Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bumper schade model Y

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas heb ik zojuist met inparkeren heel stom een muur geraakt. De bumper heeft aardig wat schade (zie foto). Ik vraag me af wat wijs is 1. verzekering inschakelen (ga van 10 naar 5 schadevrije jaren, als ik het goed bereken kost me dat zo’n 50 euro per maand meer premie en 250 euro eigen risico). 2 zelf laten herstellen.

Heeft iemand enig idee waar ik aan moet denken qua kosten voor herstel?
 

Attachments

  • IMG_0452.jpeg
    IMG_0452.jpeg
    151.9 KB · Views: 118
  • Like
Reactions: ihaveaking
Helaas heb ik zojuist met inparkeren heel stom een muur geraakt. De bumper heeft aardig wat schade (zie foto). Ik vraag me af wat wijs is 1. verzekering inschakelen (ga van 10 naar 5 schadevrije jaren, als ik het goed bereken kost me dat zo’n 50 euro per maand meer premie en 250 euro eigen risico). 2 zelf laten herstellen.

Heeft iemand enig idee waar ik aan moet denken qua kosten voor herstel?

Er hoeven geen nieuwe onderdelen op als ik het zo bekijk. Ook geen spannende kleur. Waarschijnlijk ben je voor ca. Euro 500,-- tot 700,-- klaar?
 
In dat geval dan maar zelf betalen. Auto is verder wel gecoat maar ik denk dat ik dat maar dan laat voor wat het is met de bumper als deze opnieuw gespoten moet worden. Vraag me alleen nog af: kan ik i.v.m. de pearl white kleur beter bij Tesla zelf aankloppen of is iedere schadehersteller hiervoor geschikt?
 
Oh dat valt wel mee. Lakstiftje bestellen via Bol.com of zoiets. Kleurcode op sticker in je deur. Ook handig voor volgende kusjes. Overkomt de beste.

Verder hier:
 
In dat geval dan maar zelf betalen. Auto is verder wel gecoat maar ik denk dat ik dat maar dan laat voor wat het is met de bumper als deze opnieuw gespoten moet worden. Vraag me alleen nog af: kan ik i.v.m. de pearl white kleur beter bij Tesla zelf aankloppen of is iedere schadehersteller hiervoor geschikt?
Tesla doet geen carrosseriewerk.
 
  • Like
Reactions: dominic_decoco
Helaas heb ik zojuist met inparkeren heel stom een muur geraakt. De bumper heeft aardig wat schade (zie foto). Ik vraag me af wat wijs is 1. verzekering inschakelen (ga van 10 naar 5 schadevrije jaren, als ik het goed bereken kost me dat zo’n 50 euro per maand meer premie en 250 euro eigen risico). 2 zelf laten herstellen.

Heeft iemand enig idee waar ik aan moet denken qua kosten voor herstel?
Dit lijkt mij op eerste zicht nog op te lossen met zogenaamde 'spot'-repair. Je zal er nog nauwelijks of niks meer van zien en waarschijnlijk in uurtje gefixed door een prof. carrosserie-bedrijf of spuiter.
 
Dit soort schades kan je altijd een keer overkomen. Kan je heel lang van balen, maar je kan het maar beter vlot oplossen zodat je er niet langer energie aan verspeeld.

Lakstift is prima om een kleine steenslag wat weg te werken, maar ook dan blijf je het meestal wel zien. Voor dit soort schades zal je het toch echt door een professional moeten laten doen als je het netjes wilt hebben. Mijn motto is daarbij altijd "liever 1x pijn, dan elke dag". En daarmee bedoel ik dat je beter 1x kan betalen dan elke dag ergeren aan een slecht beunwerk.

Gewoon op zoek gaan naar een schadehersteller die goed bekend staat en het daar laten doen.
 
Lakstiftje ga ik inderdaad niet aan beginnen. Kom zojuist van een goed aangeschreven hersteller vandaan, bumper wordt opnieuw gespoten voor € 459,-. Het is wat het is… Kan alleen wel pas 6 december terecht, erg druk zal overal wel zijn. Dank voor alle reacties.
Spuiten ze daar de hele bumper voor? Of alleen het beschadigde deel? In het laatste geval vind ik het nog best prijzig.
Ik was recent 300 euro kwijt voor 'n bumper met deuk (4 cm doorsnede ongeveer) ze verwarmen bumper, duwen de deuk weer terug, gebruiken voor laatste oneffenheid een soort flexibele plamuur en spuiten dan de beschadiging en omgeving, niet de hele bumper. Schadehersteller met veel goede reviews gevonden via fixico.nl