Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Blijf jij touw aan je Classic ?

Blijf jij trouw aan je Classic ?


  • Total voters
    77
This site may earn commission on affiliate links.
Mijn initiële idee was 5 jaar 0%, daarna naar privé. een auto om lang mee te te rijden. Kost dan uiteindelijk "niets" meer.. En blijft veranderen door software-upgrades.
Maar na eerst een weekend in een 85D en recent een paar uur in een 90D met AP is dat toch anders komen liggen.. Beide wagens voelden zo veel beter aan. AP rijden is fantastisch.. Zit nu op de lijn om volgend jaar knoop door te hakken. En dan in ieder geval nog tijdig volgend jaar aanschaffen om max gebruik te maken van de 4% regeling. De Classic zou dan best eens onze 2e auto kunnen worden (dan kan die 8 jaar oude vieze V70 er ook uit). Volgens mijn accountant is het geen probleem twee auto's op m'n BV te hebben staan. 2 dus denk ik -;)
 
Maar na eerst een weekend in een 85D en recent een paar uur in een 90D met AP is dat toch anders komen liggen.. Beide wagens voelden zo veel beter aan. AP rijden is fantastisch.
Nee, nee, nee, niet waar! Hou op, ik wil het niet horen. Die autopilot is onzin, de dual motor voorin maakt een kolere-herrie en die 90 accu biedt nauwelijks meer bereik. De Model 3 wordt een plaatje en ik kleed hem aan met alle toeters en bellen als tweede auto naast mijn classic. Niks nieuwe Model S en nu kappen met dit soort ongefundeerde propaganda. Aandeelhouder zeker. Bah.
 
Kan iemand mij overigens uitleggen hoe je touw aan je classic kan blijven?:tongue:

touw.jpg
 
Ben de eigenaar van een P85 van december 2003, staat nu bij Tesla ivm tocht (alleen s'winters voelbaar ivm lage temperatuur). Nu al 1,5 week een 85 (geen D want vind de voorkant te zwaar sturen met 4 wielaandrijving) met Autopilot. Vind het hele gebeuren leuk rijden en rij iedere dag op de AP maar als Mobileye dealer (ook in geinstalleerd in mijn Classic P85) weet ik ook dat er een 6 camera systeem zit aan te komen en er geruchten gaan dat deze ook in de volgende generatie Tesla gaan komen. Vraag die dan opkomt is nu upgraden naar de nieuwe Tesla of nog wachten op de volgende. Denk wel dat het een X word, erg mooi en kan dan ook mijn raceauto trekken waar ik nu een Audi Q5 voor gebruik. Wat is wijsheid .... Ik weet het nog niet maar neig naar wachten op de volgende generatie misschien wel de nieuwe Audi Q6 (ook vol elektrisch)
 
Hi Jeffrey,
Ik waardeer het gegeven dat je je persoonlijke kwellingen zo omstandig met ons deelt. Maar dit loopt uit in een zelfvervullende voorspelling. Ik heb de gulden middenweg bewandeld door een Model S van begin dit jaar te kopen. Dan koop je een beter gemaakte auto dan onze Classics van eind 2013, er zitten al iets betere stoelen in, er staan veel minder km op de odometer en je hebt het mooiste speeltje .... autopilot. Ik wil je de financiële konsekwenties wel eens voorrekenen, maar rekenen kan je zelf als de beste.
Weet wel dat er meerdere partijen zijn die nu de hoofdprijs, zeg 25 K meer dan Tesla, willen betalen voor een 0% bijtelling auto. En de versies tot en met november 2013 geleverd zijn helemaal geliefd omdat die na het aflopen van de 0% termijn nog 5 jaar verschoond blijven van de jalouzie taks boven 50.000 euro.
En wil je het risico van een brommende voorste motor vermijden, hoef je die luizige 20 km extra bereik voor 3000 euro ook niet, en wil je ook geen 3000 euro betalen voor een afstandbediende achterklep, dan is een recente Model S misschien niet zo gek. Je hebt dan een auto die over 2 jaar nog met 2 jaar garantie op de motor goed te verkopen is. Ik vraag me sowieso af of een Classic over 2 jaar als er geen garantie meer op de motor zit, nog redelijk te verkopen is. Ik schat in dat de afschrijving, autopilot is tegen die tijd een must, dan vele malen hoger is dan nu. Tenslotte kun je met het nieuwste technische speelgoed prettiger de tijd afwachten tot een smakelijke Model 3 door de eerste kinderziekten heen is.

