Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vraag mij af of bij een onderneming als Tesla het seizoen patroon niet wat over rated is. In die zin is en trend analyse van de kwartaalcijfers van de afgelopen twee jaar zinvoller. Stijgen we, stijgen we lineair of meer dan lineair :)
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Interessant is ook de onderschatting van de earnings door Wall Street. Consensus EPS is nu 1.05, Yahoo geeft het GAAP cijfer dacht ik:


Ik ben benieuwd of de analisten hun prognose naar beneden gaan bijstellen met deze delivery ‘miss’.
 
Men kan niet verwachten dat Tesla geen impact zou hebben van de globale marktsituatie. Kijk maar naar de Nasdaq & S&P500...
Exact. Wat ik in mei al schreef:
 
Laten we nou blij zijn dat die gap-up eindelijk gesloten wordt. Het was al maanden bekend dat Tesla wegens de hoge kosten ervan af wil van de quarter-end push (al zullen ze de voorraad per 31/12 niet verder willen laten oplopen vanwege de belofte van 50% groei per jaar) en ooit levert dat minimaal 1 keer (of in fasen) een hogere eindvoorraad op. Per saldo gunstig voor de aandeelhouders.
Maar goed, macro gaat het niet goed, de vraag daalt wel op meer plekken dus dit was misschien wel het slechtste moment want het kan daardoor als zwakte of "te toevallig" worden uitgelegd. Je kan het ook omdraaien: als de vraag daalt is dit het beste moment om de voorraad op te laten lopen want je stelt minder klanten teleur.
Hoe dan ook is het voor mij als investeerder fijn dat Tesla op de kosten let en als Q-end deliveries meer kosten dan gespreide, word ik beter van deze move. Dus voor iedere aandeelhouder is het echt goed nieuws. (Niet verder vertellen, wil nog wat inslaan..🤑)
 
Het mag verteld worden, want ik heb me niet echt ingehouden met het schrijven van ATM (inmiddels alweer OTM) puts dichtbij en ITM puts voor eind oktober, half december en februari.
Daarmee toch aardig wat aandelen onder 249 dollar kunnen binnenharken.
En bedankt TeslaQ en advertentieverkopers van BigAuto
Wat een sukkels.
 
Last edited:
Beetje bezopen om vanwege het niet halen van de Q3 en een tegenvallende robot (ivm werving niet marketing) het aandeel te verkopen.
Mooie koopkans. Helaas nog even wachten op mijn salaris. Nu > 8% in de min :eek:

Verkoop is aanzienlijk hoger dan voorgaande jaren.
 
wij kopen alleen nadat jij weer meldt te vroeg te zijn geweest.
Over 4 weken pas weer koopmogelijkheden. Ik hoop dat we dan allang weer de weg omhoog hebben gevonden.
op de weg omhoog, koop ik juist weer altijd te laat.
Maar ik verwacht zeker dat we de 233 gaan zien en hoop dat we dan ook van het twitter gezeur af zijn. Anders gaat het echt pijnlijk worden.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Vandaag deze eerste koop weer gedaan. Niet verwacht dat die onder de €250,- zal zakken. Morgen nog maar weer eens kijken waar de beurs op opent. En verwacht je echt een bodem op de 233?
Op 233 zit een belangrijk steunniveau.
Het is altijd de vraag of dat steunniveau houdt.
Als we rond dat niveau zitten en we krijgen op dat moment slecht nieuws, storten we er alsnog doorheen.
Dat is vandaag ook gebeurd, door 265 en ook door 250 steun heen.
Daarna is het hopen dat het volgende niveau wel houdt
 
  • Like
Reactions: Nick-m