Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Blokkeerkosten shell recharge

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een Audi Charging abonnement waarmee ik aan verminderd tarief kan laden aan AC-laadpalen en Ionity.
Zij hanteren al lang een boetetarief na 4u laden. Maar dat passen ze wel alleen toe tussen 9u en 21u, hetgeen me al logischer lijkt.
Bij DC-laden betaal ik een boete na 90', op elk moment van de dag.
lijkt me een goede benadering. DC is over het algemeen om even snel bij te laden.

edit: op linkeroever (antwerpen) is er voor ac palen een gelijkaardig systeem. al denk ik dat het daar tussen 8u en 20u is.
 
Dat heb ik al eens gedaan, en het klopt, maar alleen zeurt de politie er wel over. Dit was ongeveer de conversatie een 2tal jaar geleden toen ik belde dat er twee dieselwagens voor de enige laadpaal in ons dorp stonden.

(Lees met een licht nasale ambtenaren stem)
"Heb je zelf een elektrische wagen, of kan je er gewoon niet tegen dat er iemand verkeerd staat geparkeerd".
- "Ja mevrouw de agent, ik heb een elektrische wagen en zou graag laden aan deze laadpaal."
"En moet je ook echt laden, of heb je genoeg batterij?".
- "Het is geen noodzaak om hier te laden, ik kan nog net bij een andere laadpaal geraken, maar ik had er wel op gerekend om hier kunnen laden."
"We zullen het bekijken, maar slepen doen we sowieso niet bij een eerste voorkomen. De bestuurder krijgt altijd eerst een waarschuwing."
Je moet je natuurlijk ook niet zomaar laten afschepen. Mensen met een handicap hebben inmiddels geleerd om tegen de agent te zeggen dat ze echt die ene plek die bezet is nodig hebben. Dus ja, alle excuses dat je wel nog een andere laadpaal kan bereiken geeft de agent de mogelijkheid om niks te doen.
 
  • Like
Reactions: Ben Hinssen
De paal hoef je niet opnieuw te activeren. De start/stop wordt vanuit de auto geïnitieerd.
Ik kan bij ons lokale Vattenfall paal de sessie stoppen vanuit de tesla app en later weer op opladen klikken. Hoef niet bij de paal te zijn of pasje te scannen hiervoor.

Maar wat ik al zei, het is maar de vraag of het gaat werken. Als ze met punt 1 in de screenshot bedoelen dat je fysiek de kabel uit de paal moet halen en weer insteken dan gaat het natuurlijk niet werken.
Bij onze newmotion paal thuis blijft de sessie gewoon doorlopen als ik de auto ontkoppel. Pas als ik met de druppel de paal ontgrendel sluit hij de sessie af.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Hier in de wijk ook twee klevers, een VW Golf GTE en een Outlander, beide na een uurtje echt wel vol, maar gebruiken de laadpaal als hin priveplek. Zwaar irritant. Van mij mag er gelijk een boete op als de auto langer dan een half uur na stoppen daadwerkelijk laden er nog staat, en dan graag zo hoog mogelijk die boete.
 
  • Like
Reactions: superuser_3000
Hier in de wijk ook twee klevers, een VW Golf GTE en een Outlander, beide na een uurtje echt wel vol, maar gebruiken de laadpaal als hin priveplek. Zwaar irritant. Van mij mag er gelijk een boete op als de auto langer dan een half uur na stoppen daadwerkelijk laden er nog staat, en dan graag zo hoog mogelijk die boete.
Paar keer briefje achter de voorruit met wat uitleg en verzoek om auto weg te halen zodra ie vol is. En benoemen dat optie 2 is dat je politie belt met verzoek om af te slepen.

Edit: zijn hier op t forum zelfs stickers voor rondgegaan dacht ik (of was dat alleen n wild idee?)
 
  • Like
Reactions: Tommiee
Paar keer briefje achter de voorruit met wat uitleg en verzoek om auto weg te halen zodra ie vol is. En benoemen dat optie 2 is dat je politie belt met verzoek om af te slepen.

Edit: zijn hier op t forum zelfs stickers voor rondgegaan dacht ik (of was dat alleen n wild idee?)

Mee eens en vaak zal het effect hebben maar dat laatste stukje zou ik weg laten, dreigen met politie kan averechts werken. Gewoon vriendelijk blijven werkt het beste.
De politie zal er helemaal niets aan doen trouwens, ze zullen je doorverwijzen naar de gemeente.

Golf GTE en Outlander zijn hybriede auto's toch? Volgens mij laden die best wel langzaam op en zullen binnen 1 uur niet vol zijn aan een straatpaal.
Bij sommige palen kan je zien of ze aan het laden zijn of alleen maar ingeplugd.
 
Mee eens en vaak zal het effect hebben maar dat laatste stukje zou ik weg laten, dreigen met politie kan averechts werken. Gewoon vriendelijk blijven werkt het beste.
De politie zal er helemaal niets aan doen trouwens, ze zullen je doorverwijzen naar de gemeente.

Eens, en bij n 2e en zeker n 3e keer of vaker moeten informeren/waarschuwen zou ik wat duidelijker worden, dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.

Maar goed, dit zegt iemand met n eigen laadpaal en dus geen first hand praktijkervaring met niet kunnen laden door laadpaal klevers.

Wist overigens niet dat politie niets doet.