Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
China

Ik heb mijn gedachten nog eens laten gaan over China.

De situatie (waarvoor ik verwijs naar eerdere bijdragen) verslechtert daar met de dag en er lekt steeds meer over uit, misschien nog niet voor alle wereldburgers zichtbaar en dat is wel iets dat volgens ‘de partij’ beter niet moet gebeuren. Als je de situatie en het negatieve nieuws erover in eigen land niet meer in de hand hebt helpt het eenheid te brengen door een tegenstander/dissident waar iedereen (vooral door jouw eenzijdige nieuws)een hartgrondig vijandelijk gevoel over heeft gekregen op volle sterkte op de korrel te nemen. Dan wordt dat hét nieuws en verdwijnt de rest naar de achtergrond. Verder kan (we zien het voorbeeld “elders”) iedere maatregel als cruciaal voor de strijd en ieder protest als gevaarlijk antipatriottisch worden geëtaleerd en behandeld.

Het ligt volgens mij voor de hand dat Xi een gevaarlijk speciale militaire operatie gaat starten. “Hoe sneller des te beter’. Daarbij kan hij misschien zelfs etaleren dat het hem geen zier interesseert wat de niet-dictatoriale rest van de wereld ervan vindt door dat te doen als een grote westelijke naam in Taiwan is of net is vertrokken.

Niemand dacht dat Rusland “zo dom zou zijn Oekraïne binnen te vallen”…

Ik hoop dat ik er faliekant naast zit.
maar mocht het gebeuren ga ik minstens een paar dagen volledig liquide. (daarom in dit draadje)
 
MACRO'S

Ik herken veel in de analyse van @SpeedyEddy over China. Afgezien van oorlog (noem beestje maar gewoon bij de naam), neemt China af en toe drastische maatregelen inzake COVID waarbij fabriekssluiting geen probleem is. Verder kan in geval USA-CHINA spanning de hele fabriek onteigend worden.

Rusland - Ukraine blijft natuurlijk ook een risico. Miniem klein lichtpuntje is dat men nu praat over doorvoer van graan.

Inflatie EU zou beperkt in impact kunnen blijven maar de heel eng is het uit mandaat treden van de ECB en het ongelimiteerd opkopen van obligaties in Italië (verkleinen spread). Deze transfer unie kan uiteindelijk de Euro opblazen....

USA gaat redelijk stabiel en heeft met een FED die alleen maar naar de dollar hoeft te kijken, het relatief eenvoudiger dan de ECB.

NL: de stikstofprotesten gaan door, de plannen voor vermogensgelijkheid (wie heeft ooit beweerd dat dat een zegen voor de mensheid zou zijn?) zijn mi rampzalig, immigratie/opvang niet op orde (en gaar ook niet gebeuren), afdrachten richting Brussel stijgen, overdracht beslissingsbevoegdheid naar Brussel neemt toe. Ik ben zeer pessimistisch.

Ik ga niet volledig liquide, wel ga ik een deel van mijn aandelen verkopen en het geld uitgeven.
 
Wat bedoel je precies met volledig liquide? Bedoel je daarmee dat je ALLE TSLA aandelen verkoopt? Of dat je de korte termijn speculatie posities sluit?
alles, behalve alle geschreven calls (misschien breid ik dat dan wel uit, zo breed mogelijk) en dan moet ik nog even kijken in welke currency, want voor de dollar is dat ook niet goed denk ik
 
  • Like
  • Informative
Reactions: JanG007 and Klaas
En het preluderen van de Amerikaanse Regering op het feit dat we weer de goede kant opgaan doet vermoeden dat we overmorgen te horen krijgen dat we volgens de definitie (en die is er toch niet voor niks) van twee kwartalen krimp van het Bruto Nationaal Product (GDP over there) in een echte recessie zitten, ondanks dat we, volgens Biden en Yellen "op de weg omhoog zitten" Dat gaat overmorgen nog wel een tikkie uitdelen, dus mocht dat convergeren met $TSLA op 745 of lager (even de rit uitzitten), tijd om puts te gaan verkopen. En dan maken we ons op voor wat ik denk; de beste week van het jaar, tot dusverre zou kunnen worden. (volgende week). Ik sluit niet uit dat zulks 3 weken op rij het geval zou kunnen zijn als de stocksplit heel snel door de Board wordt goedgekeurd (9/8)
 
1658901424192.png


SAXOP Bank (voorheen BINCK): Nogal pittig, of ligt dat aan mij?

Als het heel spannend zou zijn, zou ik het wel doen. Maar gezien het feit dat er mega grote jongens zijn en ik sowieso denk dat de stocksplit op enthousiasme kan rekeken, sla ik maar even over...
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and Klaas
Ik heb vandaag bij Bolero een bewijs van mijn aandelen gevraagd. Als er geen reactie komt, probeer ik het kwartaaloverzicht van mijn portefeuille te uploaden op de tesla site.
Net ook gedaan, ben benieuwd. Zal het toch allemaal veel makkelijker maken dan hoe het nu moet.
Langs de andere kant, hoe zal men bij Tesla weten dat je pakweg binnen een jaar nog steeds aandeelhouder bent? Bij een automatische koppeling kunnen ze dat waarschijnlijk realtime controleren.