Dus Jeff, luister naar een oude wijze man, bezorg jezelf de broodnodige psychische rust en laat de periode van zelfkastijding achter je.
Hoewel je zelf hier en daar maar een :wink: moet plaatsen, meen ik beslist wat ik je nu schrijf.
 
Dus Jeff, luister naar een oude wijze man, bezorg jezelf de broodnodige psychische rust en laat de periode van zelfkastijding achter je.
:biggrin::biggrin: Bedankt dokter Wim! Ik lach me rot. Een week geleden was er geen haar op mijn hoofd (inkoppertje, nee dat zijn er niet veel) die overwoog om de classic in te ruilen en het feit dat er nu drie stoppeltjes op mijn hoofd dat wel doen bezorgt me nog geen slapeloze nachten hoor, het is eerder leuk om dit te overwegen. Maar ik laat het even rustig bezinken.
 
Wij gaan trouwens volgend jaar voor de eerste plaats met de e-rally, met een nieuwe auto moeten we toch van het Joop Zoetemelk gevoel kunnen afkomen :)

feel free to join...

:biggrin::biggrin: Bedankt dokter Wim! Ik lach me rot. Een week geleden was er geen haar op mijn hoofd (inkoppertje, nee dat zijn er niet veel) die overwoog om de classic in te ruilen en het feit dat er nu drie stoppeltjes op mijn hoofd dat wel doen bezorgt me nog geen slapeloze nachten hoor, het is eerder leuk om dit te overwegen. Maar ik laat het even rustig bezinken.
 
Hi Jeffrey,
Ik waardeer het gegeven dat je je persoonlijke kwellingen zo omstandig met ons deelt. Maar dit loopt uit in een zelfvervullende voorspelling. Ik heb de gulden middenweg bewandeld door een Model S van begin dit jaar te kopen. Dan koop je een beter gemaakte auto dan onze Classics van eind 2013, er zitten al iets betere stoelen in, er staan veel minder km op de odometer en je hebt het mooiste speeltje .... autopilot. Ik wil je de financiële konsekwenties wel eens voorrekenen, maar rekenen kan je zelf als de beste.
Weet wel dat er meerdere partijen zijn die nu de hoofdprijs, zeg 25 K meer dan Tesla, willen betalen voor een 0% bijtelling auto. En de versies tot en met november 2013 geleverd zijn helemaal geliefd omdat die na het aflopen van de 0% termijn nog 5 jaar verschoond blijven van de jalouzie taks boven 50.000 euro.
En wil je het risico van een brommende voorste motor vermijden, hoef je die luizige 20 km extra bereik voor 3000 euro ook niet, en wil je ook geen 3000 euro betalen voor een afstandbediende achterklep, dan is een recente Model S misschien niet zo gek. Je hebt dan een auto die over 2 jaar nog met 2 jaar garantie op de motor goed te verkopen is. Ik vraag me sowieso af of een Classic over 2 jaar als er geen garantie meer op de motor zit, nog redelijk te verkopen is. Ik schat in dat de afschrijving, autopilot is tegen die tijd een must, dan vele malen hoger is dan nu. Tenslotte kun je met het nieuwste technische speelgoed prettiger de tijd afwachten tot een smakelijke Model 3 door de eerste kinderziekten heen is.

