Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad.

On-topic: ik sprokkel deze dagen zo links en rechts wat takjes om op de stapel te leggen. Het is bijna alsof je een obligatie koopt: een grote mate van zekerheid over 10 jaar, en dan ook nog zonder negatieve rente. Minder onzeker dan aandelen in een aantal traditionele ‘value’ bedrijven waarvan ik me soms afvraag of ze over 10 jaar nog wel bestaan.
 

Attachments

  • D790259E-7A09-432D-935D-9C6F969904BF.jpeg
    D790259E-7A09-432D-935D-9C6F969904BF.jpeg
    90 KB · Views: 56
Een dead cat bounce is dat als ie na 550 te passeren blijft dalen tot 0.

What Does a Dead Cat Bounce Tell You?​

A dead cat bounce is a price pattern used by technical analysts. It is considered a continuation pattern, where at first the bounce may appear to be a reversal of the prevailing trend, but it is quickly followed by a continuation of the downward price move. It becomes a dead cat bounce (and not a reversal) after the price drops below its prior low.
 
ik ben die crypto noob musk ook wel zat. Die kleuter komt net kijken in de crypto wereld en dan doe je zo iets, wat een prutser. Dat ze Tlsa kapot mogen shorten aankomende dagen. Ook dat getrol met dogecoin ben ik goed zat (ondanks dat ik er extreem veel aan over gehouden heb)
1 pluspunt is dat ie met die actie wel bitcoin geholpen heeft zonder dat ie het zelf weet. De 21ma weekly is getest. Dank u musk
 
Ik geloof dat er weinigen waren die iets over de milieu-impact van deze fantasiemunt schreven toen Tesla ze ”zou gaan kopen” of kocht. Beetje jammer dat Elon het hier zo laat heeft pas heeft gelezen. Maar back on topic: gezien de S&P puts wordt er een nog grotere sell-off verwacht. Tech ging de rest van de S&P voor. Inflatie angst (pijplijn de als black swan) begint nu wel een grote rol te spelen. Dus de vraag is hoever tech weer naar beneden wordt meegezogen met de rest van de S&P. Ik zie in het ergste geval de komende weken alsnog wel een herkansing voor @dusssssss om crypto in te ruilen voor echte beleggingen.
 
ik ben die crypto noob musk ook wel zat. Die kleuter komt net kijken in de crypto wereld en dan doe je zo iets, wat een prutser. Dat ze Tlsa kapot mogen shorten aankomende dagen. Ook dat getrol met dogecoin ben ik goed zat (ondanks dat ik er extreem veel aan over gehouden heb)
1 pluspunt is dat ie met die actie wel bitcoin geholpen heeft zonder dat ie het zelf weet. De 21ma weekly is getest. Dank u musk

Je zit flink in de Bitcoin zeker? Dat je zo wild om je heen aan het slaan bent.
 
Het aandeel TSLA zakt minder hard dan ik had verwacht. De aanschaf van een long stellen we nog maar wat uit. Overigens wel mooi moment geweest om een "fantasiemunt" oftewel BTC bij te kopen. Over 2 maanden staan we er veel mooier voor.

ik beleg voor de lange termijn beleg en wat betreft crypto. EM zijn escapade op Twitter zal weer overgaan en alle energie die we nu erin steken had beter in het winnen van BTC kunnen gaan ;) .
Ongelijk kan ik @dusssssss eigenlijk niet voor wat betreft zijn emotie. De tweet van Elon heeft behoorlijk wat financiële schade aangebracht voor vele partijen. Tuurlijk zeggen we als je niet verkoopt heb je niks verloren.. maar zo gemakkelijk is het nu eenmaal niet voor iedereen.
Wat je ook van BTC/ crypto vind, er is intussen een hele "branch" omheen gebouwd.

Je kan redeneren dat je niemand erover hoorde toen hij BTC ging kopen en aankondigde dat je er ook TESLA van kan kopen. M.a.w. Netto staan we weer drie maanden terug in tijd. Maar met de eerste aankondiging heeft hij de marktwerking rondom crypto verder aan geslingerd. Zoveel macht heeft hij. Nu trekt hij zijn stok terug omdat het milieu-onvriendelijk is.

Serieuze vraag: Wie investeert 1,5 miljard zonder goed onderzoek?
 
Last edited:
Serieuze vraag: Wie investeert 1,5 miljard zonder goed onderzoek?
En heel veel onderzoek is daarvoor niet nodig.. als ik het kan vinden kan Musk het zeker. Dit gezwalk doet de aandelen van het bedrijf geen goed, maar ja briljant zijn heeft nu eenmaal wat schaduwzijden. Als we vandaag 563 fors doorbreken ben ik benieuwd wat een mooie winst je dan vanaf begin juli met turbolongs gaat halen. Ik wacht ook nog wel ruim een maand denk ik (Edit, een bounce is nog mogelijk, dan begin ik volgende week weer turbo’s te stapelen. 563 lijkt het vandaag nog niet te worden, wel zo prettig voor ons HODL-ers)
En voor mij geen crypto.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1
Het aandeel TSLA zakt minder hard dan ik had verwacht. De aanschaf van een long stellen we nog maar wat uit. Overigens wel mooi moment geweest om een "fantasiemunt" oftewel BTC bij te kopen. Over 2 maanden staan we er veel mooier voor.

ik beleg voor de lange termijn beleg en wat betreft crypto. EM zijn escapade op Twitter zal weer overgaan en alle energie die we nu erin steken had beter in het winnen van BTC kunnen gaan ;) .
Ongelijk kan ik @dusssssss eigenlijk niet voor wat betreft zijn emotie. De tweet van Elon heeft behoorlijk wat financiële schade aangebracht voor vele partijen. Tuurlijk zeggen we als je niet verkoopt heb je niks verloren.. maar zo gemakkelijk is het nu eenmaal niet voor iedereen.
Wat je ook van BTC/ crypto vind, er is intussen een hele "branch" omheen gebouwd.

Je kan redeneren dat je niemand erover hoorde toen hij BTC ging kopen en aankondigde dat je er ook TESLA van kan kopen. M.a.w. Netto staan we weer drie maanden terug in tijd. Maar met de eerste aankondiging heeft hij de marktwerking rondom crypto verder aan geslingerd. Zoveel macht heeft hij. Nu trekt hij zijn stok terug omdat het milieu-onvriendelijk is.

Serieuze vraag: Wie investeert 1,5 miljard zonder goed onderzoek?

Kwa daling van bitcoin maakt het me niet zoveel uit (zit er non stop in sinds 2013, dus ben wel wat gewend). En deze daling is nodig om uberhaubt een mooie top te krijgen. Alleen dat gestuiter van Elon irriteer ik me mateloos aan. En daarom mogen ze van mij tesla naar de klote shorten. Dat zal hem wel leren gok ik. Krijgt ie een koekje van eigen deeg. 3 a 4 jaar terug zat ie ook al triest te doen als het om shorters ging. Nu doet ie precies hetzelfde. Hypocriet en kinderlijk.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp