Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik blijf zeggen dat Musk met zijn Twitter capriolen Tesla geen goed doet. Jammer.
Dit is niet perse in het belang van het verkopen van auto’s….
 

Attachments

  • IMG_8364.jpeg
    IMG_8364.jpeg
    338.5 KB · Views: 77
Dit is niet perse in het belang van het verkopen van auto’s….

Een scheldkanonnade van een voormalige Hollywood iets op het blue check beleid van Twitter?

Ik zie de relevantie niet, maar voor gescheld op Elon hoef ik alleen de Mainstream Media maar te volgen.

De relevantie daarvan ontgaat mij ook de laatste tijd.

Dit is relevant:


Niet de best verkochte EV, de best verkochte auto punt.

Een plus van 173% tov Q1 ‘22.

 
Last edited:
Ik vind dat te kort door de bocht. Uiteindelijk kan een product tainted raken. Zie de Hummer, daar wil bijna niemand mee geassocieerd worden. Milder mag passé zijn, 1.7mln mensen hebben de tweet gezien. En meer tweets van vele anderen beroemdheden die klaar zijn met Musk zijn gedrag van de laatste maanden.

Het is mijns inziens naif te denken dat je mensen kunt laten afknappen op jouw persoonlijkheid of gedachtengoed maar dat ze wel je auto zullen kopen omdat die nu eenmaal de beste is. Dat lukt je bij een monopolie misschien maar niet in de huidige markt.
 
  • Informative
Reactions: jr_gn
Ik vind dat te kort door de bocht. Uiteindelijk kan een product tainted raken. Zie de Hummer, daar wil bijna niemand mee geassocieerd worden. Milder mag passé zijn, 1.7mln mensen hebben de tweet gezien. En meer tweets van vele anderen beroemdheden die klaar zijn met Musk zijn gedrag van de laatste maanden.

Het is mijns inziens naif te denken dat je mensen kunt laten afknappen op jouw persoonlijkheid of gedachtengoed maar dat ze wel je auto zullen kopen omdat die nu eenmaal de beste is.
Daarom zaten ze toch ook met zo'n groot team op het podium met Investors Day?
 
  • Informative
Reactions: jr_gn
Ik vind dat te kort door de bocht. Uiteindelijk kan een product tainted raken. Zie de Hummer, daar wil bijna niemand mee geassocieerd worden. Milder mag passé zijn, 1.7mln mensen hebben de tweet gezien. En meer tweets van vele anderen beroemdheden die klaar zijn met Musk zijn gedrag van de laatste maanden.

Het is mijns inziens naif te denken dat je mensen kunt laten afknappen op jouw persoonlijkheid of gedachtengoed maar dat ze wel je auto zullen kopen omdat die nu eenmaal de beste is. Dat lukt je bij een monopolie misschien maar niet in de huidige markt.

Lees de replies op de rant van Midler op Twitter. Als iemand er gekleurd op staat is zij het met deze verwende en ordinaire scheldpartij.
Entitled beroemdheden worden collectief uitgekotst.

Buiten dat poste ik net de absolute dominantie van Tesla in Europa in Q1 met de Y als best verkochte auto overall maar ook in het über liberale Californië vestigden ze in Q1 weer een record:


Feiten en harde cijfers. Onderbuikgevoelens hecht ik bijzonder weinig waarde aan. Dat heeft niets met naïviteit te maken maar juist met dingen op hun werkelijke waarde schatten.
 
Last edited:
Als iemand er gekleurd op staat is zij het met deze verwende en ordinaire scheldpartij.
Entitled beroemdheden worden collectief uitgekotst.
Ik heb je zin ingekort. In deze versie zou het ook zomaar over Musk (en dus Tesla) kunnen gaan wat mij betreft.

Nogmaals, ik ben een groot Musk-bewonderaar om zijn engineering skills en heb mij financieel voor een irrationeel groot aandeel aan Tesla verbonden. Maar er zijn het afgelopen jaar te veel momenten geweest dat ik hem zijn telefoon wilde afpakken. Onacceptabel gedrag voor een CEO waar zo veel werknemers van afhankelijk zijn. Hij kan Aspergers hebben, dat zal zijn BoD toch niet collectief ook hebben?
 
  • Like
Reactions: mnno
Ik heb je zin ingekort. In deze versie zou het ook zomaar over Musk (en dus Tesla) kunnen gaan wat mij betreft.

Nogmaals, ik ben een groot Musk-bewonderaar om zijn engineering skills en heb mij financieel voor een irrationeel groot aandeel aan Tesla verbonden. Maar er zijn het afgelopen jaar te veel momenten geweest dat ik hem zijn telefoon wilde afpakken. Onacceptabel gedrag voor een CEO waar zo veel werknemers van afhankelijk zijn. Hij kan Aspergers hebben, dat zal zijn BoD toch niet collectief ook hebben?


Ik beoordeel een CEO op de visie die hij uitzet voor een bedrijf en zijn vermogen om die visie uit te voeren.

Als ik hem zou beoordelen op zijn Tweets was ik vijf jaar geleden al met het ‘pedo guy’ incident uitgestapt als investeerder.

Zolang Tesla en Musk flawless de missie blijven uitvoeren en zij zo’n beetje de enigen zijn met een plan om deze planeet naar een hernieuwbare toekomst te brengen neem ik het zoet met het zuur.
 
