ClassicS-NL
Member
Nee, dat klopt. Ik wacht 15 Nov nov nog even af. Mocht alles zo blijven dan neem ik mijn Nov 2013 MS per 1 Dec naar prive.ik lees er niets over de bijtelling na de 1e 60 maanden toch? Of lees ik ergens overheen?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nee, dat klopt. Ik wacht 15 Nov nov nog even af. Mocht alles zo blijven dan neem ik mijn Nov 2013 MS per 1 Dec naar prive.ik lees er niets over de bijtelling na de 1e 60 maanden toch? Of lees ik ergens overheen?
Nee, dat klopt. Ik wacht 15 Nov nov nog even af. Mocht alles zo blijven dan neem ik mijn Nov 2013 MS per 1 Dec naar prive.
Ik heb daar niet zo'n vertrouwen in. Mijn Model S is op 31-10 naar privé gegaan.Het zijn 60 maanden NA de maand van de toelating. Dus met een nov 203 heb je tot 1 januari (Volgens mij)
Ik denk dat dat wel mee zal vallen: in de toelichting op de Q3 cijfers is aangegeven dat vanaf het einde van dit jaar bestellingen kunnen worden geplaatst voor de model 3. Productie voor Europa vindt plaats in "substantiële aantallen" in januari 2019, leveringen vanaf einde februari / maart 2019.Ik denk dat 2019 inderdaad een 'moeilijk' jaar gaat worden voor Tesla in NL. Naast milieubewuste mensen hebben ook veel zakelijke rijders op financiële gronden een MS of MX aangeschaft. Met het aftoppen op € 50K van het 4% voordeel zal dat ongetwijfeld een stuk minder zijn. Jammer, want milieubewust en economisch kunnen heel goed samen gaan.
Maar... Ik sluit niet uit dat als in Q3 2019 de balans opnieuw wordt opgemaakt, er weer aanpassingen komen.
Voor MS en MX blijf ik het echter somber inzien. Wij als Tesla rijders staan toch bekend als "patsers in dure auto's". Vreemde is dat dat zelfs gezegd wordt door mensen die zelf in auto van vergelijkbare prijsklasse rijden... En NL is natuurlijk een land wat "gelijkheid" in een hoog vaandel heeft staan.
Ons rest niets anders dan goed te blijven rekenen en ons aan te passen aan het fiscale stelsel. Op basis van de huisge wetgeving betekent dit voor mij dat ik de auto na de 5-jaars periode van 4% bijtelling waarschijnlijk naar privé ga halen.
Ik heb daar niet zo'n vertrouwen in. Mijn Model S is op 31-10 naar privé gegaan.
Volgens mij 60 maanden + tot de 1e van de volgende maand. Bijtellingsvrij tot 1 dec 2018 voor nov 2013 denk ik dan.1 maandje bijtelling dit jaar ga ik van uit.Het zijn 60 maanden NA de maand van de toelating. Dus met een nov 203 heb je tot 1 januari (Volgens mij)
Auto overzetten naar Privé - EuroexpertiseJa ik dat zal mijn route ook worden vrees ik per 30-11. Hoe heb je de waarde bepaald?
Prijs is alleszins redelijk, R. Naar ik meen € 250 excl BTW. Maar ik ben een zeer loyale, jarenlange klant van Willy, dus geniet wellicht een stukje voordeel.@PaulusdB wat kostte die expertise en op welk percentage van de nieuwwaarde kwamen ze uit?
Ik bied alvast 1.000 euro meer voor je autoPrijs is alleszins redelijk, R. Naar ik meen € 250 excl BTW. Maar ik ben een zeer loyale, jarenlange klant van Willy, dus geniet wellicht een stukje voordeel.
De taxatie vindt trouwens pas op de 12e plaats. Het is druk, blijkbaar.
Is dat hoe lager de waarde, hoe duurder de taxatie?Prijs is alleszins redelijk, R. Naar ik meen € 250 excl BTW. Maar ik ben een zeer loyale, jarenlange klant van Willy, dus geniet wellicht een stukje voordeel.
De taxatie vindt trouwens pas op de 12e plaats. Het is druk, blijkbaar.
Ja, R.Is dat hoe lager de waarde, hoe duurder de taxatie?
Ik denk dat hooguit Q1 wat lastig gaat worden voor Tesla. Daarna begint de M3 op stoom te komen en gaan ook de S/X bestellingen weer mondjesmaat toenemen is mijn verwachting. Aandeel 75's gaat wat omhoog en er zullen wat meer basis-modellen verkocht (die achteraf 'aangekleed') worden. De 4% bijtelling (over de eerste 50K) zorgen nog steeds voor een fijne bijtellings-mix.Ik denk dat dat wel mee zal vallen: in de toelichting op de Q3 cijfers is aangegeven dat vanaf het einde van dit jaar bestellingen kunnen worden geplaatst voor de model 3. Productie voor Europa vindt plaats in "substantiële aantallen" in januari 2019, leveringen vanaf einde februari / maart 2019.
De productie van de model 3 zou zonder grote investeringen moeten kunnen oplopen naar 7000 eenheden per week.
Als je denkt dat die met een laag bod komen, prima.Wijkopenautos.nl
Je krijgt toch meerdere biedingen van ze omdat ze het bij handelaren uitzetten. Dan mag je zelf kiezen welk bod je het beste vindtAls je denkt dat die met een laag bod komen, prima.
Maar toch verkocht ik ooit een Alfa-van-de-zaak aan hen. Gewoon omdat ze met het beste bod kwamen...
Laat me raden, het hoogste?Je krijgt toch meerdere biedingen van ze omdat ze het bij handelaren uitzetten. Dan mag je zelf kiezen welk bod je het beste vindt
??? Heb ik niet gehad van wijkopenautos hoor, één prijs. Wel 14!! herinneringsmails daarna dat ik nog geen contact had opgenomen...Je krijgt toch meerdere biedingen van ze omdat ze het bij handelaren uitzetten. Dan mag je zelf kiezen welk bod je het beste vindt
O, dan is dat anders geworden. Er zijn ook een hoop van de auto inkoop sites.??? Heb ik niet gehad van wijkopenautos hoor, één prijs. Wel 14!! herinneringsmails daarna dat ik nog geen contact had opgenomen...