Dus Jeff, luister naar een oude wijze man, bezorg jezelf de broodnodige psychische rust en laat de periode van zelfkastijding achter je.
Hoewel je zelf hier en daar maar een :wink: moet plaatsen, meen ik beslist wat ik je nu schrijf.

ik had het niet beter kunnen zeggen Wim.
bij mij speelde ook nog mee dat de autonomie van de 60 me parten speelde op roadtrips.
mocht ik zoals vele andere al een 85 met toeters en bellen gehad hebben, zou ik enkel en alleen voor de AP niet gezwicht zijn.
Ook ben ik overtuigd dat, als je gaat wachten tot er AP auto's op de tweedehandsmarkt komen, het moeilijk wordt op een classis zonder garantie aan een goede prijs te verkopen.

- - - Updated - - -

Wij gaan trouwens volgend jaar voor de eerste plaats met de e-rally, met een nieuwe auto moeten we toch van het Joop Zoetemelk gevoel kunnen afkomen :)

feel free to join...

Dan kan je makkelijk alle aandacht op het road boek zetten terwijl de auto de weg volgt!:wink:
 
...En de versies tot en met november 2013 geleverd zijn helemaal geliefd omdat die na het aflopen van de 0% termijn nog 5 jaar verschoond blijven van de jalouzie taks boven 50.000 euro...

Exact, dus beter maar zelf 10 jaar gebruik maken van gemiddeld 2% bijtelling:wink:. Plus dat mijn P85 0 issues heeft gehad in 2+ jaar, dan weet ik het wel: poll=1,00000...
Op het moment dat er een accu beschikbaar komt van minimaal 120kwh, die eronder schroeven, heb ik ook weer iets af te schrijven.
 
Exact, dus beter maar zelf 10 jaar gebruik maken van gemiddeld 2% bijtelling:wink:. Plus dat mijn P85 0 issues heeft gehad in 2+ jaar, dan weet ik het wel: poll=1,00000...
Op het moment dat er een accu beschikbaar komt van minimaal 120kwh, die eronder schroeven, heb ik ook weer iets af te schrijven.

Dat is het aller goedkoopste denk ik.
Alleen ben ik van mening dat ik op dit moment voor relatief weinig geld die periode 2 jaar kan opschuiven. Als bonus rijd ik dan die 10 jaar, mocht ik het zolang volhouden, in een betere auto met de AP optie die nog makkelijker verder door te ontwikkelen is.
 
Dat is het aller goedkoopste denk ik.
Alleen ben ik van mening dat ik op dit moment voor relatief weinig geld die periode 2 jaar kan opschuiven. Als bonus rijd ik dan die 10 jaar, mocht ik het zolang volhouden, in een betere auto met de AP optie die nog makkelijker verder door te ontwikkelen is.

+1
de AP comfort functie, zoals ze nu is zie ik wel zitten. Voor volledige AP en achteraan te gaan zitten of de auto alleen een parkeerplaatje te laten zoeken voel ik niet onmiddellijk een behoefte
 
Als je nu al, na nog maar 2 jaar in de Classic gereden hebt, overstapt op de nieuwe, waarvan eigenlijk de verbeteringen minimaal zijn, denk je dan echt dat je die 10 jaar gaat volmaken? Over 5 jaar zijn er 110 kWh accu's.

Ik weet zeker dat ik dat niet ga doen:rolleyes:. Waarschijnlijk doe ik over 2 jaar weer een upgrade. Omdat t kan, niet omdat dat nou nodig is. Daarnaast is mij voorgerekend dat het voor mij waarschijnlijk goedkoper is nu een nieuwe te kopen ipv na 5 jaar. 10 jaar doorrijden is uiteraard nog goedkoper.
 
Geplande overstap naar X is functioneel (4 zonen, dus met zijn allen op reis met de S lukt niet), eerder dan AP.
Althans, die verhaallijn probeer ik vol te houden... het wachten op mijn X (#3909) duurt lang :crying:
In de poll moeilijk in te passen dus :redface: