Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vrees met dit gedoe en de negatieve vibe die hij creëert dat het ook van blijvende invloed kan zijn op de TSLA portefeuille.
Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij ...
Advies: kijk niet naar de koers, maar kijk wat er in Shanghai, Berlijn en Austin gebeurt en hoe de politiek beweegt naar elektrisch rijden.
Dat zal uitmaken wat er financieel met TSLA gebeurt, de beurs is een momentopname.
 
Exact @fivari, ik heb bij aanvang van deze move die reden om niet met de bitcoin-hype mee te doen hier ook belicht. Het past niet bij "transitioning the world to sustainable..." Tesla's aandeel in het pompen van het geheel (20% CO2-stijging in Crypto) was al te groot. Musk is dan wel een vent als hij zijn fout inziet en het roer durft om te gooien. Menig CEO durft dat "gezwalk" niet aan. Hij en Tesla baseren zich op first principles. Is iets niet oké dan gaat het roer om, alles om "het" beter te maken. Dat is lef en gaat de consument het beste product en ons de beste prijs voor de aandelen geven. Eind dit jaar zijn we het allemaal vergeten als TSLA weer op 1200 dollar staat, nadat gebleken is dat alleen zij de chipshortage nog behoorlijk hebben weten te pareren. Als ze dat kunnen kijken ze goed vooruit en zijn ze wendbaar en kunnen ze hun producten blijven afleveren. De vraag is er, ook naar andere merken, maar als die HELEMAAL niet kunnen leveren weet ik wel waar de vraag nog MEER naar toe zou kunnen gaan.
Ik hoop echter wel dat Elon zich gaat concentreren op zijn core-business. Ik zie nog niet helemaal hoe crypto daar ooit in past. Ik kan me geen energie-arme crypto voorstellen, anders wordt het toch te makkelijk om die te minen en dat lijkt me een dilemma, want dan is de waarde op niets gebaseerd (of op nog minder dan BTC). Als hij zoals gewoonlijk iets briljants weet te verzinnen dan draagt het mogelijk wel bij aan more sustainable dan bitcoin en zijn BTC's dagen definitief geteld. Een 99% energie-efficientere crypto wint het altijd van BTC.
 
Eens. Core business zou de focus moeten krijgen.
Het blijft bovendien bedenkelijk dat de CEO van het grootste autobedrijf ter wereld zijn invloed misbruikt om een speculatieve belegging van zichzelf en van TSLA in een dubieuze cryptomunt te laten renderen. Dat hij dat nu nog eens dunnetjes overdoet met doge is opnieuw erg bedenkelijk.
Wie er wel bij vaart vindt het waarschijnlijk kunnen maar au fond neigt het naar witteboordencriminaliteit.
 
Niet vergeten dat de banksector omgooien een van zijn originele doelen was.

Hij had 3 doelen:
  • financiën terug bij de mensen brengen (zie historiek van x.com)
  • van de mensheid een interplanetaire beschaving maken (spacex)
  • ons eigen bestaan duurzaam maken (tesla)
Het lijkt me daarin begrijpelijk dat die drie takken met mekaar verweven raken (spacex gebruikt Tesla componenten, Tesla gebruikt Spacex engineering, en waarom niet cryptocurrency inzetten als betaalmiddel?)

Dus, spijt voor wie het benijd, maar cryptocurrency lijken mij voor Elon ook een core business.

En aangezien cryptocurrency niet gereguleerd zijn, is er geen sprake van criminaliteit als ie zijn mening doorheen de dag publiceert, ipv enkel na de openingsuren van de Nasdaq.

Niet vergeten dat cryptomunten wegdenken niet het energieprobleem oplost: ook klassieke financiële middellen kosten een godsvermogen aan energie, net zoals Netflixen, facebooken, twitteren en dit forum. Maar relatief gezien kost dat nog altijd minder energie dan met je benzine-auto naar een kantoor te rijden om daar je bankzaken aan een loket te doen.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Wat ik vreemd vind is dat er volop begrip is voor het argument dat in grote mate alternatieve energie gebruikt wordt om BTC te minen maar niet om overschotten te gebruiken om H2 aan te maken.
Het gaat waarschijnlijk niet om dezelfde mensen.
Vind ik wel kort door de bocht.

H2 aanmaken voor industriele toepassingen of groot transport zijn vele voor. H2 voor de auto dat vind ik dom.

BTC(/ crypto) heeft een hele ander toepassing. Namelijk
- Digitale asset voor iedereen als alternatief voor de huidige munt als je daar geen vertrouwen in hebt en wil wilt sparen (denk aan Turkije)
- De centrale beheerder er tussen uithalen. Nu is deze positie nog steeds bij de banken maar wordt steeds minder dankzij de cryptomunt.
- En sommige waaronder ik zien het ook als een belegging.

