Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
50/50 🤷🏼‍♂️. Goed nieuws koers daalt, slecht nieuws koers daalt of moet ik het anders zien 😜. Deze week toch echt geen beweging. Pressure is cooking.

Haha omhoog, omlaag of zijwaarts.

Eerlijk gezegd denk ik dat we de komende 12 tot 18 maanden zijwaarts blijven gaan, zo rond de $250.

Er komt wel een enorme plus, maar dan moeten eerst de diverse bekende katalysatoren meer ‘body’ hebben.

Eh bien, mijn horizon heb ik al vaker gedeeld, dat is 2030. Mijn Bear Case voor die datum is een market cap van 8 biljoen 😁

(Geen advies, doe je eigen onderzoek, bezint eer gij blablablabla)
 
  • Like
Reactions: Nick-m
1696253780443.png
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Zitten ze toch flink onder de estimated cijfers. En wat doet de beurs? Gaat omhoog.
Tot nu toe had ik beter de aandelen kunnen houden. Wacht nog tot eind deze week en dan maar terugstappen met minder. 🤡

Je hebt de verkoop ook wel uitmuntend slecht getimed. Een paar weken eerder stond de koers bijna op $300 en zelfs een paar dagen voor je verkoop stond hij op $250

Je hebt de shorts eigenhandig hoop gegeven
 
Is er in Nederland geen taks op het verkopen van je aandelen?

Nee, wat dat betreft hebben we het hier goed voor elkaar. Als ik de horrorverhalen lees uit België en de VS over voortdurend moeten afrekenen over de winsten van transacties (en ook nog eens de verliezen niet kunnen compenseren), dan verbaast het me dat er nog gehandeld wordt in die landen. Hier in Nederland kennen we zoiets niet.

Ook kennen we nog steeds geen systeem waarbij de daadwerkelijk gemaakte winst wordt belast. De Nederlandse belastingdienst gaat uit van een fictief jaarlijks rendement op aandelen. Dat kan gunstig uitpakken in goede beursjaren (of als je een goede daytrader bent), maar minder gunstig in slechte jaren of als je er niks van bakt bij het handelen en alleen maar verliezen lijdt. Er zijn plannen om over een paar jaar het daadwerkelijke rendement te gaan belasten. Dan wordt het een stuk minder leuk.
 
In België wordt de meerwaarde op aandelen niet belast. Er is 30% te betalen op een eventueel dividend. En verder is er 0,35% beurstax bij transacties. De kosten voor de broker liggen meestal hoger. Er is ook geen vermogensbelasting. België is een paradijs voor rijke mensen, ook de erfbelasting kan laag gehouden worden en inkomen uit vastgoed wordt ontzien, maar inkomen uit arbeid wordt erg zwaar belast.
 
Last edited:
Nee, wat dat betreft hebben we het hier goed voor elkaar. Als ik de horrorverhalen lees uit België en de VS over voortdurend moeten afrekenen over de winsten van transacties (en ook nog eens de verliezen niet kunnen compenseren), dan verbaast het me dat er nog gehandeld wordt in die landen. Hier in Nederland kennen we zoiets niet.

Ook kennen we nog steeds geen systeem waarbij de daadwerkelijk gemaakte winst wordt belast. De Nederlandse belastingdienst gaat uit van een fictief jaarlijks rendement op aandelen. Dat kan gunstig uitpakken in goede beursjaren (of als je een goede daytrader bent), maar minder gunstig in slechte jaren of als je er niks van bakt bij het handelen en alleen maar verliezen lijdt. Er zijn plannen om over een paar jaar het daadwerkelijke rendement te gaan belasten. Dan wordt het een stuk minder leuk.
Ik vraag me dan altijd af hoe ze met verliezen om willen gaan als ze belasting over het daadwerkelijke rendement gaan heffen.
 
In België wordt de meerwaarde op aandelen niet belast. Er is 30% te betalen op een eventueel dividend. En verder is er 0,35% beurstax bij transacties. De kosten voor de broker liggen meestal hoger. Er is ook geen vermogensbelasting. België is een paradijs voor rijke mensen, ook de erfbelasting kan laag gehouden worden en inkomen uit vastgoed wordt ontzien, maar inkomen uit arbeid wordt erg zwaar belast.
Ik las laatst iemand die zei dat over een bepaald bedrag wel word belast in België..
 
Voor zover mijn “strategie”. Die paar euro die groen stond is verdwenen in de mijn. En ondertussen is Tesla lekker aan het FOMO plussen.
Zo wat nu… verkopen we de aandelen in de mijnen en beginnen bij Tesla opnieuw of wachten…

Volgende keer ga ik VW shorten dat heeft me wel wat opgeleverd ondank het maar ging om een paar tientjes.