Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

BlackVue dashcams.

This site may earn commission on affiliate links.
Ik stuur de data via mijn NAS met een script naar STACK. Script draait dagelijks. STACK toegevoegd als netwerk schijf in de NAS. Auto moet dan wel verbonden zijn aan je netwerk natuurlijk.

MIjn NAS is een oud beestje van Synology, DSM 2.0 heeft geen taakplanner en weet niet hoe ik er dan een script op moet laten draaien, dus vroeg me af of het ook direct naar de stack zou kunnen. Maar blijkt dat Stack deze mogelijkheid (nog) niet kent.
 
Ik heb afgelopen week de nieuwe Blackvue DR750S-2CH. Is een stuk verbeterd tov de vorige generatie - oa kwaliteit van de beelden, ook nachts - en inderdaad ook veel sneller. Maak nu gebruik van een script om elk kwartier te kijken of de auto er is en if so files over te halen naar mijn Synalogy NAS. Kwam dit script van ene stefxx tegen - het zoekt via mac address van de camera het IP adres op, maakt per dag een folder aan op de NAS en haalt vervolgens de files op.
 
Ik heb afgelopen week de nieuwe Blackvue DR750S-2CH. Is een stuk verbeterd tov de vorige generatie - oa kwaliteit van de beelden, ook nachts - en inderdaad ook veel sneller. Maak nu gebruik van een script om elk kwartier te kijken of de auto er is en if so files over te halen naar mijn Synalogy NAS. Kwam dit script van ene stefxx tegen - het zoekt via mac address van de camera het IP adres op, maakt per dag een folder aan op de NAS en haalt vervolgens de files op.
Goed dat je hem beter vind. Beetje nutteloos om alles binnen te halen. Kun je ook alleen de event recordings ophalen.
 
Wel even doorbladeren he? Hij heeft in post 22 een nieuwe versie gezet:

Blackvue Downloading Program

Kan iemand dit in Jip en Janneke taal uitleggen?
Als ik dit programma op m'n laptop zet, is het dan voldoende dat de blackvue camera binnen wifi bereik is om de beelden te laten overzetten?
Heeft iemand dit al geprobeerd?
Ik zou dat graag installeren als het zo eenvoudig werkt.
Ik heb al een paar keer gehad dat er een kleine schade aan de auto was en dat ik dit te laat opmerkte.
M'n 64 GB kaartje was inmiddels alweer overschreven omdat de blackvue bij de minst of geringste beweging (blaadjes) blijft opnemen.
 
@bpsmits Ik zal het proberen in Jip-taal... het programma werkt perfect, het is een kwestie van de juiste parameters meegeven.

1. Download het programma. Volgens mij is het de executable dus je hoeft niks te installeren, alleen het programma in een aparte folder te kopieeren. Bijv. in je Documents folder, maak een folder aan TESLA en stop hem hierin.

2. In die nieuwe folder, rechts-klik op de .exe file en kies: create shortcut (heet "snelkoppeling" of zo in NL)

3. als je al niet die nieuwe "shortcut" op je desktop hebt, dan zou ik een kopie naar je desktop maken.

4. Open de shortcut met de rechter muistoets en kies: eigenschappen.

5 Daar waar je de link naar de .exe file ziet staan, voeg je de parameters toe: bij mij ziet dat er zo uit:

E:\Duke\TESLA\BlackVueData\BlackvueDaily.exe -all -i 192.168.178.50 -E:\Duke\TESLA\BlackVueData -y -o

Met deze parameters haalt ie alle files van de vorige dag naar binnen.

Het pad even aanpassen naar waar je het spul wilt opslaan. Vervang dat IP adres in het adres van je Blackvue camera, het is handig om die in de camera een vast adres te geven dan hoef je het niet te veranderen elke keer als je netwerk de camera een ander adres geeft.
Kijk ookl goed naar de spaties, met name die na -i : -i<spatie> <IPadres>

6 als je PC altijd aanstaat dan kan je in Windows een Task definieeren die elke dag die shortcut aanroept. Het programma maakt zelf nieuwe folders aan en beperkt de max opslag tot ik geloof 20 GB.

Het programma dat bij de Blackvue is meegeleverd kan je gebruiken om de gedownloade files te bekijken, is erg handig omdat ie tegelijk het achteruitkijkbeeld laat zien.

Nou, dat was Jip, als je er niet uitkomt dan Janneke maar opzoeken :)
 
Ik zou inloggen in je internetmodem, het ding van kpn of ziggo, en kijken naar connected devices on wifi.

Of download Fing op je telefoon, geeft je een overzicht van alle devices in je netwerk, is zowiezo een superhandige tool en belangrijke kennis. Ik heb er een fingbox bij die me wasrschuwt als er iets raars gebeurd.