Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Hierbij aansluitend: gelet op de enorme volatiliteit in de markt, die dan nog extremer uitvalt bij TSLA, een aandeel met een voldoende grote marktkapitalisatie, zal TSLA wel een favoriet speeltje zijn van een aantal daytraders, hefboomfondsen en andere parasieten. Manipulatie,of het nu op- of neerwaarts is, is dan ook niet ver te zoeken.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Het was gisteren (Vrijdag 17-4) de 11e dag op rij dat is de koers gestegen. Dat komt niet veel voor, bij vrijwel geen enkel bedrijf (Netflix, Apple, Amazon zijn een paar van deze uitzonderingen). Tesla dus in select rijtje.

Als ze ook nog winst hebben gemaakt in Q1 en Fremont gaat 4 mei definitief weer open, is denk ik de beer los.
30 april komen de cijfers naar buiten. Even wachten dus nog.
 
Het was gisteren (Vrijdag 17-4) de 11e dag op rij dat is de koers gestegen. Dat komt niet veel voor, bij vrijwel geen enkel bedrijf (Netflix, Apple, Amazon zijn een paar van deze uitzonderingen). Tesla dus in select rijtje.

Als ze ook nog winst hebben gemaakt in Q1 en Fremont gaat 4 mei definitief weer open, is denk ik de beer los.
30 april komen de cijfers naar buiten. Even wachten dus nog.
Bijna goed, was de 10de dag stijging op rij en de Q1 earnings call is 29/4
 
  • Like
Reactions: SnowLeopard
geen nieuws,
ik denk dat, naast het hele beursklimaat, met name degene die de april calls 600 op 1 mln aandelen heeft uitgeoefend ze weer aan t verkopen is (oftewel post-expiratie dipje, dat in de loop van deze week vast nog weer wordt goedgemaakt in aanloop naar de cijfers, volgende week woensdag, ik dacht nabeurs.) vooral zijwaarts en wellicht iets omhoog denk ik
 
Vat olie:
upload_2020-4-20_20-51-35.png


Crude Oil May 20 (CL=F) Stock Price, Quote, History & News - Yahoo Finance

Zat er iemand short ...?
 
  • Funny
Reactions: MissAutobahn
I<>

Later in de week turbo's long gekocht ($410 als stop-loss, dus hoogst speculatief) en opnieuw short in Brent Crude Oil. (Want de olieprijs gaat volgens mij echt bijna helemaal naar 0, nu er amper nog geraffineerd wordt en alle tanks tjokvol zitten. Er is echt geen land behalve china en zuid-korea dat met pasen weer up en running is).
Hoezo Olie naar 0 ? Ik had alleen toen de stoploss iets hoger moeten zetten dan 27 WTI en 35 Brent. (NB Olie krijg je nu gratis, wat zeg ik, je krijgt geld toe...)
ZIE POST HIERBOVEN
 
Last edited:
Het is niet echt de olieprijs, het is de future prijs voor de contracten van mei. Het is een klassieke strategie die gebruikt wordt om te beleggen in grondstoffen en dan wordt er bij het naderen van de afloopdatum van de futures doorgerold naar contracten met een afloop op een latere datum. Daar liep het wat mis: ik zag de term "long squeeze" verschijnen. Wie met dergelijke contracten blijft zitten, wordt verondersteld om per contract 1000 vaten olie in ontvangst te nemen, het is dus zowel een recht als een plicht. Die 1000 vaten vragen een opslagcapaciteit die op dit moment niet meer beschikbaar is. Maar meestal worden de contracten dus verkocht voor afloopdatum. Futures long kopen wordt ook gebruikt om de koers van het onderliggende omhoog te drijven. Daarin zullen nogal wat olietraders wel geïnteresseerd zijn geweest. Liep verkeerd af. Geen probleem: de FED zorgt voor een bailout
Bij futures op edelmetalen doet zich trouwens de omgekeerde situatie voor: men vermoedt dat er onvoldoende fysiek goud beschikbaar is om zelfs voor maar een klein aantal van de openstaande contracten fysieke levering te vragen. Het "papieren goud" of de future contracten worden gebruikt om de goudkoers te onderdrukken. Ook dat zou wel eens verkeerd kunnen aflopen.
 
Last edited:
Ik weet hoe futures werken, maar mijn voorspelling is dat dit slechts een voorbode is van wat de echte olieprijs gaat doen.
Als alle opslag vol zit, de tankers voor anker liggen om te lossen en de productie MOET worden stilgelegd op de laatste 0-10% na, die hetzij gesubsidieerd (bail-out) hetzij onder de kostprijs wordt opgepompt. Eerst valt schalie-productie (fracking) uit, daarna off-shore, daarna on-shore. De keten valt stukje bij beetje om tot ook veel pompstations moeten sluiten en enkele monopolisten de prijzen weer gaan opdrijven. Nu worden we (ondanks de laagste TOC bij een beetje kilometrage) nog uitgelachen vanwege de dalende prijzen aan de pomp, maar ik denk dat over een jaar wij aan de beurt zijn als ICE-bezitters hun vervoermiddel nutteloos, onverkoopbaar en met een lege tank ergens parkeren. BTW, dan hebben we voor af en toe stilvallende Teslas wel een Electrische flatbed nodig, dus Elon schiet op met die Semi's.
Tot slot. Het ook nog eens* redden van de amerikaanse olieindustrie (omzet 2,85 mrd dollar PER DAG) zal zo duur zijn dat goud gaat boomen, inderdaad. Fysiek goud is niet meer te krijgen, dus futures gaan sky-high indeed, @fivari .
*De VS laten de corona-crisis dermate escaleren dat ze er wel snel uit zijn, maar over onnodig veel lijken. Het land redden (lees het imago van de president) lijkt me ook een duur grapje, dat na zijn mislukte herverkiezing mag worden opgehoest door maatregelen die de opvolgende democraten geen windeieren gaan leggen.
Och jee, ben ik nu geheel O.T. een draadje "glazen bol" aan het starten?
 
Last edited: