Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

BlackVue dashcams.

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een duo sim aangevraagd bij vodafone.
Loopt mee in de databundel van mijn eigen abbo, en je kunt in de Mifi ook nog een data limiet zetten zodat deze niet al je data leegtrekt.
ik sync niet naar de cloud, maar krijg wel een appje als de auto in parkmode beweging detecteert.
kan elk moment meekijken in de auto, of terug kijken na een melding.
hiermee voorkom je onnodige data naar de cloud, want 99% is toch niet relevant.
 
wat is de beste manier om de BlackVue beelden naar de cloud te sturen? (Wil dit eigenlijk enkel bij parkeerstand) - Iemand ervaring met een goede Mifi-router?
Waarom precies als ik vragen mag?
Moet je soms in donkere buurten parkeren of zo?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben al ongerust als ik geparkeerd sta in een uithoek van de Carrefourparking...
 
Er gebeuren soms vreemde dingen - dus zou handig zijn als in parkeerstand een alarm trigger de beelden onmiddellijk doorstuurt - goed voorbeeld - de brandblusser op de MS

Dat doet de software nog steeds niet volgens mij.
Alternatief: scriptje op een rpi of iets dergelijks steeds de beelden van de dashcam laten downloaden en doorsturen naar cloud storage.
 
Mijn ervaringen betreffen de BlackVue DR650S-2ch met een Netgear Aircard 810S mifi.
- De mifi is voorzien van een Tele2 Sim Only met een 4G+ 5 Gb abonnement voor € 15 per maand (die verplichte 100 bel/sms gaan dus down the drain)
- LIVE streamen naar de cloud gaat perfect. En 5 Gb is echt heel wat. Wil je continu kijken nemen dan unlimited voor € 26 per maand.
(als iemand een betere deal weet, dan hoor ik het graag)
- ECHTER, het selectief downloaden/streamen van gemaakte opnames (die dus op de SD card van de BlackVue staan) via zowel de cloud als (direct) wifi is qua snelheid zeer teleurstellend. Je krijgt steeds na lang wachten zeer korte fragmenten binnen. Dat ligt imo aan de BlackVue. Het lijkt wel of het lezen en verwerken van de SD-card niet snel loopt. Eigenlijk is alleen volledig downloaden en dan pas kijken mogelijk. (ook hier geldt: als iemand weet wat te doen, laat weten!)

Iets anders...
- In het buitenland koppel ik de Tesla vaak via wifi aan de mifi. De dekking lijkt dan soms beter en sneller, in NL merk ik niet of nauwelijks verschil. Is een gevoelszaak.
 
Mijn ervaringen betreffen de BlackVue DR650S-2ch met een Netgear Aircard 810S mifi.
- De mifi is voorzien van een Tele2 Sim Only met een 4G+ 5 Gb abonnement voor € 15 per maand (die verplichte 100 bel/sms gaan dus down the drain)
- LIVE streamen naar de cloud gaat perfect. En 5 Gb is echt heel wat. Wil je continu kijken nemen dan unlimited voor € 26 per maand.
(als iemand een betere deal weet, dan hoor ik het graag)
- ECHTER, het selectief downloaden/streamen van gemaakte opnames (die dus op de SD card van de BlackVue staan) via zowel de cloud als (direct) wifi is qua snelheid zeer teleurstellend. Je krijgt steeds na lang wachten zeer korte fragmenten binnen. Dat ligt imo aan de BlackVue. Het lijkt wel of het lezen en verwerken van de SD-card niet snel loopt. Eigenlijk is alleen volledig downloaden en dan pas kijken mogelijk. (ook hier geldt: als iemand weet wat te doen, laat weten!)

Iets anders...
- In het buitenland koppel ik de Tesla vaak via wifi aan de mifi. De dekking lijkt dan soms beter en sneller, in NL merk ik niet of nauwelijks verschil. Is een gevoelszaak.
Ik gebruik een Huawei Mifi. Deze heb ik in het dashboardkastje liggen. Daar heb ik een USB aansluiting gemaakt met constante spanning, zodat hij constant aan blijft.
De meeste operators hebben demogelijk om tegen een geringe betaling een 2e sim te krijgen die je in de MiFi stopt.
Zelf heb ik TMobile. De 2e sim kost éénmalig €15,- en het datagebruik gaat dan uit je bundel van je eigen abonnement.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Bernie298 and Nexus
Ik heb een nieuwe voorruit moeten laten steken wegens een barst.

