Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Die 220 die ik eerder vermeldde zou wel eens echt de bodem kunnen gaan worden (ook mogelijk binnen mijn eerder hier geposte "mother of all Wedges" waarvan ik een update (met de werkelijke koersen tot en met vandaag)herhaal. Die is nog steeds intact. Of we de doorbraak boven de dalende groene lijn nog begin januari gaan zien wordt met de recente dalingen wel steeds twijfelachtiger. Als we zo hard blijven dalen als nu is een koers van 216 net op de groene lijn omhoog zelfs nog mogelijk. Die lijn, die we dus hooguit intraday nog zouden mogen kruisen.. Wat een dompers. Maar ja het banenrapport vandaag was iets te positief om een spoedig einde aan de renteverhogingen in te gaan luiden. Inflatie loopt op en dat gaat een keer ook Tesla een beetje pijn doen. (Dan zal er een paar procent van de productprijs af moeten, maar voorlopig zeker niet zoveel als 18%, wat de nettowinst nog altijd is). Ik denk dat ze nog wel een maand of 4 gemiddeld aan backlog hebben, dus voorlopig is dat niet aan de orde. Macro zie ik nog weinig positiefs, de onroerend-goed-crash moet nog in volle omvang komen.
Maar Tesla gaat de komende 6 maanden nog uitstekende winsten noteren, dus relatief beter gaan doen dan de markt en dat zie je de laatst weken al een beetje op de twitter-sjit na. Na het upgraden als investment-grade door S&P (weldra zal Moody's volgen) zullen institutionele beleggers geleidelijk aan gaan instappen, zeker op dit soort koersen.
View attachment 861090
jij ziet een wedge, ik zie een lange termijn neergaande trend:
1665160767257.jpeg

Dat is het probleem met technische analyse, het is bewezen dat het niet werkt.
 
Daar zitten WE mooi naast.
Resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
21 jaar geleden was ik overigens 90% van mijn ingelegde geld kwijt. ingelegd bij zogenaamd solide amerikaanse bedrijven.
7 jaar later in 2008 ging het ook niet goed en weer 7 jaar later in 2015 ook niet.
Maar dat is gelukkig alweer 7 jaar geleden.
21 jaar geleden was ik op vakantie in Portugal toen de ellende begon, moest toen iedere keer naar een internet cafe om iedere dag te kunnen zien dat er weer 20% van mijn geld weg was.
Donderdag ga ik een weekje naar Spanje, kan ik eventuele ellende gewoon op mijn telefoon volgen. (maar daar gaan we niet vanuit, we staan vandaag op een mooie winst !)
Deja vu
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Helemaal mee eens. Maar Tesla weet ons altijd te verassen. Of eerder gezegd Elon.
Koopmomenten afgelopen 10 dagen 😅.
258 - 248 - 237. En nu afwachten waar het morgen op opent. Maar 223/227 zal de volgende worden. Moet wel een keer ophouden. Het volgende wat ik zou moeten leren is ook verkopen op juiste momenten.
Hoe dan ook morgen bijkopen, maar een drop naar 200 zou ik wel waarderen, voor de aankoop.
 

Als dit correct is is het weer een record en zijn de ‘demand’ vraagtekens onterecht.


 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maarten
Ik was tot op heden een superpositivo qua Tesla aandelen. Ik begin mij nu af te vragen of ik niet te veel in een bubbel leef. Van high 1200 zijn we nu bijna gehalveerd! En dat met elke keer lijstjes van al het moois: productiecijfers, winstcijfers, fsd ontwikkelingen, split, verhoogde rating enz.

Ik weet dat er macro aardig wat aan de hand is in de wereld, maar dit is mi uit proportie.

Ik ga mij eens goed bedenken.
 
  • Like
Reactions: Stijntje