Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Daling in Frankfurt valt mee, 1,3%, 9.45.
Voorbeurs iets groter in VS, maar alleszins geen dump. Belangrijkste is wat er om 15u30 gebeurt.
Toch nog even aan herinneren (uit de Q&A Q3):

Q: Do you still expect 50% annualized growth for the foreseeable future? Is this also true for specifically the Chinese domestic market? Do you expect to need to cut vehicle prices or offer incentives in any market to sustain demand, or has demand remained stable or is even rising?

A: Well, like I said, we want to sort of focus on a high level on what we think is possible here. We -- to the best of our knowledge, we believe that Tesla will continue to grow deliveries and revenue production at a 50% or greater compound annual growth rate. It might occasionally be a year that is a little less, and then some years would be maybe a little more or a lot more. In some of our out-year planning, we see potential annual growth rates that are in excess of 50%.

Dit is een jaar met een groei minder dan 50%. Is dat een ramp? Neen. Is dat voorspeld? Ja. Zitten we nog steeds boven een groei van 50% over meerdere jaren heen? Ja.
 
Na jaren afwezigheid krijg ik weer zin om eens mee te doen met het TSLA-spel. Ben er wel een beetje uit geraakt. Zit zelfs nog bij Saxo... Denk aan ouderwetse turbo's. Genoeg keuze. Maar het lukt me zomaar niet om handelsvolumes te vinden en wil niet in een turbo stappen waarin alleen de marketmaker af en toe iets beweegt. Kan iemand me aan een linkje helpen waar ik kan volgen welke turbo's actueel met enig volume verhandeld worden?
 
Na jaren afwezigheid krijg ik weer zin om eens mee te doen met het TSLA-spel. Ben er wel een beetje uit geraakt. Zit zelfs nog bij Saxo... Denk aan ouderwetse turbo's. Genoeg keuze. Maar het lukt me zomaar niet om handelsvolumes te vinden en wil niet in een turbo stappen waarin alleen de marketmaker af en toe iets beweegt. Kan iemand me aan een linkje helpen waar ik kan volgen welke turbo's actueel met enig volume verhandeld worden?
Heb je hier wat aan:


Ik doe nooit wat met turbo's dus volg 't niet zo.
 
  • Informative
Reactions: Keezje
Voorbeurs op $118 en een beetje de aandelen die 30/12 in geschreven calls werden opgehaald (op $123), waarmee de winst verzesvoudigde (van ruim 1 euro ontvangen premie naar dat plus 5 euro goedkopere aandelen) en die $148 calls voor vrijdag zijn natuurlijk ook safe tegen bijna 1 euro per stuk ontvangen premie. Het nieuwe jaar begint goed. Even afwachten hoe we na een half uur handel staan en bewogen hebben, maar ik denk aan het schrijven van puts voor vrijdag.
Vandaag konden we wel eens een a-typisch gevalletje "sold the rumour, buy the news" gaan zien, omdat zoals @SebastienBonny al aangaf ontzettend veel slecht nieuws al is ingeprijsd, misschien "iets" te veel..
 
En niet vergeten dat traders net verwachten dat het publiek denkt dat Tesla een demand problem heeft omdat verkopen lager dan productie is. Daar kan je als day trader niks mee doen, of ff verkopen en terug inkopen als de koers lager staat. De markt zit er enkel in om geld te verdienen, niet om het ene of het andere scenario te geloven.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Ook niet vaak gezien: een bullish Island reversal op uurbasis direct gecounterd door een bearish Island reversal (beide op uurbasis)
🤔 ik wacht nog wel even, new lows coming nu de 110 nogmaals doorbroken is? De 100 is de volgende stop (psychologisch) en dan de 97 (technisch).
man, man, wat een slachtpartij weer, ik denk dat er weer heel wat mensen margin calls krijgen (en Elon had nog wel zo gewaarschuwd). Ik wacht op die 97 waar ik het vorige week ook al over had voor een -P98 per volgende week vrijdag en deze indien dat nodig is door te rollen, net zo lang tot ik die premie definitief gecasht heb.
Ik merk op dat er wat signalen zijn dat de inflatie nog kan oplopen als (wat velen in de olie-business verwachten) de olieprijzen vanaf deze week weer sterk gaan stijgen. Dan krijgt Burry gelijk (al was hij net zoals bij de huizenbubbel veel te vroeg) met zijn crashvoorspelling. Ik ben niet kapot van de uurgrafiek (inclusief de twee eilanden) en heb inmiddels toch ook maar calls 121 voor 6 januari geschreven die al weer op 50% winst staan)
Schermafbeelding 2023-01-03 om 17.30.53.png