Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

BlackVue dashcams.

This site may earn commission on affiliate links.
misschien is het hier al eens behandeld maar er is dus geen batterij nodig bij een tesla om in parkeermodes op te nemen? ik zie dat dit een optie is die normaal aangesloten moet worden.
Daarnaast heb ik een S zonder zonnedak, hoe worden dan de kabels weggewerkt?
Je moet kijken welke draad permanente voeding heeft, daaraan moet je de camera monteren voor 24/7 opname.
Je hebt dan inderdaad geen batterij nodig.
 
Je moet kijken welke draad permanente voeding heeft, daaraan moet je de camera monteren voor 24/7 opname.
Je hebt dan inderdaad geen batterij nodig.
En je hebt dan meteen geen enkele garantie meer mocht er zich ergens in de auto een storing voor doen :cool:

Pas dus op met directe aansluitingen op de bekabeling van je Tesla! In andere draadjes zijn verhalen van ervaringsdeskundige!
 
Dat heb ik ook gelezen iemand die een aftermarket versterker had ingebouwd op LIN-lijn/bus je moet ook niet aftappen van een communicatie netwerk van een auto ook niet CAN-bus Maar je kunt wel een 12V voeding aftappen.
Er zijn ook verhalen van dashcams direct op de 12v accu waardoor verstoring optrad in de auto. Er zit maar een kleine 12v accu in een Tesla.

Edit:
Hoe actueel wil je het hebben :
How to: Model 3 Constant 12V for Dashcam

Note: Be careful.

I was recently at a service center and we were talking about one car that was brought in, had problems. Son had done mods to Dad's car, sound, not dashcam, but still a 12V mod.
It was causing issues with the car and had to be removed.

Tesla babysits the 12V buss and battery closely. Anything that it out of normal can cause issue. A dashcam can pull a lot of current and drain a 12V battery.
 
Last edited:
Ja. Ik heb de BlackVue uitgeprobeerd op een usb poort en dat werkt ook, dus 12v heb je niet nodig en voorkomt onnodig warmte ontwikkeling doordat BlackVue de spannings verlaging in de dashcam regelt en niet in de 12/24v aansluiting.

je zou dus al kunnen volstaan met een powerbank;)
 
En je hebt dan meteen geen enkele garantie meer mocht er zich ergens in de auto een storing voor doen :cool:

Pas dus op met directe aansluitingen op de bekabeling van je Tesla! In andere draadjes zijn verhalen van ervaringsdeskundige!
Dank voor de waarschuwing, maar ik maak me geen enkele zorgen :D. Ik rij al meer dan een jaar rond met deze opzet. Als die zou gaan storen, dan is het ook eenvoudig weggehaald zonder schade.

Geen enkele garantie... tsja dat is een hele andere discussie maar laten we zeggen dat de soep veel minder heet is als jij die nu voorschotelt.

Ik ben wel benieuwd naar die andere draadjes?

Hoe denk je trouwens dat een derde partij de camera aansluit?
Je zou ook kunnen overwegen een extra 12V draad te trekken en die achter een aparte zekering te zetten als je daar meer vertrouwen in hebt.
 
Ja. Ik heb de BlackVue uitgeprobeerd op een usb poort en dat werkt ook, dus 12v heb je niet nodig en voorkomt onnodig warmte ontwikkeling doordat BlackVue de spannings verlaging in de dashcam regelt en niet in de 12/24v aansluiting.

je zou dus al kunnen volstaan met een powerbank;)
Bij mijn Model S heeft de 5V USB geen permanente spanning. Dat houdt in dat je inderdaad een Powerbank ertussen moet plaatsen die oplaadt gedurende een trip.
 
Dat hoef ik niet te denken want dat weet ik. In mijn M3 is naast de Blackvue camera ook de Blackvue accupack geïnstalleerd. Deze wordt geladen via de 12v aansluiting tijdens het rijden. Geen directe aansluiting gemaakt dus met de Tesla bekabeling.
Ok, dat is een goede oplossing. Indertijd van installatie van de BlackVue was dat inderdaad ook een optie. Maar waarom een BlackVue als je al een camerasysteem (Sentry) in de auto hebt? Dat heb ik helaas niet:(
 
Ok, dat is een goede oplossing. Indertijd van installatie van de BlackVue was dat inderdaad ook een optie. Maar waarom een BlackVue als je al een camerasysteem (Sentry) in de auto hebt? Dat heb ik helaas niet:(
  • Sentry mode filmpjes kunnen wel eens corrupt zijn
  • Sentry mode kost range dus als range belangrijk is kan Sentry uit
  • Blackvue slaat in cloud op
  • Toen ik mn M3 kreeg was er nog geen Sentry mode :)
 
  • Sentry mode filmpjes kunnen wel eens corrupt zijn
  • Sentry mode kost range dus als range belangrijk is kan Sentry uit
  • Blackvue slaat in cloud op
  • Toen ik mn M3 kreeg was er nog geen Sentry mode :)
  • Sentry wel eens corrupt.... Verbeterpunt Tesla al aangemeld?
  • Blackvue gebruikt ook stroom en dus range. Misschien wel minder maar dat weet ik niet.
  • Blackvue in de cloud kost iedere maand een beetje. Zelf slaat Blackvue bij mij op de NAS zijn bestanden op.
  • Bij mijn MS zal die ook nooit komen :(, ik zal blij zijn als de MCU2 ooit eens komt.
 
Je kunt met een simpele truc de spanning continu op je usb poort laten staan.

maar goed dan is je tesla uit de garantie van de accu en aandrijflijn.
1 Hoe dan?
2 Waarom is de garantie dan van de accu en aandrijflijn? Heb je het over de 12V accu of die hele grote? Als de samenhang van een USB zo sterk is met de grote accu en de aandrijflijn, dan zou ik me ernstige zorgen maken over het ontwerp van Tesla. Dit kan niet waar zijn en zal juridisch geen stand houden... is mijn opinie. o_O
 
Doordat je een relay verwisseld voor een continue spanning dmv van het doorverbinden. En je mag geen modificatie maken aan welk systeem dan ook.
Graag wat beter uitleggen? Zodra je een apparatus op de 12V sigarette aansluiting of de 5V van je USB aansluit heb je, met jouw bewoordingen, al een modificatie.
Oftwel de bewoording die jij kiest is in het algemeen waar maar gaat in het specifieke nat.
Door het aansluiten van een apparaat heb je nog niet een modificatie te pakken die impact heeft op de overige apparatuur. Zeker omdat deze achter zekeringen of andere beveiligingen geschakeld zijn.

Uiteraard kan sprake zijn van lekstromen en daarmee storing op andere componenten. Echter de permanente voeding is aangesloten op de 12 V batterij en niet op de grote accu. De grote accu laadt de 12V accu met een bepaalde frequentie bij.