Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Het waarom staat in het business plan.


Vergeet niet dat deel 1 en 2 van het plan te goed werkte waardoor prijzen zijn verhoogt om wachttijden te verlagen en die gaan nu weer naar meer normale proporties.

Elon heeft recent nog aangegeven dat als de keuze is inkrimpen/gelijk blijven of verlies maken en enorm door blijven groeien dat hij dan voor groei zal gaan.
Geen schuld en vele miljarden op de bank maakt dit mogelijk.

Een prijzen oorlog met Tesla gaat voor nu niemand overleven daar Tesla verreweg het goedkoopste produceert.
Over Q3 was de verwachting dat de marge zouden zijn ingestort omdat de running cost van Berlijn en Texas zwaar zouden doorwegen.
Met hogere productie in Q4 zal de marge nog veel hoger worden.
Wanneer Berlijn en Texas voldoende gaan produceren zullen ook die gaan bijdragen aan de marges.

Marge weggeven aan klanten is nu de manier om >50% groei gemiddeld per jaar te handhaven.
Totaal marge zou dan immers nog absurder worden en dat gaat tegen je werken qua imago.

Prijzen verhogen als de wachttijden weer exploderen na de huidige recessie is dan eenvoudig en de productie is dan reeds ingeregeld.

Never wast a good crisis en fundamenteel staat Tesla er verre weg het beste voor van de auto-industrie.
 
Op dit moment gewoon in de plus. Zoals ik gister zei, het lijkt op consolidatie.

Puts maart 100 lopen door, de hedge loopt tot 20 januari. In twee weken kan er nog veel gebeuren maar ik verwacht weinig vuurwerk. Als we nog iets stijgen ga ik overwegen om calls te schrijven. Maar daarvoor moet eerst de koers wat boven de koers liggen van het moment dat ik de puts maart schreef.
 
Maar ondertussen:
1673274576208.png