Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag zit er een forse rem op verdere stijging of is er zelfs stimulans voor eventuele daling.
Verdiep je maar eens in het Max Pain effect.
Die waarde ligt voor vandaag op $550.
872F8CD6-381F-4F6F-9611-93BB864575D1.jpeg

De kans op een slotkoers in die buurt is dus groot...

Deze expiratie heeft extra veel aflopende optiecontracten omdat de Jan 2020 optiereeksen al lang van tevoren beschikbaar waren. Onze Amerikaanse vrienden noemen dergelijke opties LEAPS (Long Term Equity Anticipation Security).
 
Vandaag zit er een forse rem op verdere stijging of is er zelfs stimulans voor eventuele daling.
Verdiep je maar eens in het Max Pain effect.
Die waarde ligt voor vandaag op $550.
View attachment 503835
De kans op een slotkoers in die buurt is dus groot...

Deze expiratie heeft extra veel aflopende optiecontracten omdat de Jan 2020 optiereeksen al lang van tevoren beschikbaar waren. Onze Amerikaanse vrienden noemen dergelijke opties LEAPS (Long Term Equity Anticipation Security).
Die liepen vorige week af, de 17e.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Shanghai zou zonet besloten hebben om alle niet-essentiële bedrijven tot en met 9 februari te sluiten. Ik neem dat daar ook de gigafactory onder valt. Als dat zo is, wordt het wel een stuk lastiger om dit kwartaal reeds grote aantallen Made In China auto's bij klanten te krijgen. Gelukkig zijn we 2020 en niet 2019 : Tesla drijft in het geld en kan een kwartaal vertraging bij de leveringen in China perfect aan.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Gaat er nog iemand een long straddle opzetten voor de 29ste?
kan helaas geen Amerikaanse opties (ver)kopen via deGiro, maar als er heel erg strakke turbo's beschikbaar zijn probeer ik het daarmee.
Zag laatst nog een variant op de straddle voorbij komen voor mensen die erg bullish zijn [Edit zoals wij], (nog meer opbrengst bij stijging maar ook een bescherming bij daling) kan m alleen niet meer vinden. Iets met een stropdas...
 
kan helaas geen Amerikaanse opties (ver)kopen via deGiro, maar als er heel erg strakke turbo's beschikbaar zijn probeer ik het daarmee.
Zag laatst nog een variant op de straddle voorbij komen voor mensen die erg bullish zijn [Edit zoals wij], (nog meer opbrengst bij stijging maar ook een bescherming bij daling) kan m alleen niet meer vinden. Iets met een stropdas...
Zal lastig worden die strakke turbo’s, net als opties overigens. De schrijvers verwachten ook volatiliteit en passen hun premies aan.
 
Zal lastig worden die strakke turbo’s, net als opties overigens. De schrijvers verwachten ook volatiliteit en passen hun premies aan.
Turbos hebben geen premie voor volatiliteit. De hefboom ontstaat doordat je een gedeelte van de aankoopsom van de aandelen financiert, i.p.v. aan de verkoper betaalt.
Theoretisch voorbeeld van het principe:
- aandeel kost € 500
- financieringsniveau is € 200
- ratio is 10

Dan is:
- de prijs voor 10.000 turbo’s gelijk aan (10.000 / 10) x (€ 500 - € 200) = € 300.000
- de hefboom van de turbos t.o.v. 1.000 aandelen (investering € 500.000) in dit voorbeeld is 500 / 300 = 1,6
- je betaalt bijvoorbeeld 3% rente; dit gebeurt doordat het financieringsniveau elke dag een paar cent stijgt, zodat dit na een jaar op € 206 staat

De (impliciete) volatiliteit speelt dus geen rol. Dat is zowel het nadeel als het voordeel. Het opent voor de creatieve knutselaars weer heel andere dimensies om constructies op te zetten, met name in combinatie met opties. Bijvoorbeeld opties schrijven met turbos als dekking.
Bij aandelen als $TSLA kan dit erg leuk zijn, omdat de optiepremies doorgaans erg hoog zijn.
 
  • Informative
Reactions: ebullio and JanG007
Zijn er nog mensen die specifiek uitstappen in afwachting van morgen??

Zelf heb ik het idee dat we niet zoals vaker meegemaakt donderdag een paar treden lager staan....
Er is genoeg positief nieuws te brengen... echter vaak zijn er toch lui die uit het praatje een aantal dingen strategisch uit z'n
verband kunnen trekken om weer wat FUD te creëren.

Toch redeneer ik nu anders, ik heb al zoveel winst dat ik lekker blijf zitten... waarschijnlijk zal dat de algemene tendens zijn.
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Zal lastig worden die strakke turbo’s, net als opties overigens. De schrijvers verwachten ook volatiliteit en passen hun premies aan.
Buiten openingstijden van de NYSE is dat waar. Groot verschil in vraag/aanbod tot en met het eerste kwartier na aanvang. Verder twijfel nog of ik tot morgen wacht met turbo's.
Coronavirus zal zeker impact hebben op Gigafactory Shanghai, maar dat nieuws is al van gisteren

Turbos hebben geen premie voor volatiliteit. De hefboom ontstaat doordat je een gedeelte van de aankoopsom van de aandelen financiert, i.p.v. aan de verkoper betaalt.
Theoretisch voorbeeld van het principe:
- aandeel kost € 500
- financieringsniveau is € 200
- ratio is 10

Dan is:
- de prijs voor 10.000 turbo’s gelijk aan (10.000 / 10) x (€ 500 - € 200) = € 300.000
- de hefboom van de turbos t.o.v. 1.000 aandelen (investering € 500.000) in dit voorbeeld is 500 / 300 = 1,6
- je betaalt bijvoorbeeld 3% rente; dit gebeurt doordat het financieringsniveau elke dag een paar cent stijgt, zodat dit na een jaar op € 206 staat

De (impliciete) volatiliteit speelt dus geen rol. Dat is zowel het nadeel als het voordeel. Het opent voor de creatieve knutselaars weer heel andere dimensies om constructies op te zetten, met name in combinatie met opties. Bijvoorbeeld opties schrijven met turbos als dekking.
Bij aandelen als $TSLA kan dit erg leuk zijn, omdat de optiepremies doorgaans erg hoog zijn.
Ik kan niet in amerikaanse opties handelen bij de Giro helaas (kan ze immers daar in de catalogus niet vinden)

Dat dacht ik t vorige kwartaal. Alles eruit en een dag later waren ze van 250 naar 350 gestegen:(. Ik blijf nu maar zitten dus de kans is groot dat t nu wel omlaag gaat:eek:.
Doe op KT dan iets met turbo's in de richting die je verwacht. Aandelen die ik heb verkoop ik pas in 2025 (althans zoals het er nu voorstaat) met plm 1000% winst t.o.v. nu
Momenteel heb ik alleen aandelen. Stand vandaag: 66% van mijn winst komt daar vandaan en 33% van eerdere turbo's (laatste long positie helaas te vroeg en met verlies gesloten). Als we een flinke daling van de koersen zien ga ik de winst op turbo's omzetten in extra aandelen.
Ik hou rekening met (maar ga niet uit van!) een flinke daling na de Q1 2020 cijfers (Corona-impact en de reguliere 1e kwartaaldip). Wat we donderdagmiddag gaan meemaken bij opening is naast de cijfers '19 in belangrijke mate afhankelijk van (al dan niet uitgelekt) nieuws en een eventuele teaser over battery/powertrain. Een Dry cell komt eraan, maar of ze dat nieuws nu al gaan brengen? Als er te weinig goed nieuws in de cijfers zit verwacht ik wel zoiets, want de beurskoers moet zich op zijn minst handhaven wil Elon de eerste trap van zijn bonus-unlock halen.
Het kan zijn dat ze morgen een visje uitgooien dat de koers minstens laat consolideren en battery/powertrain-investor-day dan zo plannen dat een eventuele onvoorziene daling kan worden gekeerd. We weten dat die dag in het eerste kwartaal komt, dus sowieso een koersbuffer gaat vormen voor het traditioneel slechte eerste kwartaal. Slechte cijfers en "overwhealming" good news zouden de koers per saldo in een stijging moeten houden.
Maar je weet nooit hoe belangrijk Elon zijn bonus nu vindt en ik denk dat dat wel meevalt. Na de cijfers van Q1 zal er nooit meer een verlies zijn en dat weet hij. Kost hem dan een paar kwartalen extra voor hij daarvan -in plaats van rijk- heel erg rijk wordt. Denk niet dat Elon daar zo mee zit. Wat hij niet wil is dat de klanten het laten afweten, dus zijn focus is toch meer op goede producten en service dan tevreden aandeelhouders (inclusief hemzelf) want hij moet 5 jaar winst draaien en dan is een goed product en (betere) service king. Just my 2 cents. (and then will put my money where my mouth is, but for now, cash is king)
 
  • Like
Reactions: dutchneon
En trap vandaag en morgen niet in grote tijdelijke koersuitslagen bij de huidige relatief geringe volumes, iedereen wacht af. Kan wel een mooi aankoop-moment voor een turbo/optie (long of short, ik adviseer echt niks) opleveren in de door jou verwachte richting. Wat het ook mag zijn ik verwacht donderdag een flinke uitslag van de koers bij aanvang van de overzeese handel. Daarna beweegt die zich mogelijk in de richting van de vorige dag (corrigerend t.o.v. de overdreven openingskoers), dus heb je verkeerd gegokt maar ben je nog "in the money", probeer een tijdje op je handen te zitten, want er zijn heel veel mensen die dan verkeerd zitten en die hun verlies "willen beperken" en daarmee de koers alsnog weer wat jouw kant op sturen. Let op de volumes. 200.000 aandelen Tesla verhandelen per uur is bovengemiddeld. Dat zal bij aanvang donderdag veel meer zijn, vermoed ik.