Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Fantastische twitter verhalen, maar de koers zegt toch echt iets anders...
Komt denk ik door het feit dat men selectief heeft geluisterd.

In de earnings call is aangegeven dat de leveringen ook in Q4 het target niet gaan halen maar de productie wel.
Dat is kennelijk het enige wat de markt hoort.

De redenen hiervoor zijn dat er in de gebruikelijke einde kwartaal rush er niet genoeg, carcarriers, treinen en schepen beschikbaar zijn om deze rush te kunnen realiseren. Dus cars in transit zal einde Q4 nog groter zijn dan einde Q3.

Tesla had 22K auto's in transit terwijl legacy auto met de omvang van Tesla minimaal 100K auto's in transit zou hebben.

Argument van de bears is dat Tesla wel zal liegen en dat ze een vraag probleem hebben.
Voorlopig vind ik het niet erg dat dit de koers negatief beïnvloed want dat is een koop argument nu.
 
Hier lees je hoe de markt er blijkbaar tegenaan kijkt.
893AC631-7C75-41C7-AFFC-5548E9328DB6.png
 

Attachments

  • 06E70161-B723-43AD-A0A9-2987FCBF6D22.png
    06E70161-B723-43AD-A0A9-2987FCBF6D22.png
    648.6 KB · Views: 29
  • BDCC6D32-6735-40A1-9633-1DD8BD550C2B.png
    BDCC6D32-6735-40A1-9633-1DD8BD550C2B.png
    772.1 KB · Views: 30
Juist: shorters, market makers en dan al die domme beleggers die er niets van snappen, samenzweringen allerhande...
Er is toch ook een meer onderbouwde verklaring mogelijk.
De koers van TSLA gaat - nog altijd - uit van erg optimistische verwachtingen: extreem groeipad, erg hoge marges op de auto's en dan alle - wat vagere -beloftes ivm randactiviteiten waarvan sommigen aannemen dat ze al gerealiseerd zijn.
Al die verwachtingen verklaren de huidige waardering (nog altijd zoveel als de rest van de auto-industrie samen). Als de resultaten dan wat storende elementen bevatten, is een negatieve reactie toch niet onlogisch.
Los van de resultaten zijn er ook nog andere redenen om de waardering op de beurs, lees de beurskoers, wat te verlagen. De hogere rente maakt gewoon dat toekomstige winsten vandaag minder waard zijn. Daar kan EM niets aan doen, daar kan TSLA niets aan doen en daar kunnen de fans niets aan doen. Dat is gewoon wiskunde.
TSLA maakt ook deel uit van de index en dus van ETFs, indexfondsen etc... en volgt, daardoor alleen al, mee de negatieve trend op de wereldbeurzen.
Verder blijkt dat Tesla minder immuun is voor de problemen in de aanvoerketen, komen heel wat EVs van concurrenten op de markt, is er globaal economisch toch echt wel iets aan de hand.
 
Juist: shorters, market makers en dan al die domme beleggers die er niets van snappen, samenzweringen allerhande...
Er is toch ook een meer onderbouwde verklaring mogelijk.
De koers van TSLA gaat - nog altijd - uit van erg optimistische verwachtingen: extreem groeipad, erg hoge marges op de auto's en dan alle - wat vagere -beloftes ivm randactiviteiten waarvan sommigen aannemen dat ze al gerealiseerd zijn.
Al die verwachtingen verklaren de huidige waardering (nog altijd zoveel als de rest van de auto-industrie samen). Als de resultaten dan wat storende elementen bevatten, is een negatieve reactie toch niet onlogisch.
Los van de resultaten zijn er ook nog andere redenen om de waardering op de beurs, lees de beurskoers, wat te verlagen. De hogere rente maakt gewoon dat toekomstige winsten vandaag minder waard zijn. Daar kan EM niets aan doen, daar kan TSLA niets aan doen en daar kunnen de fans niets aan doen. Dat is gewoon wiskunde.
TSLA maakt ook deel uit van de index en dus van ETFs, indexfondsen etc... en volgt, daardoor alleen al, mee de negatieve trend op de wereldbeurzen.
Verder blijkt dat Tesla minder immuun is voor de problemen in de aanvoerketen, komen heel wat EVs van concurrenten op de markt, is er globaal economisch toch echt wel iets aan de hand.
Je hebt duidelijk niet naar de earnings call geluisterd en de verklaringen van het management. Waarom heb je er dan wel een oordeel over?
Wat je eigenlijk stelt is dat de verklaringen van het management leugenachtig zijn en niet voor het eerst hier.