Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Uitstekende analyse weer van Papafox

 
  • Like
Reactions: Nick-m
Laatste uur handel is ingegaan, ik ga aanpassen. Mei puts 185 verkocht voor 21,50, 2 stuks. 4 stuks call Mei 185 verkocht op 2,51.
4 stuks call Mei 185 terug gekocht en 2 stuks call Mei 170 verkocht. USD 285 voor ontvangen.

Pijnpunt blijft toch die Mei 185 puts. Maar met dit soort stijgingen komen ze hard mijn kant op. Voorlopig maar premie blijven vangen aan de call kant met de puts 185 Mei als verzekering.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Interne strategie voor Europa: hypergrowth, kill ICE



Eerste maand van het kwartaal regent het al weer records, deels door ‘unwinding the wave’ natuurlijk.

F27D26AA-D940-4D4B-8E82-7AAD60618AF8.jpeg


In het verder insignificante Nederland heeft Tesla op een paar auto’s na al meer verkocht dan in heel ‘22 😎
 
Interne strategie voor Europa: hypergrowth, kill ICE



Eerste maand van het kwartaal regent het al weer records, deels door ‘unwinding the wave’ natuurlijk.

View attachment 934235

In het verder insignificante Nederland heeft Tesla op een paar auto’s na al meer verkocht dan in heel ‘22 😎
Geen april 2023 in DE en UK ?
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
4 stuks call Mei 185 terug gekocht en 2 stuks call Mei 170 verkocht. USD 285 voor ontvangen.

Pijnpunt blijft toch die Mei 185 puts. Maar met dit soort stijgingen komen ze hard mijn kant op. Voorlopig maar premie blijven vangen aan de call kant met de puts 185 Mei als verzekering.
Premiesloop vandaag op de Mei series. Koers licht hoger en zowel de 170 calls als de 185 puts leveren premie in.

Geduld.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Een kennis van mij werkt in de financiële wereld, heeft kennis van zaken van grootbankieren en was een van de eerste Nederlanders die uitgenodigd werd in Fremont om kennis te maken met Tesla. Hij was (namens zijn werkgever) een van de eerste geldschieters om EVs in Nederland te krijgen. Hij rijdt zelf ook Tesla. Toch heeft hij medio vorig jaar zijn aandelen Tesla de deur uitgedaan, met name omdat hij verwacht dat de Chinezen heel rap de boel gaan overnemen.

Van Bitcoin moet hij overigens helemaal niets weten. Jullie begrijpen, we hebben regelmatig leuke gesprekken ;)
 
Een kennis van mij werkt in de financiële wereld, heeft kennis van zaken van grootbankieren en was een van de eerste Nederlanders die uitgenodigd werd in Fremont om kennis te maken met Tesla. Hij was (namens zijn werkgever) een van de eerste geldschieters om EVs in Nederland te krijgen. Hij rijdt zelf ook Tesla. Toch heeft hij medio vorig jaar zijn aandelen Tesla de deur uitgedaan, met name omdat hij verwacht dat de Chinezen heel rap de boel gaan overnemen.

Van Bitcoin moet hij overigens helemaal niets weten. Jullie begrijpen, we hebben regelmatig leuke gesprekken ;)
Dat denk ik ook of europa zou de invoerrechten sterk moeten verhogen om eigen markt te beschermen... maar dan zullen ze deze in europa bouwen zeker. Zal moeilijk worden voor europese autofabrikanten om dit te overleven anders.
 
Een kennis van mij werkt in de financiële wereld, heeft kennis van zaken van grootbankieren en was een van de eerste Nederlanders die uitgenodigd werd in Fremont om kennis te maken met Tesla. Hij was (namens zijn werkgever) een van de eerste geldschieters om EVs in Nederland te krijgen. Hij rijdt zelf ook Tesla. Toch heeft hij medio vorig jaar zijn aandelen Tesla de deur uitgedaan, met name omdat hij verwacht dat de Chinezen heel rap de boel gaan overnemen.

Van Bitcoin moet hij overigens helemaal niets weten. Jullie begrijpen, we hebben regelmatig leuke gesprekken ;)

Ik zie het zo:

Tesla is Apple, China is Android en Legacy is Nokia.