Ik zag recent commentaar over de Tesla autonomy day, waarbij financiële analisten er niets van geloofden en AI experten onder de indruk waren. Ik bedoel maar: ze deden effectief test rides van 20 minuten, niet het NDA-spel van Waymo waar riders niet met de pers mogen praten.Maar ik zou toch kijken naar de financiële analyse.
Nu, een financiële analyse is natuurlijk iets anders, maar in het financiële wereldje is niemand onafhankelijk. Dat kan je ook zien in de "analyse" naar je verwijst, wat gewoon dezelfde talking heads zijn die altijd hetzelfde zeggen. Maw ik heb geen financiële analyse gezien in je link, maar wel dezelfde opmerkingen alsof Tesla niet naar hun beloften kan leveren (en de Model 3 staat hier echt wel op de oprit). Wat overblijft is business as usual, en met het aflossen van enkele obligaties en de langere gemiddelde transittijd per auto omdat er nu veel meer Model 3's naar het buitenland gaan, zijn de Q1 cijfers geen verrassing maar ook niet de regel voor de toekomst (je mag niet vergeten dat productie voor het buitenland al begon in januari, maar transport pas begon in februari en pas eind februari de eerste auto's werden geleverd).
Ik ben Tesla fan omdat ik het een goed product vind. Ik vind het opmerkelijk hoeveel mensen blijven verwijzen naar allerlei talking heads om angst te zaaien. Zit dan zoveel volk effectief te shorten?