Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Het is en blijft een wonderlijk aandeel...
 

Attachments

  • Unknown.jpg
    Unknown.jpg
    9.1 KB · Views: 47
  • Like
Reactions: Klaas
Ik ben met evenveel stomheid geslagen (en een illusie armer voor de korte termijn. Mijn voorspelde $2000,- komt er echt niet meer aan vandaag. Welke gekken zo goedkoop verkopen? Het zijn er ook niet al te veel, dus hetzelfde spel als de vorige week lijkt op de wagen. Wat zou kunnen is dat particulieren niet willen verkopen, maar ook niet durven uitbreiden (geld op...) en de markt nu voor de pros is en deze week naar 1450 wordt gekoerst, gezien de verdeling van de opties. Hoe die indexfondsen dan aan 26 miljoen aandelen gaan komen en ook de shorts nog een veilig heenkomen weten te vinden bij deze volumes van nog geen miljoen stuks per dag...
Als je de fundamentals (afgezet tegen big auto) bekijkt en de solar ziet verdrievoudigen, een dikke vette fabriek in Texas die de amerikaanse omzet ruim gaat verdubbelen ziet, Tesla om personeel zit te springen, het bedrijf ondanks al die investeringen in een Corona-kwartaal een half miljard cashflow genereert, er een verrassend goede FSD aan lijkt te komen, S&P inclusion een kwestie van dagen is en Tesla nu al de prijzen verlaagt, niet omdat het moet maar omdat het kan (terwijl de concurrentie nog geen winstgevende EV heeft en daarom blijft hangen in (is veroordeeld tot) de ICE-legacy). BEATS ME, maar ik ga gewoon lekker bijkopen. Eerst Turbo's long, daarna switchen en aandelen toevoegen. OFWEL vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan.
My guess: Wall street analisten concluderen "Tesla maakt alleen winst door de ZEF credits, dus per saldo is het eigenlijk een verliesgevende onderneming als het op eigen productie aankomt".
Ik vrees dat de schelpen nog niet van je ogen zijn gevallen. Je spreekt van fundamentals en "zo goedkoop". Ik denk niet dat er één aandeel is dat op basis van de fundamentals meer overgewaardeerd is dan TSLA. Hoe zat het ook weer: waarde van TSLa komt overeen met 500.000$ per verkochte auto, voor Toyota is dat 17.000$.
Verder zijn de cijfers op zijn minst dubieus, met onder meer die post vorderingen die verder oplopen tot zo'n niveau dat er geen rood resultaat moest geschreven worden. En waardeer je een bedrijf aan tig keer de winst omdat ze certificaten kunnen verkopen of omdat hun corebusiness winstgevend is? Dit is hoe sommigen het zien. Nu is Zerohedge niet de meest subtiele en objectieve informatiebron en ik beweer niet dat ze 100% gelijk hebben, maar er zit toch ook een kern van waarheid in hun scepsis. Soms is het leerzaam de twee kanten van een verhaal te kennen.
De opname in de SnP: iets wat er zo lang op voorhand zit aan te komen, zit al in de koers verrekend. Er zal trouwens nog moeten blijken of TSLA effectief in de SnP wordt opgenomen. Zelfs als het zo is, krijg je meestal juist een terugval op het ogenblik dat het gebeurt: heel wat korte termijn aandeelhouders hebben juist gekocht met die "enorme stijging" in gedachte en stellen dan vast dat er geen stijging meer komt en willen ofwel verlies vermijden of de winst niet uit handen laten glippen en verkopen kort nadat het nieuws er komt. Buy the rumor, sell the news.
 
  • Like
Reactions: Keezje and Onno

Hoopvolle analyse. Ik moet zeggen dat ik best wat dipjes uitgereden heb zonder er over te denken om te verkopen. Maar omdat ik al twee weken een enorme stijging verwachtte bij positieve cijfers dacht ik gisteren voor het eerst serieus om in ieder geval mijn tot dusverre opgebouwde winst te nemen.

Ik heb het niet gedaan en blijf maar weer zitten tot betere tijden. Niet meer 5x per dag de koers in de gaten houden, ik ga het missen!
 
Gelukkig, de beurs doet wat die altijd doet: bubbels corrigeren en hard ook☺️

Op $1000 dollar zou ik wel iets willen kopen, niet op 1300-1400 dan zit er nog veel te weinig paniek in de prijs.
Vandaag op $1384 wat gekocht, niet zo slecht gezien de laagste stand.
Bij $1000 zal ik nog wat meer bijkopen, we zullen zien..

Ik ga voor de lange termijn, maar op de korte pieken en dalen koop en verkoop ik wel 's wat.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Als je ziet dat de koers die voor optieschrijvers het meest gunstig is aanstaande vrijdag bij afloop van de optiecontracten ($1450) zullen de market makers en hedge funds er veel voor over hebben om de koers naar 1450 te krijgen/manipuleren.
Of dat deze week ook gaat lukken is de vraag.
View attachment 567164
Ze zijn een klein beetje doorgeschoten, maar ik zat er niet ver naast
 
  • Funny
Reactions: zkpq