Voor beide vind ik net als iedereen zo min mogelijk energie verbruiken, maar laten we niet hypocriet zijn. We gebruiken allemaal energie om ons leven beter/aangenamer te maken. Goud minen kost nog altijd meer energie en is ook groeiende vanwege de bronnen die uitputten. Daar hoor ik nog steeds niemand over.
 
Exact @fivari, ik heb bij aanvang van deze move die reden om niet met de bitcoin-hype mee te doen hier ook belicht. Het past niet bij "transitioning the world to sustainable..." Tesla's aandeel in het pompen van het geheel (20% CO2-stijging in Crypto) was al te groot. Musk is dan wel een vent als hij zijn fout inziet en het roer durft om te gooien. Menig CEO durft dat "gezwalk" niet aan. Hij en Tesla baseren zich op first principles. Is iets niet oké dan gaat het roer om, alles om "het" beter te maken. Dat is lef en gaat de consument het beste product en ons de beste prijs voor de aandelen geven. Eind dit jaar zijn we het allemaal vergeten als TSLA weer op 1200 dollar staat, nadat gebleken is dat alleen zij de chipshortage nog behoorlijk hebben weten te pareren. Als ze dat kunnen kijken ze goed vooruit en zijn ze wendbaar en kunnen ze hun producten blijven afleveren. De vraag is er, ook naar andere merken, maar als die HELEMAAL niet kunnen leveren weet ik wel waar de vraag nog MEER naar toe zou kunnen gaan.
Ik hoop echter wel dat Elon zich gaat concentreren op zijn core-business. Ik zie nog niet helemaal hoe crypto daar ooit in past. Ik kan me geen energie-arme crypto voorstellen, anders wordt het toch te makkelijk om die te minen en dat lijkt me een dilemma, want dan is de waarde op niets gebaseerd (of op nog minder dan BTC). Als hij zoals gewoonlijk iets briljants weet te verzinnen dan draagt het mogelijk wel bij aan more sustainable dan bitcoin en zijn BTC's dagen definitief geteld. Een 99% energie-efficientere crypto wint het altijd van BTC.
Een energie armere crypto is al gemaakt en is men ook aan het optimaliseren. BTC gaat uit van "Proof of Work". Waarmee het minen veel kost maar de transacties veel minder.

Ander munt gaat uit van "Proof of stake', zoals ETH (Ethereum) : Dat is ook de reden dat ETH de laatste maanden zo constant aan het stijgen is. Uiteraard tot de tweet van Elon.
 
Eens. Core business zou de focus moeten krijgen.
Het blijft bovendien bedenkelijk dat de CEO van het grootste autobedrijf ter wereld zijn invloed misbruikt om een speculatieve belegging van zichzelf en van TSLA in een dubieuze cryptomunt te laten renderen. Dat hij dat nu nog eens dunnetjes overdoet met doge is opnieuw erg bedenkelijk.
Wie er wel bij vaart vindt het waarschijnlijk kunnen maar au fond neigt het naar witteboordencriminaliteit.
Elon is heel verstandig en ziet goed in dat de dollar eigenlijk WC papier is. Investeren in crypto is daarmee de toekomst en meer waard dan de dollar die oneindig bijgedrukt wordt. Hij ziet dat het monetaire systeem het einde van zijn groei nadert.

De wijze waarop hij acteert met zijn tweet is minder verstandig al kan ik de redenatie wel begrijpen.
 
Tjongejonge zeg, als ik zo vrij correleer word ik door mijn eerstejaarsstudenten de zaal uitgejouwd...
 

Attachments

  • 25135DEC-B7A4-4056-A3C9-A51DC38181F7.jpeg
    25135DEC-B7A4-4056-A3C9-A51DC38181F7.jpeg
    246.4 KB · Views: 74
Tjongejonge zeg, als ik zo vrij correleer word ik door mijn eerstejaarsstudenten de zaal uitgejouwd...
Naast het ‘verklaren’ van koersdalingen en -stijgingen houdt de man ook van voorspellen. Drie tips van Van Z. in 2018: Aegon, BAM en Wereldhave. Laten we eens kijken wat dat vandaag de dag had opgeleverd in deze beurshausse...
 

Attachments

  • 08F920EA-E037-4082-997C-233FC3022F04.jpeg
    08F920EA-E037-4082-997C-233FC3022F04.jpeg
    382.4 KB · Views: 32
  • A875EA20-5AFB-44A1-A59F-1A7B6FA0425D.jpeg
    A875EA20-5AFB-44A1-A59F-1A7B6FA0425D.jpeg
    181.4 KB · Views: 31
  • E7AE7328-AD49-4586-B7B2-D5E9ADB2BCB9.jpeg
    E7AE7328-AD49-4586-B7B2-D5E9ADB2BCB9.jpeg
    203.5 KB · Views: 35
  • 1B1168D3-97CB-47B8-AA9E-B84BCA19D83A.jpeg
    1B1168D3-97CB-47B8-AA9E-B84BCA19D83A.jpeg
    206.4 KB · Views: 46