Zal lastig worden die strakke turbo’s, net als opties overigens. De schrijvers verwachten ook volatiliteit en passen hun premies aan.
Buiten openingstijden van de NYSE is dat waar. Groot verschil in vraag/aanbod tot en met het eerste kwartier na aanvang. Verder twijfel nog of ik tot morgen wacht met turbo's.
Coronavirus zal zeker impact hebben op Gigafactory Shanghai, maar dat nieuws is al van gisteren
Turbos hebben geen premie voor volatiliteit. De hefboom ontstaat doordat je een gedeelte van de aankoopsom van de aandelen financiert, i.p.v. aan de verkoper betaalt.
Theoretisch voorbeeld van het principe:
- aandeel kost € 500
- financieringsniveau is € 200
- ratio is 10
Dan is:
- de prijs voor 10.000 turbo’s gelijk aan (10.000 / 10) x (€ 500 - € 200) = € 300.000
- de hefboom van de turbos t.o.v. 1.000 aandelen (investering € 500.000) in dit voorbeeld is 500 / 300 = 1,6
- je betaalt bijvoorbeeld 3% rente; dit gebeurt doordat het financieringsniveau elke dag een paar cent stijgt, zodat dit na een jaar op € 206 staat
De (impliciete) volatiliteit speelt dus geen rol. Dat is zowel het nadeel als het voordeel. Het opent voor de creatieve knutselaars weer heel andere dimensies om constructies op te zetten, met name in combinatie met opties. Bijvoorbeeld opties schrijven met turbos als dekking.
Bij aandelen als $TSLA kan dit erg leuk zijn, omdat de optiepremies doorgaans erg hoog zijn.
Ik kan niet in amerikaanse opties handelen bij de Giro helaas (kan ze immers daar in de catalogus niet vinden)
Dat dacht ik t vorige kwartaal. Alles eruit en een dag later waren ze van 250 naar 350 gestegen
. Ik blijf nu maar zitten dus de kans is groot dat t nu wel omlaag gaat
.
Doe op KT dan iets met turbo's in de richting die je verwacht. Aandelen die ik heb verkoop ik pas in 2025 (althans zoals het er nu voorstaat) met plm 1000% winst t.o.v. nu
Momenteel heb ik alleen aandelen. Stand vandaag: 66% van mijn winst komt daar vandaan en 33% van eerdere turbo's (laatste long positie helaas te vroeg en met verlies gesloten). Als we een flinke daling van de koersen zien ga ik de winst op turbo's omzetten in extra aandelen.
Ik hou rekening met (maar ga niet uit van!) een flinke daling na de Q1 2020 cijfers (Corona-impact en de reguliere 1e kwartaaldip). Wat we donderdagmiddag gaan meemaken bij opening is naast de cijfers '19 in belangrijke mate afhankelijk van (al dan niet uitgelekt) nieuws en een eventuele teaser over battery/powertrain. Een Dry cell komt eraan, maar of ze dat nieuws nu al gaan brengen? Als er te weinig goed nieuws in de cijfers zit verwacht ik wel zoiets, want de beurskoers moet zich op zijn minst handhaven wil Elon de eerste trap van zijn bonus-unlock halen.
Het kan zijn dat ze morgen een visje uitgooien dat de koers minstens laat consolideren en battery/powertrain-investor-day dan zo plannen dat een eventuele onvoorziene daling kan worden gekeerd. We weten dat die dag in het eerste kwartaal komt, dus sowieso een koersbuffer gaat vormen voor het traditioneel slechte eerste kwartaal. Slechte cijfers en "overwhealming" good news zouden de koers per saldo in een stijging moeten houden.
Maar je weet nooit hoe belangrijk Elon zijn bonus nu vindt en ik denk dat dat wel meevalt. Na de cijfers van Q1 zal er nooit meer een verlies zijn en dat weet hij. Kost hem dan een paar kwartalen extra voor hij daarvan -in plaats van rijk- heel erg rijk wordt. Denk niet dat Elon daar zo mee zit. Wat hij niet wil is dat de klanten het laten afweten, dus zijn focus is toch meer op goede producten en service dan tevreden aandeelhouders (inclusief hemzelf) want hij moet 5 jaar winst draaien en dan is een goed product en (betere) service king. Just my 2 cents. (and then will put my money where my mouth is, but for now, cash is king)