Hier ook begrensd, vanaf ong 80.000 km op de teller. Nu max 94 kW. Heb ongeveer het zelfde rijpatroon als
@zkpq en merk ook dat het in tijd niet echt veel scheelt.
Bij het vervangen van mijn eMMC chip kreeg ik overigens een copy van de files waaronder een logfile. Daaruit bleek dat iemand remote in de auto inlogt en een een variabele “superchargemode” van 1 naar 2 zet, ongeveer rond de tijd dat de laadstroom werd begrensd. Geloof dus niet dat dit automatisch gebeurd is maar dat de auto’s gemarkeerd worden en iemand die dan evalueert en omzet.
overigens, laatst weer eens tot 100% geladen, en mijn verlies van range is slechts iets van 10km, nu 426 km. Dat heel veel superchargen een snellere degradatie geeft lijkt dus wel mee te vallen. Of die begrenzing beschermt inderdaad je accu.
ik vraag me ook af of je als eigenaar die lang met de auto wil rijden, dus geen lease rijder, wel die hele hoge laadsnelheden moet willen. Ik kan me niet voorstellen dat met 200+ kW laden niets doet met de cellen op de lange termijn.