Ik heb een 2CH Blackvue dashcam. Ik heb deze opnieuw op de raam bevestigd op de plaats waar deze voorzien is.

De voedingskabel kwam echter niet ver genoeg, ik heb die wel wat verder kunnen uittrekken omdat er nog wat speling zit. Die is nu aangesloten.

Echter de kabel voor naar de achterste camera te gaan kom ik een tien cm te kort. Deze loopt dacht ik onder de rand van de voorruit en ook al trek ik er aan er komt geen beweging in. Ik heb geen idee of ik dit zelf kan oplossen door iets van de dakbekleding wat los te maken?

IMG_5298 (1).jpg
 
Kan er iemand een SD card brand/type suggereren die het langer dan 1 maand en bij warm weer *wel* uithoudt?

De kaart van BlackVue zelf heeft het snel begeven, heb dan een Samsung microSDXC Evo+ 128 GB 100MB/S CL 10 er in gestopt, maar die geeft ook frequent de geest, ttz, "Please check SD card" na een tijdje gereden te hebben, ook al is het niet meer echt warm buiten
 
  • Like
Reactions: HWS
Die sd kaartjes worden bloetheet, ook als het niet zo heet is. Blackvue adviseert ook om hun kaartjes te gebruiken omdat ze beter bestand tegen de hitte zouden zijn.
Ik heb zelf de ook samsung kaartjes, en de een houdt langer uit dan de ander. Heb wel iedere keer garantie kunnen claimen. Misschien helpt het om de 64gb te nemen. Die blijft het bij mij wel langer doen.
Heb nu standaard altijd een reserve kaartje bij voor het geval dat.
 
Ik heb de door Blackvue meegeleverde 128 Gb class 10 kaart in gebruik. Probleemloos sinds aanschaf begin maart. Ook de extreme warmte in Italië doorstaat de kaart prima. Het was afgelopen week op eengegeven moment 58 graden in de auto. We hebben even overwogen de rosbief in de frunk te laten gaarstoven -;)
 
  • Funny
Reactions: herb_k and FVO
Ik heb de door Blackvue meegeleverde 128 Gb class 10 kaart in gebruik. Probleemloos sinds aanschaf begin maart. Ook de extreme warmte in Italië doorstaat de kaart prima. Het was afgelopen week op eengegeven moment 58 graden in de auto. We hebben even overwogen de rosbief in de frunk te laten gaarstoven -;)
Ook de juiste temperatuur om Beef Jerky te maken.
 
Ik heb de door Blackvue meegeleverde 128 Gb class 10 kaart in gebruik. Probleemloos sinds aanschaf begin maart. Ook de extreme warmte in Italië doorstaat de kaart prima. Het was afgelopen week op eengegeven moment 58 graden in de auto. We hebben even overwogen de rosbief in de frunk te laten gaarstoven -;)

Je kunt toch de camper/dog modus aanzetten? Dan wordt hij iig nooit warmer dan 40 graden...zo doen wij het iig...
 
dat kan, maar ik laadt hier op 8A waarbij het laden ook nog wel eens wil stoppen... als ik de dog-modus aan zou zetten denk ik dat ik netto weinig bij ga laden -;). Los daar van - op zich moet de auto er natuurlijk wel tegen kunnen. We zetten de airco even aan voordat we weggaan - el zo efficiënt. Overigens was het hier afgelopen week zo warm (42) dat de trunk-klep niet meer automatisch wilde sluiten agv het uitzetten van het rubber (denk ik tenminste).
 
Bij de Blackvue is de hoeveelheid data die je via de cloud kan bekijken gelimiteerd. Is deze limiet ook van toepassing als je de beelden
ze via een script naar je Nas haalt?

Zou het ook mogelijk zijn om ze gelijk naar je trans ip stack te halen middels een script ? Trans ip stack heeft volgens mij geen taakplanner oid?
 
Bij de Blackvue is de hoeveelheid data die je via de cloud kan bekijken gelimiteerd. Is deze limiet ook van toepassing als je de beelden
ze via een script naar je Nas haalt?

Zou het ook mogelijk zijn om ze gelijk naar je trans ip stack te halen middels een script ? Trans ip stack heeft volgens mij geen taakplanner oid?

Ik stuur de data via mijn NAS met een script naar STACK. Script draait dagelijks. STACK toegevoegd als netwerk schijf in de NAS. Auto moet dan wel verbonden zijn aan je netwerk natuurlijk.