Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Blijf jij touw aan je Classic ?

Blijf jij trouw aan je Classic ?


  • Total voters
    77
This site may earn commission on affiliate links.
Een nieuwe golf van omruilingen lijkt aan de gang te zijn.
Dit was de stand op 16.09.2017
Benieuwd waar we nu zouden staan....

Screenshot_20170917-090332.jpg
 
Ik blijf nog tot eind 2018 zeker trouw aan mijn classic. En als het van mij afhangt nog zeker 5 jaar langer. Maar er komt ook zeker een Model 3 die hopelijk door mijn ega gaat gebruikt worden. Maar dat weet je nooit zeker met haar.
Wel zonder haar? Nog paar jaar wachten, nu al uitgedund? Echt geen touw aan vast te knopen dit draadje...
 
In Sept 2018 wordt mijn classic 5 jaar, tot die tijd zal ik er in rijden deels door de 0% bijtelling.

Ik twijfel héél sterk of ik de S er dan uit doe of misschien gewoon nog een tijdje door rijd. Wil ook een nieuw huis gaan kopen en kan het geld wellicht beter dáár in steken dan in een nieuwe auto.

En waarom een auto weg doen die het gewoon heel goed doet?
 
In Sept 2018 wordt mijn classic 5 jaar, tot die tijd zal ik er in rijden deels door de 0% bijtelling.

Ik twijfel héél sterk of ik de S er dan uit doe of misschien gewoon nog een tijdje door rijd. Wil ook een nieuw huis gaan kopen en kan het geld wellicht beter dáár in steken dan in een nieuwe auto.

En waarom een auto weg doen die het gewoon heel goed doet?
Ik neem aan dat je je auto volledig betaald hebt en niet geleast?
Ik snap intussen waarom het zo makkelijk is (of aanvoelt) om steeds een nieuwe auto te nemen wanneer je least. Ten eerste ben je gewend aan de maandelijkse betaling, ten tweede wil je de betaling van de eindtermijn vermijden, ten derde lonkt daar het 'bezit' van een nieuwe voor vergelijkbare maandlasten... (om nog van de nieuwe afschrijving en MIA niet te spreken)
Als je 'm volledig betaald hebt dan hik je tegen een nieuwe aanschaf of tegen de maandlasten van een lease aan (als je besluit te gaan leasen ipv in 1x afrekenen)...
Desondanks... MIA, opnieuw afschrijven, je huidige nog goed kunnen verkopen, de interessante leaserente op het ogenblik... kan me voorstellen dat je twijfelt.
 
Ik neem aan dat je je auto volledig betaald hebt en niet geleast?
Ik snap intussen waarom het zo makkelijk is (of aanvoelt) om steeds een nieuwe auto te nemen wanneer je least. Ten eerste ben je gewend aan de maandelijkse betaling, ten tweede wil je de betaling van de eindtermijn vermijden, ten derde lonkt daar het 'bezit' van een nieuwe voor vergelijkbare maandlasten... (om nog van de nieuwe afschrijving en MIA niet te spreken)
Als je 'm volledig betaald hebt dan hik je tegen een nieuwe aanschaf of tegen de maandlasten van een lease aan (als je besluit te gaan leasen ipv in 1x afrekenen)...
Desondanks... MIA, opnieuw afschrijven, je huidige nog goed kunnen verkopen, de interessante leaserente op het ogenblik... kan me voorstellen dat je twijfelt.
Ja, contant afgerekend zonder lease. Volledig mijn auto :)

Om die reden hik ik inderdaad wel aan tegen de uitgave van een nieuwe auto. Maar ook omdat deze het nog goed doet en er prima uit ziet. Waarom dan een nieuwe kopen?

Status? Nee, want daar geef ik weinig om en mensen blijven de S een prachtige auto vinden, ik zelf ook.
 
Ja, contant afgerekend zonder lease. Volledig mijn auto :)

Om die reden hik ik inderdaad wel aan tegen de uitgave van een nieuwe auto. Maar ook omdat deze het nog goed doet en er prima uit ziet. Waarom dan een nieuwe kopen?

Status? Nee, want daar geef ik weinig om en mensen blijven de S een prachtige auto vinden, ik zelf ook.
Ik snap het gevoel wel, mijn S rijdt(/is) ook nog als nieuw en stuurt echt een stuk beter en fijner dan de X waar ik een proefrit in reed.
Maar ja, met meerdere collega's reizen en carpoolen, veel spullen mee, groeiende kindjes in allerlei zitjes, (schoon)ouders mee, het absolute gemak van een SUV wint het (helaas), nu er financieel geen echt grote horden zijn om in te ruilen.