Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Blijf jij touw aan je Classic ?

Blijf jij trouw aan je Classic ?


  • Total voters
    77
This site may earn commission on affiliate links.
Ja, contant afgerekend zonder lease. Volledig mijn auto :)

Om die reden hik ik inderdaad wel aan tegen de uitgave van een nieuwe auto. Maar ook omdat deze het nog goed doet en er prima uit ziet. Waarom dan een nieuwe kopen?

Status? Nee, want daar geef ik weinig om en mensen blijven de S een prachtige auto vinden, ik zelf ook.
De S is en blijft een prachtige bolide! ;)
 
  • Love
Reactions: S-19910
In Sept 2018 wordt mijn classic 5 jaar, tot die tijd zal ik er in rijden deels door de 0% bijtelling.

Ik twijfel héél sterk of ik de S er dan uit doe of misschien gewoon nog een tijdje door rijd. Wil ook een nieuw huis gaan kopen en kan het geld wellicht beter dáár in steken dan in een nieuwe auto.

En waarom een auto weg doen die het gewoon heel goed doet?
De mijne wordt 5 in november 2018. Ik kan me niet voorstellen dat ik m dan wegdoe. Rijdt nog steeds als nieuw. Goedkoper kan ik dan niet rijden.
 
Ik zou bij een eventuele inruil de frunk heel erg missen. Dat is in mijn geval het equivalent van een fietsenstalling voor mijn plooifiets. Geen enkele nieuwe Tesla voldoet omdat de frunkspace nu wordt ingepalmd door een extra motor en/of een clean room compliant luchtfilter (to add insult to injury: ik hoef geen van beiden...).

Ik hoop dus dat de mijne nog lang fit en gezond blijft.
 
Ik zou bij een eventuele inruil de frunk heel erg missen. Dat is in mijn geval het equivalent van een fietsenstalling voor mijn plooifiets. Geen enkele nieuwe Tesla voldoet omdat de frunkspace nu wordt ingepalmd door een extra motor en/of een clean room compliant luchtfilter (to add insult to injury: ik hoef geen van beiden...).

Ik hoop dus dat de mijne nog lang fit en gezond blijft.
Hier hetzelfde, buggy van de zoon hebben we altijd bij de hand zonder dat hij de weg zit.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik zit nu toch wel bijna op de bestelknop voor een nieuwe 75D.....enige twijfelpunten nog over:

- Kleur, ik ben nog steeds blij met mijn donkergroene classic....vind de huidige kleuren wat minder.
- Range, ga toch van een 85 van 75D (prijsverschil met 100 vind ik te groot), maar heb het idee dat het eigenlijk weinig uitmaakt.
- Frunk, lever toch een beetje ruimte in, die ik in het verleden el gebruikt heb!
 
Ik kan nu niet bewerken dat die van mij probleemvrij was. Inmiddels 3e drive-unit en lang lopen tobben met het trekken naar rechts van de auto dat na vele boeken aan het SC succesvol verholpen is.

Wat wel lokt is AP en 0,4% financiering.....
 
Ik kan nu niet bewerken dat die van mij probleemvrij was. Inmiddels 3e drive-unit en lang lopen tobben met het trekken naar rechts van de auto dat na vele boeken aan het SC succesvol verholpen is.
Wat wel lokt is AP en 0,4% financiering.....
Koop een mooie occasion met AP1. Tesla is met AP2 nog lang niet, zelfs nog niet in de buurt, van AP1.
Ik zal zelf pas een nieuwe Tesla met AP 2.5 aanschaffen als Tesla dit eindelijk op orde heeft.
Doet me denken aan mijn periode waarin ik samen met mijn vader groot formaat luchtfotocamera's bouwde. Dat waren kostbare dingen waarin veel vernuft stak. In de 25 jaar dat wij die camera's wereldwijd leverden kwamen wij erachter dat tien fotografen een kopie van onze camera elders lieten bouwen. Dat is in alle gevallen mislukt en leverden wij alsnog onze camera's.
Ik hoop niet dat Tesla een vergelijkbaar grote achterstand heeft als nu met AP2 lijkt. Tesla zal niet meer kunnen terugvallen op Mobil Eye.
 
Koop een mooie occasion met AP1. Tesla is met AP2 nog lang niet, zelfs nog niet in de buurt, van AP1.
Dat ben ik niet meer met je eens Wim. Ik heb sinds een week een X met AP2 en die vind ik zeker niet meer onder doen voor m’n S met AP1. Daarnaast gaat de lane-change een stuk vlotter, meer zoals je het zelf zou doen. AP2 is in mijn ogen AP1 nu voorbij gestreefd.
 
  • Informative
Reactions: Carl
Dat ben ik niet meer met je eens Wim. Ik heb sinds een week een X met AP2 en die vind ik zeker niet meer onder doen voor m’n S met AP1. Daarnaast gaat de lane-change een stuk vlotter, meer zoals je het zelf zou doen. AP2 is in mijn ogen AP1 nu voorbij gestreefd.
Da's nieuw voor me. Als je de commentaren, ook internationaal, leest is AP2 nog lang niet on par.
Was het niet Paulus die vandaag meldde dat ie met gasten AP2 helemaal niet meer inschakelt om te voorkomen dat ze de boel onderkotsen?
 
Last edited:
Da's nieuw voor me. Als je de commentaren, ook internationaal, leest is AP2 nog lang niet on par.
Was het niet Paulus die vandaag meldde dat ie met gasten AP2 helemaal niet meer inschakelt om te voorkomen dat ze de boel onderkotsen?
Overdrijven in forumposts is geen kunst, de zoutpot moet je bij de hand houden wanneer dit soort opmerkingen gemaakt worden natuurlijk :D.
Volgens mij was het @is3 die dit meldde maar ik ben te lui om het na te zoeken.;)
 
Ja, zo gaat je reputatie wel naar de haaien, samen met die van @is3...

(Ik zet Auto Lane Change bij een AP1 versie uit. Die maakt nog geen goede indruk op het bredere publiek, om het maar voorzichtig uit te drukken. Daarom wel interessant dat dit bij AP2 inmiddels beter gaat. Zei Hendrik maandag al, trouwens. Zelf geen ervaring met recente s/w versies op AP2 auto’s.)