Geen frustraties hoor Frank. Inderdaad staat Tesla waar Tesla staat vanwege Musk. En gaat Tesla naar toe waar Tesla naar toe gaat vanwege Musk. Maar hoe goed een product ook is, het zal toch door iemand anders gekocht moeten worden. En of die allemaal hetzelfde denken als Musk…

Ik ga al jaren niet meer naar Turkije of Egypte op vakantie vanwege de machthebbers daar terwijl de vakantiebestemming zelf uitstekend is…
 
Ik ga voor de laatste keer nog een keer reageren hoor want..



het zal toch door iemand anders gekocht moeten worden. En of die allemaal hetzelfde denken als Musk…


Ik sta in veel dingen diametraal tov van Musk. Als ik alleen produkten mag kopen van bedrijven waar ik het 100% eens ben met de denkbeelden van de CEO houdt het al snel op, dan moet ik iedereen die dierlijke produkten eet onmiddellijk gaan cancelen.

Zijn technocratische oplossing om ons uit deze fossiele ellende te innoveren met economisch en anderszins aantrekkelijke produkten is ook niet volledig de mijne aangezien het een manier is om in principe onze huidige manier van leven zoveel mogelijk te behouden, ik ben alleen realist genoeg om in te zien dat zijn manier de meeste kans van slagen heeft.

De hele wereld op een plantaardig dieet en überhaupt veel minder consumptie is voor een anarcho-kapitalistische paleo libertarïer als Musk ondenkbaar omdat dat een ingrijpen van bovenaf in levenstijl zou inhouden en de individuele vrijheid zou beperken.

Zijn en Tesla’s methode en produkten zijn het beste wat we hebben, in deze wereld, voor deze problematiek, en ik hoef er nog geen twee seconden over na te denken om weer een Tesla te kopen zodra deze aan vervanging toe is.

De gewone consument interesseert het al helemaal geen bal, misschien geven ze het politiek correcte antwoord op een directe vraag maar ondertussen lopen de verkopen van Chinese auto’s prima.

De Chinese miljardair en CEO van Geely Li Shufu, 100% eigenaar van Volvo en Polestar heeft zelfs een zetel in het Chinese volkscongres.


Go figure 🙄



Ik ga al jaren niet meer naar Turkije of Egypte op vakantie vanwege de machthebbers daar terwijl de vakantiebestemming zelf uitstekend is…


Een Tweetende CEO vergelijken met dictatoriale regimes is echt een brug te ver. Ik zie Musk als een rabiate transfoob maar Tesla is al jaren op rij het meest LHBTQI vriendelijke bedrijf van de VS en was een van de eerste die volledige vergoeding gaf voor out of state abortus.


Hoe moet ik dat rijmen? Geen idee. Blijkbaar Tweet hij het één en doet het ander.

Voer voor psychologen 😁
 
Last edited:
Zijn er nog steeds mensen die zich druk maken om Elons tweets? Dat is toch zo 2022? Toen was het hip om verontwaardigd te zijn over wat steeds weer als de overtreffende trap van controversieel of beledigend werd gezien. De media stonden er ook bol van. Maar dat is toch alweer lang voorbij? De meeste mensen zijn alweer met heel andere zaken bezig en de media ook. Tuurlijk, hij is excentriek en windt er beslist geen doekjes om, maar volgens mij hebben de meesten dat inmiddels wel geaccepteerd.
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and Xfrank
Zijn tweets hebben enkel effect op de stock op korte termijn, maw enkele dagen. En dat is dan meer omdat day traders een reactie verwachten en daarop reageren, dan dat er echt mensen klaar mee zijn.

Net zoals de reacties voor en na kwartaalcijfers: je zit met een heel publiek dat rekent op korte termijn fluctuaties om er profijt uit te slaan.
 
Ik verschiet soms ook van wat hij post, maar eerder omdat hij het post, niet over de inhoud.
Als je de gedachtengang wat volgt, blijkt het vaak correct te zijn, maar is de timing te vroeg. We zijn zelf nog niet zo ver niet met onze eigen gedachtengang.
Zijn uitlatingen over Oekraïene bijvoorbeeld. Uiteindelijk zal een vredesakkoord uitdraaien op wat hij al een jaar zegt. Niet omdat dat de juiste oplossing is, maar omdat het de beste oplossing is. Niet om Poetin gelijk te geven, maar om verder zinloze slachtoffers te voorkomen. Ondertussen zullen er een paar honderdduizend onnodige slachtoffers vallen, om te eindigen waar men vorig jaar al kon eindigen.
Bij de oorlog in Joegoslavië was het net zo. De oplossing was om de Navo te laten optreden, maar dat kon niet voor een intern conflict. Uiteindelijk werd een drogreden gevonden om het toch te doen en was de oorlog snel opgelost. Het heeft wel jaren onnodig op zich laten wachten, ten koste van veel slachtoffers.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Een Tweetende CEO vergelijken met dictatoriale regimes is echt een brug te ver.
Ik hecht er waarde aan te zeggen dat ik dat niet heb gedaan. Ik maakte duidelijk dat ik sommige hele fijne vakantiebestemmingen mijd vanwege de principiële bezwaren. Zo kunnen mensen Tesla gaan mijden om principiële bezwaren vanwege Musk zijn uitlatingen.

Maar ik hoop dat ik het helemaal mis heb hoor, laat dat duidelijk zijn!
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ach, zo wou Triodos niet investeren in Tesla omwille van arbeidsvoorwaarden, maar investeerden ze wel in Toyota.

Zo zijn er ook die geen Tesla willen rijden omwille van Musk, maar niet wakker liggen dat hun ID.4, Q4 etron of Taycan een Nazi- en dieselgate-achtergrond hebben. Of een Ford Mustang Mach-E terwijl Henry Ford jodenhater was. Of een Volvo C40 recharge met de leiding in de CCP. Het lijstje van onschuldige automerken is kort.