You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Op zich is voor EU-aandeelhouders van TSLA dit wel gunstig,. Een flink stuk van de koersdaling van het aandeel is gebufferd door de 20% koersstijging van de dollar tov de euro sinds 1 januari.De dollar is ook al weer 50 cent gestegen (nooit goed voor de koersen aldaar)
Tax charge is relatief laagIk snap niet goed hoe marge en omzet onder de verwachtingen blijven en EPS toch boven de verwachtingen. Ik zou denken dat het ene het product is van het andere. Tenzij je met eenmalige opbrengsten zit.
Komt denk ik door het feit dat men selectief heeft geluisterd.Fantastische twitter verhalen, maar de koers zegt toch echt iets anders...
Het enige wat echt interessant is voor een aandeelhouder staat als voetnoot onderaan...Hier lees je hoe de markt er blijkbaar tegenaan kijkt. View attachment 865653
De TSLAQ is alleen maar complotten, fraude etc. aan het spuien op twitter....-6% pre-market... ze zullen moeten knallen in Q4 om het vertrouwen van de beleggers te herstellen.
Je hebt duidelijk niet naar de earnings call geluisterd en de verklaringen van het management. Waarom heb je er dan wel een oordeel over?Juist: shorters, market makers en dan al die domme beleggers die er niets van snappen, samenzweringen allerhande...
Er is toch ook een meer onderbouwde verklaring mogelijk.
De koers van TSLA gaat - nog altijd - uit van erg optimistische verwachtingen: extreem groeipad, erg hoge marges op de auto's en dan alle - wat vagere -beloftes ivm randactiviteiten waarvan sommigen aannemen dat ze al gerealiseerd zijn.
Al die verwachtingen verklaren de huidige waardering (nog altijd zoveel als de rest van de auto-industrie samen). Als de resultaten dan wat storende elementen bevatten, is een negatieve reactie toch niet onlogisch.
Los van de resultaten zijn er ook nog andere redenen om de waardering op de beurs, lees de beurskoers, wat te verlagen. De hogere rente maakt gewoon dat toekomstige winsten vandaag minder waard zijn. Daar kan EM niets aan doen, daar kan TSLA niets aan doen en daar kunnen de fans niets aan doen. Dat is gewoon wiskunde.
TSLA maakt ook deel uit van de index en dus van ETFs, indexfondsen etc... en volgt, daardoor alleen al, mee de negatieve trend op de wereldbeurzen.
Verder blijkt dat Tesla minder immuun is voor de problemen in de aanvoerketen, komen heel wat EVs van concurrenten op de markt, is er globaal economisch toch echt wel iets aan de hand.