelling kunnen als verrassing houden.

Ik denk ook wel dat de markt de impact van de laatste weken niet beseft. 2 types EV’s aan de helft van de prijs van een MS. Terwijl de concurrenties voor die prijs nog steeds wagens levert met een onvoldoende rang, geen superladernetwerk, geen gratis connectivity, AP, OTA updates...
 
  • Like
Reactions: Klaas
Ik denk dat beleggers gevoeliger zijn voor dat verkoopadvies van David Tamberrino van Goldman Sachs , waar Keezje naar linkt. De meeste beleggers hebben de presentatie van de MY en het missen van 'and one more thing' zelf niet gezien.
Onderstaande link (niet mijn visie) geeft een beeld hoe dat in het Nederands overkomt. Doet mij denken aan "brand" roepen in een bioscoop. Dan valt het mij nog mee dan 95% gisteren bleef zitten. Ik lees dat David Tamberrino telkens opnieuw met dergelijke berichten komt en er vaak naast zit.
'Tesla zal teleurstellen, verkoop de aandelen'
 
  • Like
Reactions: Keezje and Phil V
ivm Goldman Sachs, die zijn al lang negatief,
ze vinden Tesla veel te duur, ... maar zij brachten Nio wel (met anderen) naar de beurs aan 11 mld $, terwijl Nio nog maar weinig omzet had, en nog nergens staat ivm bewezen degelijkheid
ik vermoed dat ze onder druk staan van autolobby olielobby ...

ik verwacht ook wel dat de resultaten minder zijn, elon zei ook dat eerste kwartaal veel moeilijker ging zijn dan Q4 ... maar bijv. alleen al het feit dat er nu al die model 3 naar EU verscheept worden, zorgt ervoor dat tesla minsten 4 weken langer op inkomsten moet wachten ? mogen we zeggen dat dit een vergelijkbaar effect is van een maand geen model 3 verkopen ?

ik denk dat Musk zich bewust inhoudt, ... productie en verkoop kan nog niet voluit gaan ? ik heb wel de indruk dat Tesla zijn voorgesteld flink hogere omzet 2019 en winst wel zal halen, maar voor volgende grote doorbraak : opstart shanghai ?