Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk vooral een oplossing voor het robotaxi verhaal (dus verre toekomst). Als Tesla's werkelijk als robotaxi's gaan rondrijden, dan moeten ze ook autonoom kunnen laden. Een (super)charger met robotarm lijkt mij in dat geval ook een suboptimale oplossing.
Achteruit parkeren en terwijl met zijn kont draaien om de contacten te zoeken zoals een robotstofzuiger...
 
Over paar maanden zie ik wel een aankondiging komen van nieuw kleine model (wellicht de mexico fabriek). Ik denk dat ze even wachten tot de cybertruck in productie gaat.

Zit best veel in de pipeline, alles gelijk "weggeven" is natuurlijk niet slim.
Het was ook investersday en niet productday zoals een aantal, na het event ;), duidelijk hebben gemaakt.
Straks komt productday en dan gaan ze wat meer weggeven.
 
  • Like
Reactions: jr_gn
Iemand in de piek van 3 maart kunnen verkopen?
897635F7-A059-4954-A0AF-793D9CEBE8F2.png
 
  • Funny
Reactions: Maarten and Nick-m
Na enkele dagen "verteren" van de presentatie heb ik 3 bevindingen die me bijblijven (er zijn er veel meer, maar deze zijn car-related)...

- paintless design van nieuwe generatie. Zal Tesla bv. paintless / inox exterieur als standaard aanbieden? Met een paintjob of zelfs wrap als optie? Het elimineren van de paintshop zou een gigantische kostenbesparing zijn. Het niet moeten matchen van deuren / spoilers / body in produktie is bevrijdend.
- 48v wordt huge, het zal Tesla ook quasi dwingen naar 100% vertikale integratie voor onderdelen te gaan (staat ook zo in de slides), zorgt voor lager nodig gewicht aan andere materialen (kabel / batterijen), enz... Ik denk dat er in de directiekamers van meer dan één autobouwer / toeleverancier intussen crisisoverleg geweest is.
- al die focus op "hoe kunnen we de ruimte die een te produceren auto inneemt beperken" icm Giga Mexico, en de ambitie om 20m wagens op de wereld te zetten...

En da's nog maar wat me is bijgebleven van het autoproductie-deel, wat een fractie van het geheel is.
 
Last edited:
De beurs is een beetje aan het corrigeren na het Powel debacle gister. Alleen Tesla staat bijna 3% in het rood.

Is dat nu te wijten aan het feit van Elon´s recente Twitter relaas?
Als de man berichten blijft retweeten over dat het volk is voorgelogen over January 6th, en stikstof en ons klimaatprobleem niet uit elkaar kan houden dan laat ik hem ook gaan. En ga mijn aandelen ook verkopen want op deze manier blijft hij het merk Tesla beschadigen.
 
BNR, leuke zender, het SBS6 van de radio.
Maar Musk doet zeker geen goed met zijn domme geroep op zijn domme speeltje.

Ik ben gisteren zijn podcast / webinar van JP Morgan aan het volgen geweest. Ik moet zeggen dat z'n visie op "waar moet het naar toe met Twitter?" in het niets verzinkt tegenover zijn optreden op de Tesla investors-day vorige week. Hij weet waar hij naar toe wil, maar de uitspraken over de weg ernaar toe. Ho maar. Hij zit totaal buiten z'n vakgebied, over de waarheid en rol van de mainstream media, en virtuele dorspleinen en advertentiemodellen. Hij moet daar heel dringend het roer uit handen geven en de visionair achter de schermen blijven.
 
Ik ben gisteren zijn podcast / webinar van JP Morgan aan het volgen geweest. Ik moet zeggen dat z'n visie op "waar moet het naar toe met Twitter?" in het niets verzinkt tegenover zijn optreden op de Tesla investors-day vorige week. Hij weet waar hij naar toe wil, maar de uitspraken over de weg ernaar toe. Ho maar. Hij zit totaal buiten z'n vakgebied, over de waarheid en rol van de mainstream media, en virtuele dorspleinen en advertentiemodellen. Hij moet daar heel dringend het roer uit handen geven en de visionair achter de schermen blijven.

Correctie het is de podcast van Morgan-Stanley en niet JP Morgan, I stand corrected.