Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Het is speculeren, maar hoe groot is de kans dat ze aankomend weekend de beurzen in Amerika sluiten?
Het gaat heel hard....the sell off

en tot welk resultaat, ik snap niet dat ze dat al niet eerder hebben dichtgegooid. Kan iemand daar een licht op werpen voor een leek?
Dit kan toch nergens goed voor zijn? Niet voor de bedrijven, beleggers....enkel die shorten maar dat is eigenlook ook maar een pervers instrument.... hoewel zijn er nog veel aandelen die worden aangeboden om te shorten? ....
 
Er zijn vast personen hier op het forum die beter kunnen uitleggen hoe zoiets werkt, maar hierbij mijn recente soortgelijke ervaring.

Vorige week ook zo'n gevalletje gehad met een turbo op Tesla van Commerzbank dat die dag gelanceerd werd. Gebeld met de Giro en die gaven aan geen koers informatie dienst te zijn, maar een handelsplatform. Ook gaf men aan dat je dergelijke producten wel kan verhandelen, maar dat je de koers/product informatie dan ergens anders kan verkrijgen.

Dus gebeld met Commerzbank en die gaven aan dat men in pre-market situaties niet altijd de liquiditeit kunnen garanderen. Men kan in pre-market niet altijd afspraken maken met andere banken, en ook niet zelf de desbetreffende aandelen inkopen op dat moment.

Ook ben ik er achter gekomen dat wanneer de Giro de koers informatie niet heeft, je soms extra informatie vinden via Site home page | live

Het is niet helemaal hetzelfde, gezien jij het over een AEX gerelateerd product hebt en die beurs natuurlijk al open is op dit moment. ING is de aanbieder van het product? Daar kan je denk ik het beste even contact mee opnemen.

Ik ga geen contact opnemen met ING want ik handel via DeGiro... Als je een auto koopt bij een dealer dan ga je naar de dealer bij issues en niet naar de fabriek.

Wel kan ik zien dat het product bij ING nog gewoon actueel en levend is, en niet zoals DeGiro nu laat overkomen is opgeheven waarmee ik mijn volledige inleg kwijt ben. Dat moet DeGiro oplossen.
Zinvol of niet, de Sprinterdesk van ING is te bereiken via [email protected]
In mijn ervaring reageert die redelijk vlot (10 minuten in mijn geval).
Uiteraard kunnen zij alle transacties in hun producten zien. Maar ik vrees dat ook zij bij transacties via De Giro niet de individuele belegger kunnen identificeren. Daarvoor moet je inderdaad bij De Giro zijn. (Of eigenlijk liever niet, dus.:confused:)
 
-13%.
Wanneer komt dat koopmomentje nou eens ? :confused:

Inderdaad. Ik haal troost uit de woorden van @Wim S. (blijven zitten, maak je alles mee), probeer te negeren wat het verschil is met kort geleden (momenteel circa een nieuwe Model S) en blijf vooruit kijken.

En ondertussen natuurlijk aan de knikkerbaan bouwen met de kinderen (in thuisquarantaine).
 
Dank voor de tip. Had het artikel van Trump net gezien....Nog wat geduld hebben is beter.

Inderdaad, de moedigen zijn vandaag niet aan de winst. Markt kapitalisatie duikt met wat pech ook onder de magische $100B. Op die drempel krijgt Elon Musk $1B aan aandelen uitgekeerd. Maar aangezien het gemiddelde over 6 maanden telt, heeft hij nog wel wat meer buffer voor zijn beloning in het gevaar komt.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Heel veel pijn in Goud, ZIlver en Bitcoin... zolang ik niet verkoop is de pijn virtueel. paar uur geleden wel wat BTC bijgekocht. Die was al 25% naar beneden. Dit had ik gedaan door wat ZIlver te verkopen... niet veel later klapt die in elkaar.. Een beetje geluk bij heel veel ongeluk.
 
Rustig blijven zitten mensen. Het virus raakt een keertje uitgewoed en Trump ook. ;)
Maar of Trump dit jaar of na een verlenging van 4 jaar is uitgewoed....

upload_2020-3-12_17-13-6.jpeg
 
Het gaat erg hard nu, maar bekijk de grafiek eens op wat langere termijn. Het is allemaal ook al ruim 10 jaar bijna ononderbroken aan het stijgen en tot voor enkele weken werd elk begin van een daling in de kiem gesmoord door acties van de centrale banken. Het virus is meer dan een trigger, maar een flinke daling zat er toch al een tijd aan te komen. En zelfs na de val in de afgrond van de voorbije dagen is de daling in relatieve termen niet eens de helft van de daling in 2008.
upload_2020-3-12_17-11-21.png
 
  • Like
Reactions: cambreVer!
I'm with you.

Mijn schema laat volgende steunniveaus zien op
- 653 (fibo retracement 39,2% vanaf de 2019 low)
- 579 (MA55, dus niveau ook wel moving, up in dit geval). In dit gebied heeft eind januari een meerdaagse weerstand gelegen, zou dan ook goed als nieuwe steunzone kunnen fungeren.
- 562 als 50% retracement.

Ik verwacht echter niet dat de RSI onder de 30 zal duiken. Dat zou kunnen samenvallen met een zone 562 - 579.
View attachment 515960
Hier zou het dus zo'n beetje moeten gebeuren ... Nou, er zijn dagen dat ik mijn grafiekjes meer vertrouw, maar wie weet.
20200312 TSLA.PNG
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
en tot welk resultaat, ik snap niet dat ze dat al niet eerder hebben dichtgegooid. Kan iemand daar een licht op werpen voor een leek?
Dit kan toch nergens goed voor zijn? Niet voor de bedrijven, beleggers....enkel die shorten maar dat is eigenlook ook maar een pervers instrument.... hoewel zijn er nog veel aandelen die worden aangeboden om te shorten? ....

De beurs in Amerika wordt gesloten als alle rationale overboard is en iedereen de uitgang zoekt. Dit middel heeft als doel weer rust te brengen. Die zetten ze zo laat mogelijk in omdat beleggen (korte termijn) veel emotie en waan van de dag is en paniek is ook handel. Lange termijn beleggen is bewust beleggen in bedrijven met een goed toekomst.

Er zijn veel aandelen waarop je kan shorten. In de kern is het simpelweg iets verkopen wat je niet hebt omdat je het later goedkoper terug kan kopen, althans dat hoop je. Waarom is dat pervers? Het is slechts handel. Dan is het ook pervers om mondkapjes van 2 euro te verkopen voor 300 euro voor iets wat nu actueel is. Dat is eenmaal vraag en aanbod. Is het verstandig? Dat heeft wederom met kennis, ervaring en verwachtingen te maken.

A.d.a.k. is het voor bedrijven waarbij op failliet gespeeld wordt een draak van een product. Dan wordt een short, vind ik, misbruikt.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Er zijn trouwens andere manieren dan short gaan om in te spelen op een daling: je kan een put kopen, je kan een call verkopen, je kan een turbo short kopen, je kan ETF kopen die x1 stijgen als de markt daalt of zelfs x3 stijgen als de markt daalt.
Al die instrumenten worden door de marketmaker aangeboden, maar die moet zich uiteraard indekken en doet dat door het onderliggende echt short te gaan.
Shorters kunnen zich ook vergissen en doen dan het onderliggende aandeel meer stijgen dan normaal wanneer ze hun positie moeten sluiten. Ik hoorde niemand klagen toen het Tesla-aandeel om die reden richting 1.000$ ging.
De impact op de koers is eerder miniem. Shorters zijn meestal professionele spelers die hun huiswerk maken en hun "prooi" zorgvuldig uitkiezen. Ze richten zich meestal op aandelen die fundamenteel overgewaardeerd zijn en waarvan verwacht wordt dat op een bepaald ogenblik terug naar zijn "normale" waarde gaat.